stapal Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Jeg har et Epox 8RDA+ HK med AMD 2400+ som jeg skiftet fsb fra 133 til 166. Maskinen starter ikke og en totonet alarm går hele tiden. Skjønner at cpu må gå på 133. Hvordan får jeg den tilbake? Må jeg foreta en clear cmos? Jeg er ny i dette faget Pål ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 3. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
stapal Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 prøv å flashe bios... Hva vil det si...... er flashe det samme som clear cmos? Må jeg da slå av maskinen, ta ut batteriet, flytte jumper? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hei, du har sannsynligvis overklokket for mye ;-) Du må, som du sier, du må slette instillingene dine i cmos, dette gjør du med en jumper på HK, sjekk manualen din. (Jeg kjenne ikke til ditt HK, mulig det er mulig å cleare cmos uten å åpne kabinettet? Sjekk manual) mvh roger Lenke til kommentar
stapal Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Hei, du har sannsynligvis overklokket for mye ;-) Du må, som du sier, du må slette instillingene dine i cmos, Da har jeg tatt en clear cmos og det funket. Takk for all hjelp mvhPål Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 [quote name='magnum_h_a' date='03/04/2004 : 12:10'] prøv å flashe bios... [/quote] ????? Tror ikke det er løsningen her gitt (å flashe bios). Grunnen til at det henger seg, er at prosessoren din ikke er stabil på 166 x 16 = 2656 mhz (xp2800 = 16 x 133) på standard spenning. (mest sannsynlig: aldri stabil på 2656 mhz). Skal du overklokke denne prosessoren, må du få låst den opp, slik at du kan senke multipliseren til f.eks. 166 x 13.5 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 prøv å flashe bios... Dette gjør man ALDRI på et overklokket kort, desuten er det vel temmelig umulig så lenge maskinen ikke starter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå