Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsyk Regning fra MTU/kvalito


Anbefalte innlegg

Hei

 

har hatt oppring isdn fra kvalito, hadde 7 timer om dagen, fastpris 545kr mnd. Hos kvalito pleide overforbruk og telefon regning komme på ca 300kr i mnd tilsammen.

 

Nå Har jo MTUlink tatt over, og de har ikke lagt inn noen priser på oppringt isdn og tellerskritt ved overforbruk på hjemmesiden sin, så jeg har sendt dem ett par spørsmål på epost angående deres priser, og svarene jeg har fått er at de skulle kjøre samme pris som vi hadde hos kvalito. Ok greit nok.

 

Men i dag kom regninga fra helvete!

 

fra 1 januar til 18 februar er jeg fakurert for hele 3000kr i fast telefoni og overforbruk på internett linja mi, totalt kom regninga på 4200kr!!! og ikke nok med det, det står også at regninga fra 18 feb 31 mars kommer etter påske!!'

 

jeg har prøvd å ringe deres kundservice, men de er selvsagt ikke å få tak i dag, ingen svarer i hvertfall på tlf.

 

Nå er jeg jævlig forbanna, hva slags rettigheter har jeg her? dette er jo rett og slett lureri, regningen er jo minst 5 ganger så høy som forventet!

 

noen andre som har fått samme regningsopplegget fra MTUlink?

 

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gjøre det enkelt - du skal betale det du har inngått avtale om å betale. Avtalen om å betale noe inngikk du da du godtok vilkårene til Kvalito. (Jeg går ut ifra at du ikke måtte akseptere noen ny avtale med MTU, men at den gamle avtalen ble overdratt)

 

Om MTU plutselig kan endre prisene avhenger altså av hva som står i avtalen - hvis det står at de kan endre prisene nårsomhelst uten å annonsere det noe annet sted enn på et bortgjemt hjørne av ei webside, så står du ganske svakt.

 

Står det derimot at de må varsle deg i god tid i forveien for å sette opp prisene, og de ikke har gjort det, så er ikke du forpliktet til å betale å betale mer enn det regninga ville vært med de gamle prisene.

 

MEN, selv om du kanskje har rett, så kommer ikke MTU til å gi seg, ikke inkassoselskapet heller. Mange ISP'er sender ut fabrikerte regninger, i håp om at noen bare betaler fordi de ikke orker fighten. Inkassoselskapene er også med på leken, og driter i at det ikke er noe gyldig krav. (Lindorrf er en værsting her)

 

Hvis du ringer kundeservice til ISP'en vil du sannsynligvis ikke få annet enn unnvikene svar og utsettelser - de vil ikke rydde opp i rotet før regninga er sent til innkasso, fordi de vet at når betalingsoppfordringa kommer fra innkasso så tør mange ikke annet enn å betale.

 

Kommer du i denne situasjonen, så anbefaler jeg å ta kontakt med innkassoselskapet, og gjøre det helt klart at du ikke betaler ei krone - og at du GLEDER deg til å møte dem i forliksrådet. Da pleier det å komme brev om at det hele var en feil, og så sender de fabrikerte regninger til noen andre istedet.

 

Men uansett - les avtalen du har inngått med MTU/Kvalito først.

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at de fleste kundeservicene jeg har vært borti har (som regel) forklart sakene for meg.

Det er jo det minste de kan gjøre.

Hele tanken bak kundeservice er at de skal gi kunder service ;)

 

De må jo uansett forklare deg hva regningen består av og hvorfor du er fakturert så mye.

 

Men finles vilkårene din du, der står det hva de har lov til og ikke lov til, men det kan uansett ikke bryte med norsk lov. Og hvis MTU link er det seriøse selskapet de gir seg ut for å være så skal det kunne gå ann å snakke med om hva de mener med denne fakturaen

Lenke til kommentar

Fikk ei mega regning idag jeg også på svimlende 2588kr, ble fakturert fra 1 januar til 18 feb tror jeg det var.

Angrer som en hund på at jeg fikk rotet meg borti Kvalito søppelet.

Skal ihvertfall avlutte detta kundeforholdet....bare jeg hadde fått tak i dem på telefonen :devil:

Kvalito tok iallefall og løftet av røret så du fikk fatt i dem.

 

Satt og regnet litt på dette og kom frem til følgende.

Jeg skal da ha vært 8,5 timer på utover de 7 timene som jeg har til rådighet.

Skjønn det den som kan,sover lite,det er jo faktiskt noen dager jeg ikke har vært på internett så dette henger ikke på greip.

Endret av Råner`n
Lenke til kommentar

Jeg fikk også regning fra MTU i dag. For en periode jeg er helt sikker på at jeg allerde har betalt til kvalito. Jeg sa opp mit kundeforhold hos dem allerede en uke eller to før de gikk konkurs.

Forbanna kjedeelig. Nå må jeg vel til å lete etter korrekt faktura, og bevise at jeg har betalt.

Dette gjelder riktignok vanlig telefoni og ikke Internett, men ting kan tyde på at det ikke er helt bra i fakturasystemet deres.

 

Stå på. Vi skal nok knekke dem :devil:

Lenke til kommentar

Hallo igjen

 

jeg vet ikke nøyaktig hva det står i avtalen jeg inngikk med kvalito, siden den ikke eksisterer lengre, pga kvalitos konkurs, men her er svaret jeg fikk da jeg etterlyste mtulinks opplysninger angående pris for overforbruk av isdn oppringt produktet;

 

Vennligst behold subjekt-linjen når du svarer, slik at vi kan knytte ditt svar

til din sak.

 

Hei!

 

Vi har ikke regnet ut og sendt faktura for februar ennå. Men du har vel fått

telefonregning for januar? Den er på 283.72,-

 

Du vil ikke få noen ubehagelige overaskelser ang. prisendringer. Hvis tjenesten

blir endret vil du selvsagt få beskjed og anledning til å trekke deg.

 

Med vennlig hilsen

Tale Skjermo

MTU Link AS

Driftsteam

 

---------------------------

 

jeg har ikke mottatt en eneste beskjed om prisendring, hvis de holder fast på dette foreslår jeg at vi som er lidene går til felles sak mot dem, jeg orker ikke en "tiscali" engang til.

 

Supporten dems er helt på tryne, de skriver på sin webside at åpningstiden på supporten dems er fra 12-17 på lørdag, har ringt dem minst 20 ganger i dag og ingen tar telefonen. HÅPLØST!

 

Jeg kommer rett og slett ikke til å finne meg i dette, utifra svarene de har gitt meg med hensyn til prisendring og beholde kvalitos prisnivå, vil jeg rett og slett si at de har lurt meg :mad:

Lenke til kommentar

Det står vel etter annet sted at du må akseptere prisendringen innen rimelighetens grenser, eks. du får oppgitt en forhåndspris fra et bilverksted på en reparasjon som viser seg og bli mye dyrere, her er det vel sagt at 15% avvik er rimelig, hvis det blir dyrere skal du varsles.

Lenke til kommentar

etter det jeg har regna ut selv, ved hjelp av tidligre fakturaer fra kvalito, er ikke det en prisendring på 15%, prisen er faktisk helt nøyaktig dobblet og litt mer enn det pga merverdigavgiften.

 

Men forhåpentligvis er det hele en stor feil, siden ifølge mine logger, har jeg overforbruk på nesten nøyaktig 300timer i denne perioden, ikke 605 timer som det står i fakturaen fra mtulink.

 

hvis de mener at de neste 300 timene er bruk av fast telefon, så klikker jeg, for den blir omtrent ikke brukt i hele tatt, og ihvertfall langt ifra 7 timer om dagen.

 

ifølge dems faktura sitter jeg på nett og telefon tilsammen 19 timer i snitt hver dag, jeg sover og spiser tydligvis sjelden

 

Når man ikke engang kan få kontakt med dem på telefon for å få svar på hva den helvetes fakturaen de har sendt meg betyr, blir jeg sinnsykt irritert :mad:

Lenke til kommentar
jeg har ikke mottatt en eneste beskjed om prisendring, hvis de holder fast på dette foreslår jeg at vi som er lidene går til felles sak mot dem, jeg orker ikke en "tiscali" engang til.

Heldigvis er det sånn i Norge at det er det er MTU som må gå til sak og bevise at du skylder dem penger, ikke omvendt. La vær å betale, og gjør det klinkende klart at for både MTU og inkassoselskapet at du kommer til å la dette gå til forliksrådet.

 

De kan virke ganske tøffe i begynnelsen, men når de skjønner at de ikke har noe å hente så gir dem seg med en gang.

