Flavabone Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 heisann jeg har rippet en DVD (The Patriot) med Easydivx v. 0.791 og divx-codec 4.12. Film-fila ble rippet fint over, men lyden er ikke tilstede, så jeg tenkte jeg skulle rippe over _bare_ lyden, og så smelte dem sammen i VirtualDub. Men hvordan får jeg rippet over _bare_ lyden, komprimert den, lagret den som .avi, for så å sette den sammen med video-filen... Hvis noen kan dette her, vennligst forklar fremgangsmåten.... Er litt newbie på dette området, så forklar det enkelt. Hilsen DivX ;=) fan!!! Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 kunne noen ha hjulpet meg med dette, please... ;=) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Bruk smartripper og legg filmen over på HD, så bruker du "vob2audio" til å lage lysporet. vob2audio kan også komprimere lyden til mp3 og den gjør det ganske sjapt også. Så kan du bruke nandub RC1 til å sette dem sammen. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Alt finner du på http://www.doom9.net. Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 men ikke bruk easydivx a...*grøsse* Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 31. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2002 kunne du fortalt meg hvordan jeg ripper en DVD i korte trekk?? Fra ripping til encoding og lyd sync osv... hvilke programmer som må til osv.... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 flavabone: det er how-to's på guidene til hardware.no. foreslår at du sjekker der da alt der er ganske trinn for trinn Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 HW.no guiden er foreldet! Her er hvordan du gjør det: Smartripper til ripping av vobene. DVD2AVI til å lage en prosjektfil for videre behandlig og extracting av AC3 lyden. Bare merk demux all tracks. Vfapi åpner di "d2v" filen fra DVD2AVI og trykker konvert, du får da en AVI fil ut. Åpne filen i Vdub 149(tror jeg) Åpne "video->filters->add->resize skriv inn 640x352 (vanligvis, kan variere) og se på outputen om fjesene og slik ser normale ut. Hvis ikke ta 336 eller 272 istedet for 352. Og ta cropping og ta vekk de svarte kantene. Hvis det er sone en vil du ofte se streker under bevegelser, for å fjerne dette tar du "deinterlance" på samme listen som resize var på. Hvis det er sone 1 vil vil filmen ha 29,9 fps og for å forandre på dette tar di video->framerate og inverse telelince(IVTC). Dette er egentlig ikke nødvendig tror jeg men jeg mener det er good shit å gjøre det. Husker ikke helt hvorfor. Så tar du video->compression og divX412, 2pass. Eneste du trenger å forandre på er bitraten. Bitraten bruker du DivX4 bitratecalc til å finne ut av. Bitrater under 500(drama) og 650(action) blir bare nasty. Så over til lyden. Jeg bruker bare DD5.1 lyd så jeg bruker bare ac3 filen jeg fikk ut av DVD2AVI. Hvis du vil ha mp3 lyd(160Kbit er minimum for noenlunde god kvalitet) så bruker du vob2audio til å lage en mp3 fil av lyden. Man slår sammen lyd og bilde i nandub. med direct stream copy på både audio og video. Hvis du bruker ac3 lyd må du ha under interleavin på audio, en preload på 160 og en interleave per 60 MS. Håper det hjalp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå