Gå til innhold

Deaktivere touchpad

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet om det er mulig å deaktivere touchpad på min Tundra 1557X? Jeg bruker normalt mus, og irriterer meg over å stadig komme borti touchpad'en mens jeg bruker tastaturet. Det aller beste hadde vært om touchpad ble deaktivert automatisk når ekstern mus (usb) kobles til, og aktiveres når ekstern mus frakobles.

Jeg er ellers godt fornøyd med pc-en min. Eneste minuset er at jeg synes viften bråker litt, og at den går ganske ofte selv ved lav belastning på cpu. Jeg har lest at folk synes den er stillegående, så det er kanskje bare jeg som er ekstra "kresen" når det gjelder støy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På de fleste bærbare ligger instillinger for touchpaden på samme sted som innstillinger for musen. (Control Panel -> Mouse).

Er vel bare å huke av et eller annet sted for å disable den.

Jeg ser to enheter i listen på Control Panel -> Mouse -> Hardware. Disse er

• PS/2 Compatible Mouse
  • HID-compliant mouse

Jeg kan velge Properties for begge disse.

Under Properties -> General for "HID-compliant mouse" kan jeg velge "Device usage" -> "Do not use this device (disable)". Når dette er gjort, slutter den eksternt tilkoblede musen å fungere.

Det er ikke noen tilsvarende valgmuligheter for "PS/2 Compatible Mouse". Der er boksen "Device usage" grå og tom. Jeg ser det er et valg som heter Uninstall under Properties -> Driver, men jeg har ikke testet den; jeg synes det virker litt drastisk å avinstallere driveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...