Mr.PK Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hei jeg har nylig kjøpt et Abit KG7-Raid hoverkort og bruker det sammen med en Amd XP 1800 og 512mb ddr ram. i windows XP ligger cpuen på 50-55 grader og visst jeg feks. kjører masse tung grafikk i software slik at prosessoren må jobbe så henger maskina seg som regel, og jeg må restarte. jeg testa i Unreal Tournement med software og så hvor lenge jeg kunne spille før den låste seg, det var ca 5 min. hva kan vere galt? -Mr.PK- Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Tja, det kan være så mangt: - CPU temp blir for høy og PC kan låse seg. CPU vifte montert riktig? Kjølepasta? Bytte til mer effektiv CPU vifte? - Har du kabinettvifter? Vil senke kabinett temp og dermed også CPU temp. Ingen vits med god CPU kjøler hvis kabinettemperatur er skyhøy. - Siste BIOS? - BIOS innstillinger riktig? - Siste VIA 4in1? (hvis VIA chipset) - Ustabil ram kanskje. Prøv å bytte om og ta ut noen brikker osv. - Nyeste skjermkortdrivere? - Alle windows oppdateringer installert, samt all annen software oppdateringer? - Og det kan sikkert være mye mer....... Lenke til kommentar
Mr.PK Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 Har en Ekl Papst vifte som skal støtte opp til Xp 1900+ sto det, men jeg tviler.. hehe, kabinett vifter har jeg mange av. kun 1 stk 512mb ram brikke, .Via 4 in 1 driverene har jeg instalert fra cd'n, hvor finner jeg de nyeste? et Voodoo 3 kort til skjerm (MEGET midlertidig!) får et Gainward Geforce 3 Ti500xp super platinum titanium eller noe sånt 128mb iallfall, da dette kom i restordre. -Mr.PK- Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Du har ihvertfall forholdsvis høy temp, hvor høy er tempen under spilling? Kabinettvifter montert riktig, luft ut oppe bak, inn nede foran? Hvilke drivere bruker du til voodoo kortet? Har faktisk også et voodoo3 kort, som blir byttet ut med et GF4 til sommeren... Bruker selv 3.parts drivere fra voodoofiles.com (CA Voodoo3/4/5 winXP/2k drivers 1.08.00-XP, side 6), og har aldri opplevd heng i spill etc. Har winXP. Siste VIA laster du ned fra http://www.viaarena.com. Siste versjon er nå 4.38. [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-03-30 12:46 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå