Orchid Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Jeg er nesten ferdig med 150 sider, og fikk nettop vite at det går an å få en innholdsfortegnelse hvis jeg gjorde det riktig med avsnitt under skriving. Men jeg skrev inn manuelt. nummerert ved å skrive tall rett i. Kan noen hjelpe meg , gi meg et tips om hvordan jeg kan rette oppp i dette. Tusen takk !!!! Lenke til kommentar
tokr Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 tror det er like lett og skrive innholdsforegnelsen manuelt nå... tar litt tid og gå over alle paragrafer med og trykke numbering knappen (den med 1-2-3 på).. men det er iallfall hva du må gjøre... høyreklikke på et av tallene og du kan velge hvordan du ønsker og numerere... sorry dårlig tid her... dårlig norsk Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Her kan du kanskje finne hjelp ? Det kan bli litt arbeid med å være "etterpåklok" for å lage innholdsfortegnelse. Det enkleste er å endre visningen til outline (husker ikke hva det heter på norsk), og derifra velge forskjellige nivåer / undernivåer Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Så vanskelig er det da ikke: 1. Plasser markøren foran hver linje du ønsker å ha med i innholdsfortegnelsen slik at pilen peker oppover mot høyre, og marker hele linjen ved å klikke. 2. I STIL vinduet som står rett foran FONT-typen i Words knapperad velger du f.ek. OVERSKRIFT 1 i stedenfor NORMAL som det vanligvis står. (Det er mulig at teksten blir litt stor nå og med feil fonter, men bry deg ikke om det!) 3. Når du har gått igjennom hele dokumentet og satt stilen til OVERSKRIFT 1 på alle linjene du vil ha med i innholdsfortegnelsen, går du på inn på FORMAT - STIL fra Word-menyen. Marker OVERSKRIFT 1 i Stil-ruten til venstre og klikk på ENDRE. Sett opp de egenskapene, inkl. FORMAT - SKRIFT som du ønsker å ha på alle avsnittsoverskriftene dine og klikk av i ruten AUTOMATISK OPPDATERING før du klikker OK. Da vil alle radene kodet som OVERSKRIFT 1 få endret utseende. 4. Sett inn markøren på en tom første side i dokumentet ditt (eller hvor du nå ønsker å ha innholdsfortegnelsen), klikk SETT INN - INNHOLDSFORTEGNELSE juster ev. stilen og kliikk OK! Dersom du endrer noe i dokumentet slik at sidenumrene el. endrer seg kan du senere bare høyreklikke på innholdsfortegnelsen og velge OPPDATER FELT så er det i orden... Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå