Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLan i heimen.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå etter mye mas fra høvdingen (min far) få satt opp WLan hjemme.

Har bestemt meg for 22mbit, for da får jeg grei kombinasjon mellom rekkevidde og hastighet.

Problemet er at mesteparten av huset er laget av betong, så det vil ikke holde med ett aksesspunkt.

Derfor må jeg finne repeatere som IKKE trenger egen tilkobling til switchen, ettersom det ikke er overflod av hyggelige plasser å sette opp en base.

Krav:

22mbit

Mulighet for å sette opp flere repeatere uten at disse trenger annet enn strøm

Trådløse basen burde ikke se forferdlig ut siden denne kommer til å henge synlig.

Må være bakoverkompatibelt med 11mbit.

Tror det var allt i slengen. Noen som har peiling og kan hjelpe meg å finne produktene jeg leter etter? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk 5.døgns-regelen på bumping neste gang :roll:

Alt beror på om du har router fra før av (om du skal ha reint AP, eller combo).

m/ router fra før:

D-Link DWL-1000AP+ 22Mbps (denne er meget kraftig, samt at den er flott å se på. denne skal stå som "hovedaksesspunkt", og det er denne du kobler router til.)

D-Link DWL-900AP+ Wireless AccessPoint 22 Mbps (denne bruker du som repeater. er også flott å se på.)

Hvor mye må far betale? Ca. 3200,- (jepp, dyrt med gode AP, men du får kvalitet og valuta for penga.)

uten router fra før:

D-Link DI-614+ Wireless Internet Gateway 4-port 10/100 Switch

D-Link DWL-900AP+ Wireless AccessPoint 22 Mbps (denne bruker du som repeater. er også flott å se på.)

Hvor mye må far betale? Ca. 1700,-

Endret av jallakim
Lenke til kommentar

Det er ikke så mange andre som har 22 Mbps utstyr enn D-Link. Anbefaler deg heller å se etter 54 Mbps utstyr med 802.11g standarden. Disse gir betydlig bedre hastighet og tilsvarende rekkevidde som 22 Mbps (802.11b+).

Det finnes svært mange forskjellige enheter som kan passe ditt behov, så det beste er om du finner ut akkuratt hvilke muligheter du trenger, og velge hva slags utstyr utifra dette. Vi har testet mange forskjellige enheter med forskjellige egenskaper som du kan lese her:

http://www.barbara.no/tester

Lenke til kommentar
Har misslikt D-link helt siden jeg kjøpte 2 gigabit nettverkskort og begge røyk i løpet av en måneds tid.

Noen andre forslag..?

Beklager dumpingen..

Ikke tenk på det. Jeg har maaaange venner som ville kjøpe seg trådløst, og siden AP måtte plasseres slik at det ble synlig, ville mødrene ha noe som så "pent" ut. Funker gull.

Kjenner en dud som har hatt akkurat samme sett som jeg satt sammen for deg nå, og er storfornøyd. AP har stått på sammenhengende i over 1 år - uten å bli restartet. Det er utrolig spør du meg!

Uansett før du neppe noe trådløst utstyr som ser penere ut enn D-Link sitt...

Lenke til kommentar
Det er ikke så mange andre som har 22 Mbps utstyr enn D-Link. Anbefaler deg heller å se etter 54 Mbps utstyr med 802.11g standarden. Disse gir betydlig bedre hastighet og tilsvarende rekkevidde som 22 Mbps (802.11b+).

Uansett om han velger 22mbps eller 54mbps, må det fremdeles se "pent" ut siden det skal stå midt i glaninga.

Jeg synes D-Link er meget pene (d-link har laget disse for at de skal ligge synlig), og vil anbefale D-Link til et slikt formål selv om det blir 54mbps.

Lenke til kommentar

Jaja, Takk for svar. Bestillte dette :

D-Link DWL-1000AP+ 22Mbps

2x D-Link DWL-900AP+ Wireless AccessPoint 22 Mbps

Blir sansynligvis bare den ene av disse som blir synlige. Håper dette vil funke fint, selv om jeg er ekstremt skeptisk til D-Link.

Rapport kommer nok når jeg får vrengt dette opp. Tar sin tid ettersom det var 5-6 dagers bestillingstid på DWL-1000AP+ saken. :ermm:

Lenke til kommentar

Som sagt MYE betong. Et 3 etager, og 2 av de består av betong tvers igjennom. Mulig jeg trenger mere enn 2 repeatere og.

Fikk lånt ett aksesspunkt av en kompis for å teste, og da var det VELDIG dårlig signal selv i rommet ved sidenav der AP'et stod. Håper det holder med 2 repeatere. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...