occurrence Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Så jeg kjøpte NEC 1760NX sort/sølv fra hardwarebutikken.no. Nå har jeg koblet den opp og testet litt og jeg ser at det er ett sted på skjermen som lyser konstant lyst uansett. Det er vel kanskje det man kaller pixel feil. Hva bør jeg gjøre? utrolig irriternede når man betaler over 5000 for en skjerm og så får man ikke varen 100% engang. Hva bør jeg gjøre med dette? Har jeg krav på ny? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Det stedet - er det en pixel eller et område? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Bruk angreretten slik jeg gjorde med min 1760NX Lenke til kommentar
occurrence Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Det er vel en piksel. Men med angreretten må man vel betale for frakten + da frakten for den nye skjermen? Fikk du en til med piksel feil, eller hva skjedde? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Det er vel en piksel. Men med angreretten må man vel betale for frakten + da frakten for den nye skjermen? Fra HWB.no Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr), og selger skal ha tilbake varen. Lenke til kommentar
vancer Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 SI AT DU VIL HA EN NY!!!!!! Lenke til kommentar
occurrence Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 takkk for alle råd. jeg ringer dem på mandag (hvis de har åpent da) og sier som spør pent om de kan motta denne varen og gi meg en ny som er piskelfeilfri. Hvis de blir vrange da, sier jeg at jeg bare benytter meg av angreretten. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 har du prøvd å massere den da? http://www.hardware.no/nyheter/september02/lcd_fix.html Lenke til kommentar
occurrence Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 ja, uten hjelp. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Med berre ein død pixel vil nok ikkje det vere noko lett sak å kreve ein ny skjerm. Dette fordi ein har ein ISO standard som angir kor mange pixelfeil ein skjerm at ein viss storleik skal kunne ha utan at det blir rekna som ein produksjonsfeil. Du kan lese meir om iso-standarden i Øivind Dahles eminente LCD guide her Viss du ikkje vil ha skjermen er det einaste valget angreretten du har på produkt kjøpt gjennom fjernslag eller postordre. Her står det at alle utgifter kjøpar har hatt ved kjøpet skal returneres, men portoen for å sende produktet tilbake til selgar må kjøpar dekke sjølv. Det einsate untaket med den portoregelen er ved telefonsalg der selgar har ringt til kunde og tilbudt produktene, i dei tilfellene sla selgar også dekke porto. Slike uttalelser som "vancer" kommer med, kjem du ikkje langt med, rett og slett fordi du ikkje ahr noko lovverk å støtte deg på og ein kjem som oftast mykje lengre med ein høfeleg tone enn skriking og roping. mvh JanEirik Endret 4. april 2004 av Jankee Lenke til kommentar
occurrence Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Etter en prat med hardwarebutikken kom vi fram til konklusjonen, som ikke uforventet var at jeg da kunne bruke angreretten, han nevnte selv at han satt med to skjermer der selv som hadde blitt sendt inn pga død piksel. Men reklamasjons grunnlag var det ikke pga den stygge regelen som lcd-produsente har laget selv. Og det skal jeg jammen og. Jeg skal da ha en helt feilfri skjerm når jeg engang kjøper. Det som er så rart er at i følge forumet her høres det ut som at det er helt vanlig med døde piksler, folk til og med skryter av at skjermen ikke har en død piksel. Hva er det?? Det er faktiskt et ekstremt sjeldent fenomen. Jeg tok en runde på jobben og tittet på 20 forskjellige helt tilfeldige lcd skjermer som hadde svart skjembeskytter. Og joda, INGEN av dem hadde død piksel. Det er selvfølgelig bare jeg som er så utolig uheldig som jeg altid er. Så da sender jeg inn og bestiller en ny skjerm igjen, akkurat samme modell fra hwb.no, så kan de prøve å sende meg en feilprodusert til . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå