Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT laggy som f......


Anbefalte innlegg

Har Charlie linje fra NGT, og har den siste uken opplevd vannvittig lagg fra NGT sine linjer.

Spiller Call of Duty online en del og opplever veldig variabel ping tid på NORSKE servere ifra 40ms til 150ms!! :thumbdown:

Da snakker vi catch-gamer.no sin COD server, og er ikke serveren som er problemet men min linje. Dette er jo da ganske utrolig med en charlie linje som skulle ha mer enn nok båndbredde.

Har forstått det slik at flere i Bergens området har hatt problemer med lagg ifra NGT. Selv bor jeg i Stavanger og problemet er ganske nytt for meg. Dette sammens med til dels håpløs routing (ref http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=222990) gjør at NGT gjør veldig dårlig inntrykk for tiden.

Har tidligere svelgt ELENDIG kundeservice pga av god tjeneste, men akkurat nå i skrivende stund må jeg innrømme at jeg ikke har mange pluss i NGT sin favør. Starter denne posten i får å "lodde" stemninga blant gamere med NGT linje.

Flere med NGT som har problemer for tiden??

Hvilken lokasjon?

 

 

Snokesmurf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo da ganske utrolig med en charlie linje som skulle ha mer enn nok båndbredde.

Snokesmurf

 

Båndbredde og latency/"ping" er mer eller mindre uavhengig av hverandre, Du kan lett ha en ISDN linje med bedre latency/"ping" enn en DSL linje.

Lenke til kommentar
Les Her, har hatt samme problemet, må legge til at NGT endelig gjorde noe med saken min etter et halvt års klaging. NGT SUGER.

Tror du virkelig ikke andre isp'r har hatt samme problem?

Å si at ngt suger er vel litt bak mål? hvilke andre isp'r i norge setter opp hastigheten og ned prisen? tviler på at du finner noen bedre adsl leverandør her til lands.Tiscali hadde et ping problem før, vet ikke om dem har ordnet opp i det.Jeg bor på Østlandet og har aldri hatt problemer med min ngt linje når det gjelder ping.

Har andre problemer med routeren, veit a beng hva det kommer av :dontgetit:

Lenke til kommentar

Mulig problemet er lokalt siden det oppstod nå nylig. Snakket med kundeservice og var ikke mye de kunne bidra med nei.. Han som svarte kommenterte at han hadde lagt merke til det han og, men ikke fått noe konkret svar fra de han hadde spurt i NGT.

Tror nok andre ISP'er har sine problemer de og, men bredbåndssmilet har noe og bekymre seg over her på vestlandet når flere erfarer problemer med online spilling. Ikke det beste rykte å få på seg hvis de glemmer "problemet".

 

Og ja, latency/ping er nesten uavhengig av båndbredde.

Lenke til kommentar
Les Her, har hatt samme problemet, må legge til at NGT endelig gjorde noe med saken min etter et halvt års klaging. NGT SUGER.

Tror du virkelig ikke andre isp'r har hatt samme problem?

Å si at ngt suger er vel litt bak mål? hvilke andre isp'r i norge setter opp hastigheten og ned prisen? tviler på at du finner noen bedre adsl leverandør her til lands.Tiscali hadde et ping problem før, vet ikke om dem har ordnet opp i det.Jeg bor på Østlandet og har aldri hatt problemer med min ngt linje når det gjelder ping.

Har andre problemer med routeren, veit a beng hva det kommer av :dontgetit:

Alt er relativt. Jeg bruker linjen primært til online- gaming og surfing. Trenger med andre ord ikke særlig hastighet. Har hatt NGT (min. 2 mBit/512 hele veien) i 1 år nå, før det hadde jeg Telenor i 2 år (1024/256). Når det gjelder ping er Telenor overlegen, en nabo med Telenor 704/384 linje hadde ping på 52 ms, og jeg 74 ms. i BF Vietnam på samme server (EAUK), samtidig. Han hadde ingen lagg, hos meg var det uspillelig. Nå når NGT endelig har "sett" på linjen min etter et halvt års klage er den fin igjen. (tydeligvis spilte Antivirus også inn av ukjent årsak) Jeg har blitt lovet behandlig av 2. linje (de hos NGT som faktisk kan noe) Etter tre mnd. fikk jeg mail om at de hadde forsøkt å kontakte meg på tlf. (noe som ikke kan stemme siden jeg har ISDN og mobil, ingen tapte anrop) Men forklarte så hyggelig at problemet var løst, hvilket det selvsagt ikke var... Telenor hadde døngåpen kundeservice hele uken. Samt at det tok i snitt 10 min. å komme igjenom. Minimum ventetid hos NGT er 30 min.

 

Min konklusjon er at hvis man bruker DC++/kazaa og ikke nettverkspilling, er NGT et bra alternativ. Men ikke vice versa. NGT har blitt for stor for fort. De takler ikke overgangen. Det er forjævli å savne sTjelenor, men de har mye bedre routing.

Lenke til kommentar
Les Her, har hatt samme problemet, må legge til at NGT endelig gjorde noe med saken min etter et halvt års klaging. NGT SUGER.

Tror du virkelig ikke andre isp'r har hatt samme problem?

Å si at ngt suger er vel litt bak mål? hvilke andre isp'r i norge setter opp hastigheten og ned prisen? tviler på at du finner noen bedre adsl leverandør her til lands.Tiscali hadde et ping problem før, vet ikke om dem har ordnet opp i det.Jeg bor på Østlandet og har aldri hatt problemer med min ngt linje når det gjelder ping.

Har andre problemer med routeren, veit a beng hva det kommer av :dontgetit:

Alt er relativt. Jeg bruker linjen primært til online- gaming og surfing. Trenger med andre ord ikke særlig hastighet. Har hatt NGT (min. 2 mBit/512 hele veien) i 1 år nå, før det hadde jeg Telenor i 2 år (1024/256). Når det gjelder ping er Telenor overlegen, en nabo med Telenor 704/384 linje hadde ping på 52 ms, og jeg 74 ms. i BF Vietnam på samme server (EAUK), samtidig. Han hadde ingen lagg, hos meg var det uspillelig. Nå når NGT endelig har "sett" på linjen min etter et halvt års klage er den fin igjen. (tydeligvis spilte Antivirus også inn av ukjent årsak) Jeg har blitt lovet behandlig av 2. linje (de hos NGT som faktisk kan noe) Etter tre mnd. fikk jeg mail om at de hadde forsøkt å kontakte meg på tlf. (noe som ikke kan stemme siden jeg har ISDN og mobil, ingen tapte anrop) Men forklarte så hyggelig at problemet var løst, hvilket det selvsagt ikke var... Telenor hadde døngåpen kundeservice hele uken. Samt at det tok i snitt 10 min. å komme igjenom. Minimum ventetid hos NGT er 30 min.

 

Min konklusjon er at hvis man bruker DC++/kazaa og ikke nettverkspilling, er NGT et bra alternativ. Men ikke vice versa. NGT har blitt for stor for fort. De takler ikke overgangen. Det er forjævli å savne sTjelenor, men de har mye bedre routing.

ok må bare få si noe...jeg håper så inn i gran skogen at du ikke mener det du nettop sa!..fordi Ngt er uansett 1000 ganger bedre en Telenor uansett hvordan du ser på det..

 

telenor har styrt det norske markedet altfor lenge nå...og bare se hvor de er..

missfornøyde kunder ++ for ikke snakke om **** up policy på båndbrede osv..

 

Ngt har klart mere en det Telenor har klart helt siden det starta....back in the days

 

 

uansett som du selv sa..Ngt kan ha tatt et litt for stort kake stykke, men!

det er jo bare bra på sikt...lavere priser, bedre tjenester (vil helt sikkert komme)

 

Ngt har senkt på prisen + skrud opp hastighet...hva mer forventer du da!?

kan ikke få alt på en dag!? tipper Ngt fikser alt det der i nærmeste framtid...

Lenke til kommentar

Jeg gir F i Hastighet, ping er det viktigste for meg. Spilte online i 5 mnd. frem til sist høst. (da NGT doblet kundeporteføljen) ble alt laggy.

 

Mars001, jag har tidligere forsøkt å disable både Firewall og antivirus under online- gaming uten suksess. Like laggy. Sist Fredag hadde jeg plutselig 338 Kbit/s skulle ha 3000+ Ringte lørdag, og ble forklart at de hadde jobbet på linjen og at det da måtte ha oppstått en feil. Når jeg da prøvde online- gaming var det forsatt laggy. Men da jeg disablet Antivirus funket det glimrende.

 

Så det var nok en sammenheng av begge deler.

 

At de nå har fixet problemet, hjelper ikke stort, jeg har hatt vannvittig lagg i 6 mnd. Det burde de ha fixet før. Jeg var 2 uker for sen med regningen en gang, da strupet de linjen min... Tid er tydeligvis svært relativt i NGT.

 

Og når NGT router linje til England via Holland og USA??!! Vel det sier seg selv at det ikke kan bli bra.

 

Holder fast på min uttalelse; NGT SUGER :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg gir F i Hastighet, ping er det viktigste for meg. Spilte online i 5 mnd. frem til sist høst. (da NGT doblet kundeporteføljen) ble alt laggy.

 

Mars001, jag har tidligere forsøkt å disable både Firewall og antivirus under online- gaming uten suksess. Like laggy. Sist Fredag hadde jeg plutselig 338 Kbit/s skulle ha 3000+ Ringte lørdag, og ble forklart at de hadde jobbet på linjen og at det da måtte ha oppstått en feil. Når jeg da prøvde online- gaming var det forsatt laggy. Men da jeg disablet Antivirus funket det glimrende.

 

Så det var nok en sammenheng av begge deler.

 

At de nå har fixet problemet, hjelper ikke stort, jeg har hatt vannvittig lagg i 6 mnd. Det burde de ha fixet før. Jeg var 2 uker for sen med regningen en gang, da strupet de linjen min... Tid er tydeligvis svært relativt i NGT.

 

Og når NGT router linje til England via Holland og USA??!! Vel det sier seg selv at det ikke kan bli bra.

 

Holder fast på min uttalelse; NGT SUGER  :thumbdown:

hehehe :)

Alle har lov til og mene hva dem vil!

Hvis du er ute etter bra ping,så er vel Telenor eller Catch det beste du kan velge.

Jeg spiller ikke så mye Battlefield, men når jeg testa det her om dagen med ngt,så hadde jeg 25 i snitt i ping.

På norske servere da vel og merke.

Endret av Mio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...