wil Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) jeg har en pc: Pentium 4 2,8 GHZ 512 MB 333 MHZ DDR ram 128 MB G-Force 4 Ti 4200 Skjermkort MSI HK og D-Link DWL-G520+ Trådløst nettverkskort OS: Windows XP PRO og Windows 2000 PRO. jeg har et problem. begge osene restarter når jeg slå av maskin i både XP og 2000. dette skjer på en annen XP maskin også. de 2 siste pc`ene i huset har ikke dette problemet. Noen som vet hva problemet kan være. tror kanskje det kan være nettverkskortene. uannsett noen tips? Håper på mange svar. Endret 3. april 2004 av wil Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 ingen som vet da? kan det ha noe med at jeg ikke har formatert først? satt å tenkte litt på det ista. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 jeg har det samme problemet. jeg har win XP pro Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Dette er et skudd i blinde, men forsøk å: Kontrollpanel ->System ->Avansert ->Oppstart og gjenoppretting/innstillinger. Under "Systemfeil" - ta bort haken ved "Start på nytt automatisk" Dette gjelder XP, vet ikke om det går i Win2k, men..... Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 det funka ikke her, har nettopp prøvd det. må være nettverkskortet tror jeg. skal prøve å formatere pc`en en eller annen gang i påska så får vi se hva som skjer. mulig det er noe bugs med program eller drivere eller noe. så vi får se. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Kontrollpanel -> Strømstyring (eller hva dette heter i norsk OS) -> Avansert -> Under "Power Buttons" (som det så fint heter i Engelsk OS) finner du det du trenger. Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 nope funka ikke den siste der heller. dessuten stod den på slå av. er det kanskje noe i registret da tro? vet ikke helt jeg. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Har det alltid vært slik eller er det noe som kun har hendt i det siste ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 nope, det kom såvidt jeg husker etter at jeg installerte nettverkskortet. da kom det problemet med at den restartet seg når jeg trykka på slå av, eller avslutt i Windows 2000 da. for jeg mener at når jeg slo av maskina før jeg installerte nettverkskortet så virka det fint. og som jeg skrev først og så gikk det ikke an å trykke på power knappen på kabinettet heller. da også restarta den bare. dette er litt rart synes jeg. Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Kanskje det har noe med wake-on-lan greier på nettverkskortet ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 I Bios finner du Power off muligheten sammen med 4 sekunders trykktid elns. sjekk det du.... Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 3 fiks: Når maskinen starter på nytt igjen, holder du inne power knappen i 4-5 sek (før windows starter), så den slår seg av igjen. Denne gangen vil den ikke starte igjen. Når maskinen er av (dvs, den står i stand by) , trykk på av-bryteren bak på strømforsyningen. (de fleste har en slik, unntatt Q-tec) Du kan slå denne på igjen med en gang, maskinen vil nå ikke starte på nytt av seg selv Når maskinen er av, ta ut strømkabelen og sett den inn igjen. Dette gjør også at den holder seg av. Har samme problemet selv med noen pc'er. Men alle de tre overstående hjelper. Noen god forklaring uteblir Sp+ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Her er en ganske omfattende guide om flere grunner til at XP kan restarte istedet for å slå seg av.. http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 tusen takk for hjælpa folkens nå funker alt, men er ikke helt sikker på hva som gjorde at det funka. etter at jeg gjorde det som SP skrev så gikk jeg inni Biosen å slo av #PME instillingen i Bios, å restartet så gikk jeg først i XP å slo av, dette funka fett. så gikk jeg inni Windows 2000, slo av å det funka. også gjorde jeg det på den andre pc`en også. det funka like fint der å. dere har vært til stor hjelp. har banna og klødd meg i hodet lenge for å få til dette. å endelig fikk jeg det til. igjen tusen takk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 tusen takk for hjælpa folkens nå funker alt, men er ikke helt sikker på hva som gjorde at det funka. etter at jeg gjorde det som SP skrev så gikk jeg inni Biosen å slo av #PME instillingen i Bios, å restartet så gikk jeg først i XP å slo av, dette funka fett. så gikk jeg inni Windows 2000, slo av å det funka. også gjorde jeg det på den andre pc`en også. det funka like fint der å. dere har vært til stor hjelp. har banna og klødd meg i hodet lenge for å få til dette. å endelig fikk jeg det til. igjen tusen takk. Hey ! that`s the friends are for you....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå