DeadLock Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei. Det ville desverre ikke gå, fordi: 1. Prosessorene er forskjellige. Må være to helt like prosessorer. 2. Hovedkortet støtter ikke Barton. 3. Athlon XP prosessorene støtter ikke SMP. (Kan moddes...) Lenke til kommentar
brillan Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg har ikke prossesor for tiden og ser du har en ekstra Har bare 400,-. Du vil vell ikke hjelpe en fattig student? :X Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Nei. Prosessorene må være av lik hastighet, samt at du bør ha de originalt som MP, en XP->MP mod kan fungere, men siden prosessorene ikke har samme hasighet er det bare dumt. Jeg foreslår at du tar med deg prosessoren du kjøpte til butikken og spør om å få byttet den tilbake, og du kjøper deg et hovedkort for pengene. Skjønner at det er surt, har selv ødelagt dyre saker, et Ti4600 kort. Heldigvis dekka garantien det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hovedkort Nå har jeg 2 stk amd athlon xp (2500/2800) hvis jeg finner ut at hovedkortet er ødelagt og begge prossesorene fungerer. Ville det da vært mulig og kjøpt det hovedkortet (link) og brukt begge prossesorene? Uansett dette er jo et 266 fsb kort . Går dårlig med 333mhz cpu'er det da .. .............. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Kjetil, bor i sandnes jeg... Men tror kanskje probleme er mindre en som så... Tenker kanskje om du har glemt å tatt i den 4 kontakters ledning som skal gi strøm til CPUen? kommer fra psuen, er ikke avlang som cd rom og hdd kontaktene men er helt firkanta. Et typisk KT6 hk trenger denne, har du slik en på psuen din og eller har du tatt den i? Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 løye at du skulle nevne det Warillion, når jeg bygga pcen så glemte jeg den.ble jo dritt forbanna at cpuen ikke fynka. gjør ikke samme feilen igjen Tviler på at Startit er så snille at de bytter en cpu som det er goop på. eXploid: kjøpte cpuen for 800,- men jeg kan tenke på det, men er stor kjangs for at den gamle cpuen er ødelagt. behandlet den ikke akkurat fint når den ikke fynka Lenke til kommentar
brillan Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 To late Bestillte akkurat en 2200 xp+m. Kanskje jeg kan hjelpe deg. Har ikke lest hele posten, er litt slap i dag. Når får du feilmelding? Har du prøvd og resete cmos? Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 er liksom det at jeg ikke får feilmelding, pcen starte ikke opp. lys indikasjonene sier at cpuen er skadet eller feilmontert.. 4 røde lys.. Skulle gjerne lånt et hk av noen for å sjekke begge cpuene Lenke til kommentar
brillan Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
warillion Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Har jort den feilen eg åg Kor i sandnes bur du? Kor e der lan på onsdag? Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) lan hos en kamerat, omtrent me sandnes stadion, invite only bor på lura har MSI kt6 delta fisr Endret 5. april 2004 av Kjetil_87 Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 kjapt spørsmål. Hvis pcen sier bip bip bip bip bip..... når jeg skrur på pcen. hva er galt? snakker desverre ikke pc. Stod ikke manualen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Se om du finner beep kode sekvensen din her: Ami bios beep codes http://bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm Lenke til kommentar
warillion Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg fikk den av og til..bare en liten restart...så var det tipp topp..nesten da Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 telte til 24 så gadd jeg ikke mer. er bare evig med korte bip tror jeg... ÅÅ GRINER Har tenkt meg frem til en mulig feil: Når jeg rensa cpuen for og legge på nytt lag med goop så satte jeg den på noe papir (typen kjøkkenrull) fikk vite at det ikke var så smart i og med at papir "loer". Kan det hende at noe av den loen har kommet oppi socketen ? isåfall hvordan fjerner jeg det ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Det er heller vanskelig.. Det aller beste du kan gjøre når man smører på pasta, er å legge den rett på bordet.. så lenge du ikke har gnidd en balong mot håret så er det ikke noe fare. Eller legge den på en anistatisk pose. Du kan prøve å ta en tynn nål å lirke ut papiret Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Akkurat den bip bip greia hadde brudern på si maskin også.. den kverka skjermkort.. det var noe galt med hovedkortet som gjorde at den kortslutta skjermkort og lagde masse bip bip bip bip i oppstarten... kansje dette er en av de få problemene som kan komme når du bygger selv ? Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 bip bip lyden fant jeg ut var viftestyringa som greint fordi jeg ikke kobla til cpu vifta gjennom den. så den trodde at vifta på cpu sveiv på 0rpm Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 holde på med nål og stikker i alle hullene. ble for lei så er halveis.. hører om nåla treffer metall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå