null.sexy Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 hmm har et 80w peltier element og en 1.8 northwood, Og hakke peiling på peltier element, kan den brukes på den og vis, hva slags vifte bør jeg få meg..... Lenke til kommentar
555 Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Tror ikke du burde prøve det :sad: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Elementet er høyst sannsynlig for lite for kjøling av CPU, antagelig må du opp i det dobbelte for at det skal være noen som helst vits med pelt-kjøling! Under tvil, kan du klare deg med luftkjøling av et 80watt´s element, men jeg tror det går en grense der, uansett hva du skal kjøle. Tenker du fortsatt luftkjøling, vil denne være av typen "høyst hørbar"! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 For å bruke peltier med luft-kjøling må du i allefall bruke ei skikkelig bra ribbe. Helst kobber, slik at du får ledet bort nok varme. (peltier-elementer lager mer varme på varm-sia enn kulde på kald-sia) Deretter bør du nok satse på ei rimelig kraftig 80mm vifte. Det neste blir å få varmen ut av kabinettet. Det vil ikke hjelpe i det hele tatt med peltier, kobberkjøler, og monstervifte om temperaturen inne i kabinettet er den samme som temperaturen på CPU. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 den pletn ville funke bra på en GPU Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 30. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2002 hmm har netopp modda skjermkortet mitt men noen enorme kjølere så den er nok limt fast.. men Hva med og dytte den på chipsettet.. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Personlig tror jeg du fint skal legge fra deg peltier elementet før du skader deg selv eller noen andre :wink: Når det gjelder GPU så leste jeg en artikkel om det på http://www.overclockers.com [ http://www.overclockers.com/articles336/ ] og han sa: "Frankly, not worth the effort!" Det samme gjelder nok Chipsettet også... Lenke til kommentar
imokillu Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 testet peltier på xp1800 ...med swiftech`n ...(kobber-slå-ihjæl-folk-med-element) Heeelt unødvendig ...ble varmere enn orginalt oppsett fra produsent. slo av maskinen når nådde 50 *c var etfaktum ...vet ikke hvor varm den ville blitt Kjører aldri over 50 uansett. Nå smiler xp-n min vakkert i 32 *c med Swiftech kun. (Kt7a Raid kortet (266)) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: "Frankly, not worth the effort!" det var snakk om et gf2mx-kort.. et notorisk dårlig kort for overklokking. stapper du en pelt på gf3 eller gf4, er nok saken en helt annen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå