Gå til innhold

S-ATA problemer


Anbefalte innlegg

Hei

Har Abit nf7s-v2.0 hovedkort og Seagate barracuda 160 S-ATA. Har prøvd å laste inn begge driverne som fulgte med kortet (si3114 og si3112), som går helt fint. Så får jeg beskjed om å formatere harddisken, hvilket jeg gjør. Men etter formateringen får jeg beskjed om at harddisken er formattert feil eller at harddisken er ødelagt. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest at "hovedkort med Sil3x12A SATA Controller kan trenge RAID-drivere selv om du ikke skal bruke RAID men bare kjøre en eller flere separate SATA disker."

 

Hvor får man tak i en slik driver for disse kortene? Kanskje at det er dette som er problemet?

Lenke til kommentar

Har et hk med Sil3x12A og ett med Via s-ata.. begge funker med singel disk og raid disk med standard driveren.

 

Og om driveren ikke hadde vært installert så hadde du ikke fått opp disken i windows.

 

Har du prøvd å resette bios til default innstilinger? Om du har overklokket så kan det være en innstilling som 'henger' igjen.

 

Har du installert windows når du hadde overklokket maskinen? Reinstaller en gang til.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å bytte sata kabel? Jeg hadde problemer med den ene raptoren min , den ville ikke bli riktig formatert og av og til forsvant den i windows , men etter å ha bytta kabel fugerte den helt fint. Tror også de er veldig følsomme på montering. Litt skjeiv så fungerer det ikke.

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Har ikke klokket eller fikset på kortet. Har nettopp fått det -har ikke fått startet maskinen i windows, det er dette jeg plages med -siden jeg ikke får installert operativsystem

 

JEG FÅR IKKE INSTALLERT WINDOWS

Endret av sveiae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...