Gå til innhold

EIZO L550

j0sh

Anbefalte innlegg

Denne skjermen fikk stort sett skryt for det meste, bortsett fra fysiske justeringsmuligheter. Dette spiller ikke så stor rolle for meg, og jeg lurte på om den da vil være en skjerm å tenke på, satt opp mot Samsung sin (det er disse to merkene av de som var med i testen, som er aktuelle). Skjermen brukes en del til vanlig desktop arbeid (ikke grafikk) og en del til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest del 1 av LCD testen, og det er denne jeg referer til med

Denne skjermen fikk stort sett skryt for det meste, bortsett fra fysiske justeringsmuligheter

sprørsmålet mitt er derfor om dette med fysiske innstillinger alene gjorde at den ble trukket så mye ned, og at den dermed for mitt bruk (og siden jeg ikke bryr meg nevneverdig om det med fysiske instillinger) er ett bedre valg enn noen av de andre skjermene.

Lenke til kommentar

Det er nok bare oivind_dahle som kan svare på det. Du kan sende han en PM.

Ut i fra det jeg kan se er det bare foten som dro skjermen ned i testen.

For dette er en mega skjerm.

Endret av Marik
Lenke til kommentar

Fikk PM og svarer her:

L550 er absolutt en knall skjerm. Eizo er i mine øyne , sammen med NEC, den sterkeste produsenten av skjermer i dag.

Men som bruker av L550 bør du ha litt mer enn basiskunnskap på skjermer. Dette for du som spiller sikkert ønsker å slå av lyssensoren som er på fronten i skjermen under spill. Da ønsker du en så lyssterk skjerm som mulig, dvs at den ikke har justert seg etter forholdene i rommet.

Det er de fysiske justeringsegenskapene som alene dro den ned som du sier. Jeg kunne kanskje også ønske at den var litt bedre i kvaliteten på bilde. Men påpeker at det er bare dyrere Eizo og NEC som har dette. Kanskje med unntak av enkelte modeller fra Samsung (173t) og kanskje noen få andre.

Men til den prisen som du finner på ukens tilbud på komplett er dette absolutt en skjerm jeg tror du vil forelske deg i. At den også har den vanlige eizo garantien er ikke noe negativt:)

hold oss orientert da ;)

eventuellt kan du legge på noen kroner og vurdere NEC 1760 NX som også er en juvel. Siden du spiller en del hadde jeg slått fra meg tanken om 173t ;)

edit: du kan jo spørre resten av testgjengen om hva de syns også da ;)

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Glimrende, da går jeg for den regner jeg med. Det var Samsung og Eizo som var aktuelle, og da faller valget på Eizoen. Ser ut til at denne er best til mitt bruk, selv om jeg lurer litt på 193P da... Men 19" er vel ikke akkurat knall til spilling, og denne skal hovedsaklig brukes på Shuttle boksen, som jeg drar med meg rundt på LAN og sånn. Også eizo-garantien veier tungt. Takker for svar, og om det er noen andre som har noen innspill å komme med mottas de også med takk :thumbs:

Håper jeg får den litt ut i uken, skal komme med tilbakemelding :D

Endret av j0sh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk du med en DVI kabel også i samme bestillingen.

Nix, denne må bestilles utenom (fikk med en D-SUB kabel). Slik jeg har forstått det, er det sånn med de fleste/alle LCD skjermer.

EDIT: Kjøpte en sånn.

Endret av j0sh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...