Lenke til kommentar

Som så mange allerede har bemerket;

 

Send svar via brev om at du ikke godtar kravet. Da er det de som må bevise at du faktisk skylder pengene. Via retten/forliksrådet. De kan ikke gå til inkasso eller andre tiltak før retten/forliksrådet er blitt enig med dem.

 

Mange selskap vil likevel pøse på med regninger, i et håp om at du går lei og betaler. ( Aktiv Kapital har sendt meg ca 15 angående et tollgebyr jeg allerede har betalt ) Så lenge du er sikker på at de ikke har krav på pengene, og gitt skriftlig beskjed om det, kan du ignorere alle regningene du får inntil retten sier noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å sende en epost til både forbrukerrådet www.forbrukerradet.no og en epost til kvalito med deg selv som kopi, slik at du vet nøyaktig hva du har sendt til dem. Til forbrukerrådet forklarer du situasjonen, og jeg tror nok de skal ha en rimelig sjanse til å se på saken. I tillegg er det sikkert mange her som er Kvalito abonnenter slik at de kan helt sikkert sende deg en kopi av avtalen mellom kunde og kvalito.

 

Lykke til!

 

bono_head

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å sende en epost til både forbrukerrådet www.forbrukerradet.no og en epost til kvalito med deg selv som kopi, slik at du vet nøyaktig hva du har sendt til dem. Til forbrukerrådet forklarer du situasjonen, og jeg tror nok de skal ha en rimelig sjanse til å se på saken. I tillegg er det sikkert mange her som er Kvalito abonnenter slik at de kan helt sikkert sende deg en kopi av avtalen mellom kunde og kvalito.

Lite poengi i og lage slikt leven før vedkommende har snakket med de.

Det kan være en rein faktureringsfeil som fikse med en hendvendelse, ser ikke bortfra at det kan være litt surr og videreføre og få orden på alt når man tar over et konkurrsbo.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale å sende en epost til både forbrukerrådet www.forbrukerradet.no og en epost til kvalito med deg selv som kopi, slik at du vet nøyaktig hva du har sendt til dem. Til forbrukerrådet forklarer du situasjonen, og jeg tror nok de skal ha en rimelig sjanse til å se på saken. I tillegg er det sikkert mange her som er Kvalito abonnenter slik at de kan helt sikkert sende deg en kopi av avtalen mellom kunde og kvalito.

Lite poengi i og lage slikt leven før vedkommende har snakket med de.

Det kan være en rein faktureringsfeil som fikse med en hendvendelse, ser ikke bortfra at det kan være litt surr og videreføre og få orden på alt når man tar over et konkurrsbo.

Å sende en mail til forbrukerrådet der man forklarer saken, og å sende mail til UMT/Kvalito der man lurer på hva som skjer, er ikke hva jeg vil si er å lage leven. Det er enkelt å greit enn forespørsel der man forsøker å oppklare hva som er galt, og i tilfelle forbrukerradet, hva de anbefaler man skal gjøre.

 

 

-b-

Lenke til kommentar

Noen andre som har fått svar på hva som skyldes den høye regningen?

 

Jeg ringte kundeservice kl.9 i dag, fikk beskjed om å ringe en annen avdeling, når jeg gjorde det fikk jeg beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg siden jeg var tidligre kvalitokunde, men jeg skulle bli oppringt fortløpende av en oslo avdeling som kunne hjelpe meg. Jeg spurte om å tlf dit slik at jeg kunne ringe selv, men neida, det var ingen vits for de ringte meg opp igjen med engang ble jeg fortalt.

 

fortsatt har ingen ringt meg, og jeg begynner å bli drittlei av å sitte her å vente på tlf samtalen som tydligvis aldri kommer.

 

Utrolig sure,gretne og lite hjelpsomme kundebehandlere har de også, fikk følelsen av å bli mistrodd fra første sec samtalene startet, kvalito hadde i hvertfall en form for support i det minste.

Lenke til kommentar

Tror du/dere må ta alle skitne triks i bruk.

 

Ring forbrukerrådet, tv2 hjelper deg osv.

Ring et advokatkontor å forhør dere. Ta opp samtaler med UMT/Kvalito for å evt avsløre bullshit som de finner på. Anmeld de, faks den over til de.

 

De er sleip som f***, så ta igjen på best mulig måte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...