Gå til innhold

Hvordan arrangere et LAN?


Anbefalte innlegg

kan vel nevne at en automatsikring skal slå ut innen en time om lasten er 1,14 (tror jeg) ganger så stor som merkestrøm. merkestrøm er det som er oppgitt på sikringen.

 

(dette er da liksom garantien på en automatsikring)

 

trekker du 11 amp ut av en 10 amps kurs, varer det litt. trekker du 15 sier det smokk innen få sekunder, om ikke med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, du er inne på noe her ;)

 

Men dette er ikke noe man skal koble selv hvis man ikke er elektriker..

 

Hvis du skal ha ett skikkelig skap kontakt meg eller en elektriker i nærheten så kan dette ordnes.

 

Men hovedsaklig så fungerer det slik at de 3 fasene fordeles ut på 6 stk 16A kurser. Ved 230 Volt

 

Og 1,73 er roten av 3 (3~)

Sorry viss jeg virker totalt brød her... men jeg skjønner fortsatt ikke stort... :roll: Du hadde ikke gidda å laga et koblingsskjema vel?? :ermm:

Lenke til kommentar
hehe, du er inne på noe her ;)

 

Men dette er ikke noe man skal koble selv hvis man ikke er elektriker..

 

Hvis du skal ha ett skikkelig skap kontakt meg eller en elektriker i nærheten så kan dette ordnes. 

 

Men hovedsaklig så fungerer det slik at de 3 fasene fordeles ut på 6 stk 16A kurser. Ved 230 Volt

 

Og 1,73 er roten av 3 (3~)

Sorry viss jeg virker totalt brød her... men jeg skjønner fortsatt ikke stort... :roll: Du hadde ikke gidda å laga et koblingsskjema vel?? :ermm:

Ta et par år på elektro på VGS så skjønner du det.

 

Du trenger ikke å skjønne det, siden du må være sertifisert for å få lov til å sette det opp, og da burde man i teorien kunne det først også.....

Lenke til kommentar
[quote]
Ta et par år på elektro på VGS så skjønner du det.

Du trenger ikke å skjønne det, siden du må være sertifisert for å få lov til å sette det opp, og da burde man i teorien kunne det først også..... [/quote]
Går på grunnkurs elektro altso :) Men lærer vel sikkert mer når vi skal ha om 3-fase i elektroteknikken ;) Er ikke så lenge til det nå :yes:

Edit: Vart litt mye quoting der ja :wow: Endret av ok2k
Lenke til kommentar
Og det hadde du også gjort, hehe..

 

Du får jo gi en tilbakemelding i forumet der, eller gi en kommentar på guiden da..

Jeppjepp... har lest guiden nå jeg ;) Men en ting jeg fortsatt lurer på... når du skal ta ut strøm fra 3~ som du sier... gjør du det så enkelt som å koble deg inn på 2 av de tre fasene der? Eller har du en trafo på primærsiden som er koblet i stjerne/trekant og en "normal" spole på sekundærsiden?

Lenke til kommentar
Du må ikke gjøre det så avansert ;)

 

Det er bare å ta ut strøm fra to av de tre fasene ja..

 

Er 230 Volt mellom alle fasene på 230 Volt

Vet det du...!! :) Men da skjønner jeg ikke hvordan du kan ta ut mer strøm enn det sikringene tåler! :wow: Greit nok viss du har en treeeeeiiiiig en kanskje... Å-sikring?? :p

Lenke til kommentar

Hehe, det er fordi det er 3 faser ;)

 

Når du tar ut 2 faser fra den sikringen så belaster du ikke disse to med 63A

Gjør du det så ryker den..

 

men du har f.eks 3 faser.

1, 2 og 3

 

Mellom 1 og 2 så tar du ut 2 stk 16A , mellom 2 og 3 tar du ut 2 stk 16A, og det samme gjør du mellom 3 og 1.

 

6 stk 16A kurser = 96 A totalt.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...