Demolish Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 99,ettellerannet grader. Athlon XP 1800+. Vannkjøling, pumpa kjørte ikke. Tempen steg fra 20-30 grader til 99,x før det sa splosh, og der røyk ett hk og et skjermkort. CPU overlevde. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt. Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt. CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: [url="http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi"]http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi[/url] Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 3-400 grader på en xp2000 den overlevde ikke for å si det mildt. høyeste temp jeg har hatt og cpu overlevde var på min gamle slot-a maskin. Asus K7M hadde en fin feature som slo av cpu fan når den gikk i ventemodus.. Smart på en overklokket Slot-A Athlon. Min gamle Digital Doc begynte å ule å skrike så muttern hørte det og ringte meg. Da viste den 95 grader på ribba. Den overlevde fint den gitt. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 p4c @3.750 GHz, default vcore, 64C ved load, boxed = skuffende høyt Lenke til kommentar
xertus Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) 78 grader på min amd duron 1400 MHz cpu, satte cpu kjølern feil på, gikk heldigvis bra, noen grader til så(80 c er dødstempraturen står det på amd sine sider) Hadde også ein AMD K6 II 500 opp i 85 grader overlevde den også (-: Hadde også ein P1 133 MHz et sted jeg bodde som brant ned, men det teller ikke, pcen stod jo ikke på Endret 4. april 2004 av xertus Lenke til kommentar
xertus Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt.Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt. CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel. Er det ikke mulig og stille shutdown tempraturen på hovedkortet, har det på mitt(viss jeg ikke har misforstått da) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Min P4 3GHz har holt 80c og slått seg av, msi corecenter reddan tror jeg (rippa en dvd mens jeg spilte halo) Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 1400 MHz T-Bird, 110C...gikk til helvete.. Ingenting er mer skøy enn å kverke komponenter når man har fått nytt! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 67C med amd 1800+ med en vifte som var FULL av lodotter Post nr: 400 Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hadde nettopp mekka på ny CPU-kjøler. Pc-en slo seg av før den kom inn i Windows. Sjekka tempen i BIOS, over 80 grader. Ene siden av kjøleren hadde klart å løsne, slik at bare kanten av heatsinken var borti CPU. Men Intelen overelvde selvsagt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hehehe... Jeg har klart å brenne opp en prossessor en gang.. Sjiiten tok fyr, og grabba med seg hovedkortet i farta... Det var CPU-kjøleren som falt av min Athlon 1400MHz Tbred Og ettersom Hovedkortet brant, ble det nok varmt... Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 det hadde blitt en dyr cpu å erstatte Ja, var meget nervøs da. Hadde ikke orket å spare i 6 mnd. til! Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 CPU: XP 2500+ @ 2,4GHz Høyeste temp: 49*C 80mm Delta vifte med swiftech mcx462+, pluss 6 stk 80mm papst kabinettvifter og 1 stk 120mm papst kabinettvifte. Hørselvern-PC ja, men nå bruker jeg vantec nexus og CM AGII Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hm 80 Grader på Cpu og 60 på System, med en Overklokket 1,6 Duron, og et litt for lite qtec kabbinett... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Min P4 3GHz har holt 80c og slått seg av, msi corecenter reddan tror jeg (rippa en dvd mens jeg spilte halo) CPU-en redda sikkert seg sjøl. Er det ingen som har sett videoen jeg posta da? P4 overlever ALLTID med mindre du legger en varm steikepanne på'n for varme den opp. De skrur seg av på KRITISK temp, og klokker seg laaangt ned på høy temp. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Høyeste CPU temp: 79c (Intel P4 Northwood-HT 2.8GHz, standard kjøling) når jeg hadde vcore *litt* høyt.Høyeste chipset temp: 68c (Abit IS7-E) også når jeg hadde vcore *litt* høyt. CPU overlevde, selvsagt. Intel P4 overlever alltid, siden den nedklokker seg når tempen blir farlig høy (85-90c trur jeg), og stopper helt hvis den er kritisk høy (rundt 100c), pluss at hovedkortet shutdowner ved 95c. P3 skal også overleve alt, for den stopper også hvis den går kritisk høyt (med mindre temp dioden dens har klikka). Dette er demonstrert her: http://brainsoft.hostxl.net/files/cpu_cooler_removed.avi Ganske funny, men lærerik video, som sier hvor farlige AMD cpu-er er på temp, i forhold til Intel. Er det ikke mulig og stille shutdown tempraturen på hovedkortet, har det på mitt(viss jeg ikke har misforstått da) P4 har den skru-av og nedklokking funksjonen innebygd. Den kan ikke modifiseres, eller skrus av, og den har en egen temperature diode på det varmeste stedet på CPU-en, så den er egentlig helt uavhengig av hovedkortet på det området. Dette er ingen grunn til å overclocke den enda høyere forde, og drite i tempen, for tenk deg. En P4 2.4 GHz overclocka til 3GHz, og den blir for varm, så klokker den seg ned, og blir kanskje treigere og mer ustabil enn den originalt var som 2.4GHz. Den gylne regel er uansett: Lavere temp = lengre levetid. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Var ihvertfall så høy at temp sjekkern på HK ikke klarte å lese av temp.. hadde på kjøler uten strøm i 2 timer Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 AMD tbird 1200 Idletemp: 65C (kabinettviftene på svak strøm) Idletemp: 55C (kabinettviftene på full guffe) Maks temp oppnådd: 96C (Ja, den overlevde ) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Har du en heftig kjøleribbe, går det helt greit det . Min ribbe kan holde CPU-en på 50c uten vifte under stress test, men på lydløst nivå er den 5c lavere, så jeg ser ingen grunn til å droppe den . Lenke til kommentar
nord Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 (endret) presterte å knekke en tann på vifta til min 1.2 ghz cpu, tenkte det ikke var store tapet. men etter en stund luktet det svidd elektronikk, så jeg hoppa ned til pcn for å sjekke. der smeltet cpu vifta over cpuen og det rant ned, var nesten ingening igjen av viften da det tok det fyr i hovedkortet, slike små batterier rundt cpuen var i fyr og flamme og tror skruene til kjøleribba smeltet også, faktiskt så smeltet hele ribba om jeg ikke husker feil.. for alt falt rett av! da var det bare å rive ut kontakten! Endret 5. april 2004 av nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå