Gå til innhold

Hovedkortet piper og maskinen finner ikke skjermen

Anbefalte innlegg

Jeg skulle frakte maskinen min til lan.

Under transporten veltet maskinen min i bagasjerommet. Den fikk seg en liten kakk. Så når jeg skulle starte maskinen igjen gikk den som normalt (vifter, elektriskstøy, pip pip) Ingen kontakt med skjermen. Har prøvd å restarte mange ganger.. Sjekket maskinvaren. Hva kan ha skjedd ?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Altctrldel!

Utfra det lille jeg vet om data og den svært beskrivende beskrivelsen :wow: om datamaskinen din, kan det faktisk virke som om den rett og slett har fått seg en smell.

Jeg "mistet" rett og slett typen min sin PC rett ned i bakken, og da virket den ikke lenger. :devil:

Det som kan ha skjedd med din PC innebærer noe så fryktelig som å åpne kabinettet og se om noe kanskje kan være løsnet :thumbup:

Hvis så er, må du bruke skrutrekker for å feste det som kan ha løsnet.

Ett lite bittel lite tips til slutt: Skjekk CPU vifta og velvsølgelig CPU'en (eller proffesoren som jeg elsker å kalle han).... Hva Rambrikkene? Hva med dem? Sjekk om de sitter der de skal. hvis ikke de gjør det, sitter de ikke der de skal :p

Gudd lusk

Ann Siri

bedre å få passet sitt påskrevet enn å få skrevet sitt påpasset

Lenke til kommentar

Hei Altctrldel!

Utfra det lille jeg vet om data og den svært beskrivende beskrivelsen :wow: om datamaskinen din, kan det faktisk virke som om den rett og slett har fått seg en smell.

Jeg "mistet" rett og slett typen min sin PC rett ned i bakken, og da virket den ikke lenger. :devil:

Det som kan ha skjedd med din PC innebærer noe så fryktelig som å åpne kabinettet og se om noe kanskje kan være løsnet :thumbup:

Hvis så er, må du bruke skrutrekker for å feste det som kan ha løsnet.

Ett lite bittel lite tips til slutt: Skjekk CPU vifta og velvsølgelig CPU'en (eller proffesoren som jeg elsker å kalle han).... Hva Rambrikkene? Hva med dem? Sjekk om de sitter der de skal. hvis ikke de gjør det, sitter de ikke der de skal :p

Prøv også med en annen harddisk

Gudd lusk

Ann Siri

bedre å få passet sitt påskrevet enn å få skrevet sitt påpasset

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvor mye du kan om data men er skjermkortet et kort og ikke i hovedkortet, hadde jeg skrudd opp kabinettet og tatt og prøvd å dyttet det lenger innover. hvis det er et AGP kort så er en spak ved kortet og peker den rett opp skal den ikka ha løsnet men peker den fremover og ikke mot deg er det løst.

så kommer bakdelen, det KAN hende at skjermkorte ditt da har tatt kvelden pga. kortslutting pga. det var løst. men vis den ikke er løs så sjekk ram og prossesor. har du amd og vifta ikke er løs så "tror" jeg ikke at den er løs.

sansynlig så har skjermkortet løsnet.

stå på og lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Unnskyld BeFs

Den beste måten å sjekke hardware på er jo å bytte ut ett og ett komponent. Da kan evt problemet bli løst.

Det kan også lønne seg å sjekke hardwaren en gang til. ;)

Ann Siri

En god ware kan aldri sjekkes godt nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...