Gå til innhold

windows starter ikke..fil mangler

Anbefalte innlegg

Windows starter plutselig ikke. Kommer noen rare lyder jevnlig. 3 korte lyder og en lang. Når den skal laste inn windows, xp professional forøvrig, kommer det opp følgende melding: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt "\windows\system32\config\system". Ista fikk jeg feilmelding på at boot et eller annet mangla. Begge meldingene sa at jeg kunne reparere ved å putte inn orignalcd. Det har jeg gjort og trykka på repair. Kommer da rett inn i repair consolen i DOS på c:\windows. Aner ikke hva jeg skal skrive inn. Uansett, er det noen som har løsning på problemet??

EDIT: Nå kom det opp "invalid boot.ini file, booting from C:\windows" istedet.

Endret av smurfine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel en system fil i windows som ikke har en dritt med overklokking å gjøre tror jeg. Tok akkurat den fila fra en annen pc til en annen igjen og da fikk jeg nye brukerkontoer. altså det har noe med brukere på pc'en å gjøre. Akkurat det som har skjedd med deg, har skjedd med meg.

Jeg måtte bare inse det. Windows hadde fucka til disken min. Hadde heldighvis nettop kjøpt ny så jeg fikk redda alt ut av den. Hvis du bare har en disk så setter du inn win cd'en og formaterer.

Edit: kansje du kan skrive "fixboot" i consol. Husker ikke feilen, men jeg gjorde det en gang, og det funka.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg sitter her og sliter med akkurat det samme problemet...

windows\system32\comfig\system mangler... Har fått lagt inn winxp på en annen stasjon og reddet ut alle de viktige filene mine, men jeg mister jo alle instillingene mine etc, så jeg kunne tenkt meg å få fixet den første windowsen..

Noen forslag til hva jeg burde prøve for å eventuelt få fixet denna system-filen??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...