Gå til innhold

gprs/mail/mms i utlandet

Anbefalte innlegg

min kjære far har da reist til danmark med sin splitter nye SE Z600. Men han får ikke sendt mms, brukt gprs og ikke lest eller sendt mail. han har telenor abonement, proff e.l. er det sånn når man er i utlandet, eller er det telefonen det er noe galt med? det gikk fint an å gjøre alt overnevnte i norge...

takk for hjelp! :D

(har fått svar, så TAKK!)

Endret av Elisaeb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på. Sånn som det høres ut for meg, så har ikke Telenor gprs avtale med den operatøren din far roamer hos. Det vil si at din far enten bruker TDC eller Telia Danmark A/S. Kontakt han, og be han skifte over til Orange A/S (Mobilix) eller Sonofon. Disse operatørene har gprs avtale med Telenor, så da burde det fungere fint. :)

Lenke til kommentar

Det spørs på hvilket abonnement og hvilken operatør du bruker. Hos netcom går det bra så lenge du ikke benytter deg av noen prisplaner som går under "pre-pay" systemet. Men det gjelder bare hvis du roamer hos enten Orange, T-Mobile eller Vodafone. Netcom har ingen gprs avtale med O2.

Har du Telenor, er det bare 02 du kan benytte deg av, hvis du er interessert i mms og gprs. Telenor har ikke gprs avtale med noen av de andre operatørene i England.

Hvilke abonnementer Telenor har som støtter gprs i utlandet, vet jeg ikke. Men det er ikke verre enn å ringe 09000. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...