DanFekar Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Heisann! Nå begynner det å nærme seg to og et halvt år siden jeg kjøpte pc'en min...kremt kremt... Ingen oppgraderinger siden dengang. Jeg skal kjøpe nytt hovedkort, prosessor og grafikk-kort samt nytt minne. Hovedkort: Vil ha et hk med 266mhz fsb og RAID, som støtter AMD over 1,5GHz og DDR-minne. Har tenkt på Abit KR7A-133R Hovedkort Socket A (DDR) Noen andre forslag? CPU: Siden jeg er ute etter AMD er det vel XP 1800 som gir mest for pengene om dagen. Den saken er grei... Grafikkort: Her er det litt usikkert igjen... Vil ha GeForce og 128mb minne + TV ut, men vet ikke helt hvor jeg skal legge meg på hastighet her. Har litt problemer med å skjønne forskjellene på kortene (GF3/GF4, mx/ddr ti200/400/500 whatever) Har kikket litt på Gainward AGP GeForce3 Ti/500TV 128MB, men lurer på om det er verdt pengene å gå til GF4... Sist men ikke minst: når alle disse brikkene faller på plass, hva i all verden skal jeg kjøle dette treskeverket med?? Hjelp en lite pc-kyndig stakkar.....! MSI K7pro (6195) AMD Athlon 600 3x128mb RAM pc100 Creative GeForce 256DDR 32mb Plextor 8x4x32 IBM 60GB ATA100 IBM 20GB ATA100 Soundblaster LIVE! Lenke til kommentar
Tollef Jahren Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 3D kort: Det kommer alltid på hvor mye du er villig til å betale! Jeg ville kjøpt GeForce 3 Ti200, det er et billig og bra kort. Jeg tror du kan få det med 128 mb, men egentlig tror jeg det er liten forskjell på 64 og 128 mb! Hvis du vil bruke litt mye så er GeForce4 neste skritt. Da kjøper du IKKE MX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men en av ti4400 eller 4600 versonene, når du kjøper et 3D kort som det finnes mange versoner av se også på rammen F.eks 64mb 5,0ns "ns står for nanosekunder, fordel å ha så lite som murlig" Abit KR7A-133R er et bra H.K!!! Er du opptatt av å overklkkke er ville jeg heller kjøpt Epox 8kha+, det er et billig og suverent kort! "Har ikke raid tror jeg, kjøpes hos mullticom" Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
gørregurk Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Hovedkort kan jeg ikke mye om, men jeg har testet et par skjermkort(8 stk på to år) og jeg har kommet frem til at ATI har de beste kortene spes. 7500 og 8500 Radeon kort. Prismessig kan det lønne seg med 7500 kortet, men hvis du skal ha et ATI kort så bør du raska på for det er ikke mange som selger disse i norge lenger. Bare pass på at du ikke kjøper Club3D ATI Radeon kort eller Hercules sine kort. Der kan du få mange problemer med drivere som du garantert ikke vil ha. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 8500LE på quad.no har bestilt, kommer tilbake med scores når jeg får det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå