Gå til innhold

Hvilke temp målere bruker dere?

henriklh

Anbefalte innlegg

Temp ved surfing er med MBM: 62 - 43 - 26 (CPU Diode, CPU Socket, MB).

Ofte ser jeg at folk på forumet snakker om CPU temp på 30-50 grader. Er det mulig at dere får CPU Diode ned i så lave temps? Stillegående, eller med en orkanvifte?

(Merk at ASUS Probe måler på Socket og dermed måler 15-20 lavere enn reell temp på CPU)

Jeg har akkurat installert Mist Frostbite C, og må innrømme at den ikke var noen ekstrem forvandling fra min billige Glacial Igloo Breeze 462 (når den i tillegg bråker mer, blir jeg litt irritert).

Endret av henriklh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Load:

Asus Probe:

35 grader på cpu

35 grader på HK

Ekstern måler på cpu:

31 grader.

Som dere ser, så måler den eksterne måleren (Compunurse) ca 5 grader lavere enn Asus probe under load. Vil tro begge temperaturene er ganske realistiske, den eksterne måleren er festet ca 2 mm fra core.

Dere som oppgir bør også oppgi load temp, da det er den som faktisk er av betydning.

Har vannkjøling. Med min luftkjøling (Aero7+) så har jeg disse temps laod:

Cpu (probe): 45

Hk: 33

Ekstern måler: 44

Dette er med viften på 12V.

Dere ser kanskje at HK tempen er høyere ved vannkjøling, grunnen til dette er at jeg kun har vannkjøling på Cpu, og NB er kjølt passivt. Da sier det seg vel selv, at når man fjerner cpu viften som også blåste over NB, at NB tempen vil stige litt pga. manglende luftgjennomstrømning.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Liit offtopic kanskje? men jeg prøver allikevel,siden denne tråden faktisk er oppe...

hvilke sensorer på MBM5 er hvilke? Jeg lastet nylig ned dette,etter anbefaling av en kamerat, og jeg kan på settings velge hvilken sensor som skal være hvor, men den ene sensoren ligger på 127 grader C,og en annen ligger på ca 30 grader C. har egentlig null peil på hvilken sensor som ligger hvor... *fortvilet*

Lenke til kommentar

Blood, gå til mbm hjemmesiden (http://mbm.livewiredev.com/). Klikk på Motherboard List i venstre meny. Velg så ditt merke hovedkort. Da får du en oversikt over hovedkort (med flere versjoner, om relevant). Linjen med ditt hovedkort forteller deg hvilken sensor du skal bruke for case og cpu (både diode og socket sensorene dersom du kan få oppgitt begge - det er det ikke alle hovedkort som støtter i mbm). For Asus A7N8X bør du vite hvilken revisjon du har (før eller etter 2.0).

Endret av henriklh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...