Gå til innhold

noe bedre enn mp3???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

!!! WMA !!!

uansett hva du gjør - hold deg unna WMA dritten !

WMA kan holde på kryptering , og begrensninger som:

-antall avspillinger

-maskin indentifikasjon (låst til en maskin og dens mobile devices)

-expiration date (musikken går ut på dato)

og alt dette er ting du ikke engang kan sjekke om en wma fil har ... !

i tillegg har den info om hvem som lagde den (windoze ID)

hva du enn gjør . ->hold deg (langt) unna den dritten !!!

bruk bare åpne standarder (MP3 eller Ogg Vorbis)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-30 16:03, ilpostino skrev:

tettspaden: det finnes ogg-plugins til winamp i alle fall.... (finner du på
finnes også egne spillere til ogg, men dette er kanskje ikke noe å satse på da de fleste har mp3 i ttilleg til eventuelt wma og ogg....

bruker cdex til å rippe cd'er...synes dette er et veldig raskt og greit program til å rippe med. i tilleg til mp3 koder dem til ogg, mwa (hvis jeg ikke husker helt feil) og endel andre formater. synes 'one click audio converter' er et annet genialt program. bare høyreklikk på filen og velg hvilkent format du vil konvertere filen til. begge disse finner du på

Jeg bruker audiograbber,Rask og lite feil.

http://www.audiograbber.com-us.net/

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-30 23:03, DeejPhant skrev:

320kbps?? Da kan du vel like gjerne kopiere cden rett in på hardisken uten å rippe den...

Vel, ettersom den originale wav-en er på 1411,2 kbps, så vil 320 vere ein ganske bra kompresjon det og.

Lenke til kommentar

til dere som bruker wma...

veldig fint å rippe til wma hvis man f.eks. reinstallerer eller skal bruke filene på en annen maskin senere, ikke sant?

Min pc nekta hvertfall å spille av wma etter reinstallasjon, men det er kanskje endret nå?

bertie

Lenke til kommentar

"Moft" er inne på det, det er denne veien det bærer, så ikke sats på wma filer. Dette formatet vil være ødelagt i løpet av et par år .

Gå heller for ogg, hvis du må ha et alternativ til mp3. Er det plassen det står på, kjøp større harddisk eller en brenner.

Lenke til kommentar

kim: du syns ikkje 'emmpetre' var litt rart i starten og da? Det liknar jo ikkje på eit ord ein gong. Må jo vere øst-europeer for å uttale slikt :smile:

Eg har rippa mine plater til Ogg Vorbis i det siste, men dessverre så har eg ein slik tullete Sony MemoryStick-spelar med ATRAC-format, så eg må rippe til det i tillegg. Veldig snasen liten sak, men noko tungvinn i bruk. Angrar litt på at eg ikkje gjorde litt betre research før eg bestilte den ja.

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg bruker 128Kb og 196Kb på mp3ene. Det funker flott. Og .wma er ikke brukelig etter min mening (ligner på 96Kb mp3). Pluss at det er umulig å spole de på samme måte som mp3. Mp3pro tror jeg ikke slår an, dette pga. at DSL kommer over oss (føles som det er bare jeg som ikke har det).

Tagging av mp3ene er også genialt... hater alle utaggete filer, og panisk forhold til navnene på mp3ene. Takker for MusicMatch Jukebox sin supertagging.

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-06 19:18, formannen skrev:

Hei !

Jeg bruker 128Kb og 196Kb på mp3ene. Det funker flott. Og .wma er ikke brukelig etter min mening (ligner på 96Kb mp3). Pluss at det er umulig å spole de på samme måte som mp3. Mp3pro tror jeg ikke slår an, dette pga. at DSL kommer over oss (føles som det er bare jeg som ikke har det).

Tagging av mp3ene er også genialt... hater alle utaggete filer, og panisk forhold til navnene på mp3ene. Takker for MusicMatch Jukebox sin supertagging.

Hvordan klarer du 196kb,Du mener vell 192kb
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-30 01:48, Zamoht skrev:

Har prøvd wma på noen cd'r nå.... og lydkvaliteten er faktisk veldig bra! I Windows Media Player er det en egen funksjon som heter copy from cd.. enkelt som bare det!

Ved å bruke databasen på internett, blir faktisk coveret på cdplata laget som bilde på folderen musikkfilene ligger i.. (WinXP) Navnene på sangene blir også lagret automatisk...

Bare synd mp3 er blitt så populert :smile:

Vel Nero gjør det samma da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...