the_ruthless Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg er ikke helt sikker på om dette er "stedet", men... Problemet er at iblant bruker tilsynelatende "System" (prosess i WinXp) opp all CPU-krafta i rundt 0.5 til 2 sekunder. I enkel bruk, forsåvidt, der jeg har oppe Opera, MSN Messenger og Winamp 5.03a. (Det skjedde med Winamp 5.01 også.) Det resulterer i (det som irriterer meg) at musikken hakker i den perioden. Jeg skjønner IKKE hvorfor alle ressursene plutselig blir oppbrukt i et øyeblikk nå og da. La oss si at det skjer hvert tredje til femte minutt. Også når jeg spiller Max Payne 2. Ufattelig irriterende, fordi det virker så komplett unødvendig. (Når jeg starter Winamp, stilles forsåvidt "Master Clock" ned fra 192000Hz til 48000Hz. Jeg har et Terratec Aureon 7.1 Space-lydkort. Det er det eneste jeg kan se, som kan være relatert til saken.) Har forsøkt å oppdatere alle drivere. Noen som har tips/meninger..? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Du forteller ingenting om hva slags cpu/ram osv du har. Men hvis du har en maskin med litt svak ytelse, er det vel ikke umulig at det virusprogrammet sin autodetect som forårsaker ytelsestapet. Det kan selvsagt være en drøss andre ting også, som f. eks programmer som prøver å ta kontakt via nettet, osv, men dette er vanskelig å si uten flere opplysninger.... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 XP1600+. 256MB + 512MB 266MHz Apacer DDR SDRAM. Soyo K7V Dragon Plus!. Windows XP med SP1. Dette er et problem jeg bare har hatt i de siste månedene, av maskinens to års levetid, så jeg tviler på at det er hardware-feil. Om så, vil jeg tro at det enten er D-Link-trådløs-nettverkskortet eller USB2-kontrolleren. Men det høres også rart ut. Har ingen antivirus-programmer innstallert. (Dog, installerte "Spybot - Search & Destroy" i går for å se om det kunne hjelpe.) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Kommer til å bli litt irritert om jeg må formatere. Nåværende installasjon er sikkert ikke fem måneder gammel enda, engang. Og den er veldig ren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå