SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg har Abit nf-s v2.0.Jeg bygget en maskin som har AMD XP 2800 Barton,Geil 3200 512mb.Ram'en ble svidd da jeg slo på maskin.Så JEG lurer på om hele hovdkort er ødlagt no,fordi ene sokklen ser liit herpet ut Ellers so lyser det bare ett rødt led på hovdkortet. Setter pris på tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Mira Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har hatt nesten samme problemet, sikker på at du ikke en eller annen gang har satt rammen inn feil veg og brukt makt da den ikke ville inn? Lyser det ikke en grønn diode når du skrur på heller? Og bare for å sjekke, starter ikke PCen? Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 det har skjedd med meg og det er kjipt Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Har hatt nesten samme problemet, sikker på at du ikke en eller annen gang har satt rammen inn feil veg og brukt makt da den ikke ville inn? Lyser det ikke en grønn diode når du skrur på heller? Og bare for å sjekke, starter ikke PCen? Hvis det lyser, så er det bare å prøve med en annen ram-brikke. Evt. i en annen slot hvis det er mulig... Endret 3. april 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Har hatt nesten samme problemet, sikker på at du ikke en eller annen gang har satt rammen inn feil veg og brukt makt da den ikke ville inn? Lyser det ikke en grønn diode når du skrur på heller? Og bare for å sjekke, starter ikke PCen? Ram'en passer jo bare en vei(har ikke brukt makt).Led'et lyser rødt.Maskinen starter ikke,nei.Helt stille.Ene ram plassen er litt brent faktisk Lenke til kommentar
TDK Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 hehe, det med og sette brikkene feil vei har jeg erfaring med.... jeg bannet og svettet en halv time før jeg skjønte at jeg hadde brikken opp ned! prøv andre ram brikker i andre slot'er funker ikke det er det nok hovedkortet.... Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg ville nå vært litt forsiktig med å teste så altfor mye. Det er ikke noe moro å svi av mer enn det som allerede er Jeg mener at du bør levere inn både hovedkort og ram der du kjøpte det, og la de ta seg av testing og feilsøking, slik at de ikke kan komme og legge skylden på deg dersom det er noe. Var det forresten noen spesiell årsak til at Ram'en skulle bli brent? Overklokking eller økt spenning? Eller er dette noe som faktisk bare kan skje når som helst? Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Så ram'en er ikke ødlagt når den har svimerker?Kjøpte hovedkorte på komplett.no og ram'en psdata.no.Data'en vil ikke på uansett om ram'en er i eller ikke! Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Feil RAM type ? DVS. at du ikke har kjøpt riktig RAM til ditt hovedkort ? Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Feil RAM type ? Nei,feil ram tror jeg ikke.Så på hardware sine ambefalinger av helmaskiner.Der var Geil og Abit anbefalt! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 jeg bannet og svettet en halv time før jeg skjønte at jeg hadde brikken opp ned! Det der var godt gjort Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 hovedkortet mitt ble ikke ødelagt av svidd ram brikke, men det ble slotten. Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 [quote name='Chris88' date='03/04/2004 : 19:12'] hovedkortet mitt ble ikke ødelagt av svidd ram brikke, men det ble slotten. [/quote] Får virkelog håpe at d bare er slotten så er ødlagt. Men maskin starter ikke likvel.Noen tips Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jepp. lever inn hovedkort og rambrikke og få det feilsøkt av firmaet du kjøpte det av. Så får du ihvertfall igjen penga hvis det ikke er du som har lagt det store egget. Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Jepp. lever inn hovedkort og rambrikke og få det feilsøkt av firmaet du kjøpte det av.Så får du ihvertfall igjen penga hvis det ikke er du som har lagt det store egget. Uff...da må jeg jo sende det tilbake til komplett og psdata.Va kunne jeg likvel ha gjort feil???? Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hva må jeg gjøre for å starte maskinen? Første gangen jeg slo på maskinen gikk alt fint i ett sekund....så luktet det svidd.Røska ut kontaken.Neste dag sjekket jeg(RAM'en var brennt,som fortalt)Men når jeg skrudd på maskinen igjen så lyste det røde led'et rødt.Sånn er det hele tiden.Arghh...... Noen forslag??? Endret 4. april 2004 av SteffenRG Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Er vel best å bare sende det tilbake. Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Er vel best å bare sende det tilbake. Så dere tror at hovedkorte er ødlagt? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Send alt inn og få et sikkert svar. Dersom du ikke har gjort noe som kan ha forårsaket dette selv så skal du få nytt på garantien. Det er ikke noe å lure på det vel? Er kortet vandret heden, så er det det. Og hvis ikke får du det tilbake. Alltid surt når slikt som dette skjer, men det er lite man kan gjøre med det i ettertid. Lenke til kommentar
SteffenRG Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Jaja...sender inn Ram og hovedkorte da.Noen ideer om hva som kan ha forårsaket dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå