Jonas Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hallo Når Jeg minmerer vinduet og lager et tray icon, nede i høyre hjørne, med showintaskbar = true så funker det fint, men da går jo litt av poenget med opplegget bort. Jeg vil ha showintaskbar = false! Men når jeg da minimerer vinduer og lager icon kommer det en liten "Seek bar" i venstre hjørne! Koden for å lage icon er sånn her: With nid .cbSize = Len(nid) .hwnd = Me.hwnd .uId = vbNull .uFlags = NIF_ICON Or NIF_TIP Or NIF_MESSAGE .uCallBackMessage = WM_MOUSEMOVE .hIcon = Me.Icon .szTip = "Media Player" & vbNullChar End With Shell_NotifyIcon NIM_ADD, nid Modulen er slik: Public Type NOTIFYICONDATA cbSize As Long hwnd As Long uId As Long uFlags As Long uCallBackMessage As Long hIcon As Long szTip As String * 64 End Type Public Const NIM_ADD = &H0 'Add to Tray Public Const NIM_MODIFY = &H1 'Modify Details Public Const NIM_DELETE = &H2 'Remove From Tray Public Const NIF_MESSAGE = &H1 'Message Public Const NIF_ICON = &H2 'Icon Public Const NIF_TIP = &H4 'TooTipText Public Const WM_MOUSEMOVE = &H200 'On Mousemove Public Const WM_LBUTTONDOWN = &H201 'Left Button Down Public Const WM_LBUTTONUP = &H202 'Left Button Up Public Const WM_LBUTTONDBLCLK = &H203 'Left Double Click Public Const WM_RBUTTONDOWN = &H204 'Right Button Down Public Const WM_RBUTTONUP = &H205 'Right Button Up Public Const WM_RBUTTONDBLCLK = &H206 'Right Double Click Public Declare Function SetForegroundWindow Lib "user32" (ByVal hwnd As Long) As Long Public Declare Function Shell_NotifyIcon Lib "shell32" Alias "Shell_NotifyIconA" (ByVal dwMessage As Long, pnid As NOTIFYICONDATA) As Boolean Public nid As NOTIFYICONDATA Får å se denne "seek baren" se her. Hvordan får jeg den bort? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Du kan jo prøve denne selvprogrammerte ActiveX kontrollen. Jeg regner med den vil løse problemene dine. Endret 2. april 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Det blir ikke noe "seek bar" når jeg minimerer, men lenger kommer jeg ikke. Hvordan får jeg formen opp igjen når jeg dobbel klikker på iconet? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Legg til denne koden i ActiveX kontrollen: Private Const WM_RBUTTONDBLCLK = &H206 Private Const WM_RBUTTONDOWN = &H204 Private Const WM_LBUTTONUP = &H202 Private Const WM_MOUSEMOVE = &H200 Event MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Event MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Event MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Event DblClick() Private Sub UserControl_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Select Case X Case WM_LBUTTONDOWN RaiseEvent MouseDown(1, Shift, X, Y) Case WM_LBUTTONUP RaiseEvent MouseUp(1, Shift, X, Y) Case WM_LBUTTONDBLCLK, WM_RBUTTONDBLCLK RaiseEvent DblClick Case WM_RBUTTONDOWN RaiseEvent MouseDown(2, Shift, X, Y) Case WM_RBUTTONUP RaiseEvent MouseUp(2, Shift, X, Y) Case WM_MOUSEMOVE RaiseEvent MouseMove(1, Shift, X, Y) End Select End Sub Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Skjedde ingen ting. Hva skal få vinduet opp i den koden der? ser ikke noe show e.l. Prøvde å bytte ut de raiseevent med msgbox, men ingen poppa opp. Hvis jeg gjorde usercontrolen synlig og trykka på den skjedde det heller ingen ting. Endret 2. april 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg trodde det var innlysende, men ok, jeg skal legge til koden du må skrive inn i formen: Private Sub Tray1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Show End Sub Denne koden skal du selvsakt legge til etter du har skrevet koden fra den forrige posten inn i ActiveX kontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå