^Morgoth^ Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 har en del mapper som er delt sepparert.. finnes det noen grei måte og fjerne delinga på alle mappene eller noen programmer for dette? Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hvilke OS har du. i win2000 gjør du Du bare høreklikker på den delte mappa og klikker på "deling". da er den krysset i "del denne mappen". sett det krysset i rubrikken ovenfor hvor det står " ikke del denne mappe" Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hvilke OS har du. i win2000 gjør duDu bare høreklikker på den delte mappa og klikker på "deling". da er den krysset i "del denne mappen". sett det krysset i rubrikken ovenfor hvor det står " ikke del denne mappe" Er ikke det han ber om. Han har mange mapper rundtomkring som han deler, men som han vil fjerne delinga på nå - uten å ta en og en. Forsåvidt vet jeg ikke om noe annen måte enn å gjøre det en og en. Det du eventuell kan prøve på, er å dele èn mappe ganske nærme roten (ikke selve disken, da denne allerede er delt - skjult), du vil da - tror jeg -få beskjed om at det allerede finnes mapper som er delt under denne. Trykk "fortsett" eller "ok" ellerno, og voilà, du har nå fjernet delinga på alle undermappene. Du deler nå kun denne ene mappen, som du igjen fjerner delinga på. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Du kan skru av fildelingstjenesten i config. properties på my network places i XP , properties på local area connection. på lista står den tjenesten, bare huk vekk. Husker ikke 9x .. men er vel samme greia i 2000 Lenke til kommentar
litago Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 I win2000 kan en bruke Computer Management (høyreklikk 'my computer' og velg manage), velg shared folders og shares så vil du få oversikt over alle delte mapper og en kan fjerne de. Jeg fikk ikke opp samme menyvalget i XP .. men oversikten er der.. Lenke til kommentar
TAFT Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 I WinNT/2k og XP (professional) er det såkalte "hidden administrative shares", som manifisterer seg som mappinger til hver disk på maskinen (som C$) i tillegg til ADMIN$ som deler ut windowskatalogen. For å fjerne dette (det er stort sett kun nyttig på bedriftsnettverk) legger man inn følgende i registry: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters] "AutoShareWks"=dword:00000000 "AutoShareServer"=dword:00000000 Har man ikke bruk for sharing av filer/print fjerner/disabler man dette på interfacekortet. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 I win2000 kan en bruke Computer Management (høyreklikk 'my computer' og velg manage), velg shared folders og shares så vil du få oversikt over alle delte mapper og en kan fjerne de.Jeg fikk ikke opp samme menyvalget i XP .. men oversikten er der.. Går i windows xp. Er akkurat samme navna på engelsk, men på norsk blir det; Min Datamaskin -> Behandle -> Delte mapper -> Delte ressurser Lenke til kommentar
A|3x Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Under "Min Datamaskin -> Behandle -> Delte mapper -> Delte ressurser" står det at jeg deler en hel del, inkludert begge partisjonene mine (c: og d:). Hvordan får jeg bort dette? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Alle harddisker deles (skjult) for administrative ting. For å fjerne, legg til følgende verdi regedit; [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]"AutoShareWks"=dword:00000000 "AutoShareServer"=dword:00000000 Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Et program som heter "Sharewatch" er genialt til nettopp dette. Du får opp en liste over hva som er delt, hvem som er inne på de forskjellige delte ressursene også kan du markere en delt ressurs og trykke del, så er den udelt. Download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå