IceTee Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei ! Jeg er en nybegynner i linux og de siste timene har jeg prøvd å få installert en NVDIA grafikk kort driver.. Jeg bruker suse linux 9.0 Problemet mitt er at når jeg starter linux så booter jeg inn i X server eller noe slikt, mens jeg må inn i en VGA console for å få installert driveren.. Jeg vet det er en online update i suse linux 9.0 men den får jeg ikke til å vrike , er noe kluss med at jeg ikke klarer å connecte til en server.. Det jeg lurte på var hvordan jeg kan få linuxen min til å boote inn i en vga console isteden for x-server (windows lingnene) eller hva det heter, og så skifte tilbake etterpå. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 init 3 P.S. Fiks orddelingane dine Lenke til kommentar
IceTee Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 ok.. For å være helt ærlig.. Det forstod jeg ikke så veldig mye av.. Hvor skal jeg skrive init 3 ? Som sagt.. Jeg er nybegynner Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 I SuSE 9.0 installerest NVIDIA driverene helst via YOU (YaST Online Update). Start Online Update i YaST du og legg dem inn. Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg har også dette problemet, jeg får ikke lagt inn driverene men jeg har redhat 9 og der spør de om det samme, men hva skriver jeg i konsollen for og få tilgant til og skifte slik att jeg ikke booter i X ? Nvidia driver --> RedHat -- Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 som sagt, start ein termina og skriv: su root <passord> init 3 Hviss du vill at maskinen skal starte i konsoll, så skriv: (som root seff) pico /etc/inittab finn så ei linje som ser nogelunde slik ut: # Default runlevel. (Do not set to 0 or 6) id:4:initdefault: (din linje seier kanskje- id:5:initdefault: og skift til id:3:initdefault: Vil du at maskinen skal starte i X igjen, så forand bare inittab tilbake til slik den stod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå