henriklh Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Temp ved surfing er med MBM: 62 - 43 - 26 (CPU Diode, CPU Socket, MB). Ofte ser jeg at folk på forumet snakker om CPU temp på 30-50 grader. Er det mulig at dere får CPU Diode ned i så lave temps? Stillegående, eller med en orkanvifte? (Merk at ASUS Probe måler på Socket og dermed måler 15-20 lavere enn reell temp på CPU) Jeg har akkurat installert Mist Frostbite C, og må innrømme at den ikke var noen ekstrem forvandling fra min billige Glacial Igloo Breeze 462 (når den i tillegg bråker mer, blir jeg litt irritert). Endret 3. april 2004 av henriklh Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 dine temps er veldig høye, ja. de fleste har pemp på 40til50 Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Kan dere som svarer, legge inn hvilke temp dere har på CPU diode, CPU socket og MB? Hvis dere bare kjenner til en temperatur på CPU, er det ofte CPU socket dere leser. Endret 3. april 2004 av henriklh Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Mine temps er: Sensor 1: MB Sensor 2: CPU Fan 1 : CPU Fan 2 : 120mm front jeg bruker motherboard monitor 5.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Får ikke avlest diode på nf7-s , kun sensoren i socketen . Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Og hva er socket tempen din, syar2003? (Socket temp er helt OK, bare jeg ikke får socket temp oppgitt som diode temp) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Akkurat nå er den 40C , rommet er 24C og inni maskina er det 26C . .... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Load: Asus Probe: 35 grader på cpu 35 grader på HK Ekstern måler på cpu: 31 grader. Som dere ser, så måler den eksterne måleren (Compunurse) ca 5 grader lavere enn Asus probe under load. Vil tro begge temperaturene er ganske realistiske, den eksterne måleren er festet ca 2 mm fra core. Dere som oppgir bør også oppgi load temp, da det er den som faktisk er av betydning. Har vannkjøling. Med min luftkjøling (Aero7+) så har jeg disse temps laod: Cpu (probe): 45 Hk: 33 Ekstern måler: 44 Dette er med viften på 12V. Dere ser kanskje at HK tempen er høyere ved vannkjøling, grunnen til dette er at jeg kun har vannkjøling på Cpu, og NB er kjølt passivt. Da sier det seg vel selv, at når man fjerner cpu viften som også blåste over NB, at NB tempen vil stige litt pga. manglende luftgjennomstrømning. Endret 3. april 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Blood Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Liit offtopic kanskje? men jeg prøver allikevel,siden denne tråden faktisk er oppe... hvilke sensorer på MBM5 er hvilke? Jeg lastet nylig ned dette,etter anbefaling av en kamerat, og jeg kan på settings velge hvilken sensor som skal være hvor, men den ene sensoren ligger på 127 grader C,og en annen ligger på ca 30 grader C. har egentlig null peil på hvilken sensor som ligger hvor... *fortvilet* Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Har NF7-S v.20 MBM5 winbound sensor 3 sier 124C , velger å tro at dette er en feil , så jeg forholder meg til winbound sensor 1 & 2 . System/case =1 , cpu socket sensor=2 . Er også en diode visning som gir -48C hehe . For load resultater for mitt oppsett: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=214342 ..... Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Blood, gå til mbm hjemmesiden (http://mbm.livewiredev.com/). Klikk på Motherboard List i venstre meny. Velg så ditt merke hovedkort. Da får du en oversikt over hovedkort (med flere versjoner, om relevant). Linjen med ditt hovedkort forteller deg hvilken sensor du skal bruke for case og cpu (både diode og socket sensorene dersom du kan få oppgitt begge - det er det ikke alle hovedkort som støtter i mbm). For Asus A7N8X bør du vite hvilken revisjon du har (før eller etter 2.0). Endret 4. april 2004 av henriklh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå