Harnejac Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Er det noen som har fått testet studio 9? Jeg vurderer å kjøpe oppgradering fra Studio 8, det sies at Studio 9 skal være mer stabilt! Noen innvendinger? Hans Arne ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 6. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Tja.. Studio 9 er endel bedre en Studio 8.. Det er vært pengende for og si det sånt!! Du har vel akuratt det samme som Studio 8 + endel efekter, titler osv.. som er nye! =) Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Men husk å laste ned de nyeste patchene. Det er kommet 2 stk. Lenke til kommentar
toringa Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Hei! Har kjøpt meg verson 9 men nr jeg skal brenne det på DVD disk så får jeg failure. hva kan dette komme av? CD går greit.. Lenke til kommentar
smiley_jack Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Har forsøkt studio 9, resultatet brent på DVD ble svært dårlig; lyden var hakket, bildet "lagget" osv. Gikk tilbake til studio 8, med siste patch 8.12.7.0, og lagde en ny DVD basert på samme materiale. Resultatet var perfekt. Når det gjelder funksjoner, så hadde ikke studio 9 overraskende masse å by på. Studio 9 kunne godt blitt kallet Studio 8.5 eller noe slikt... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Har forsøkt studio 9, resultatet brent på DVD ble svært dårlig; lyden var hakket, bildet "lagget" osv. Gikk tilbake til studio 8, med siste patch 8.12.7.0, og lagde en ny DVD basert på samme materiale. Resultatet var perfekt. Når det gjelder funksjoner, så hadde ikke studio 9 overraskende masse å by på. Studio 9 kunne godt blitt kallet Studio 8.5 eller noe slikt... Ja, er det ikke frekkt! De hoppet opp versjonnummereringen bare for å tjene mere penger. Akuratt som Win2000 kontra XP... (Windows NT 5 og NT 5.1, er det jo egentlig da, selv om de ikke sier det høyt).. Nye effekter og titler? Høres ut som en forferdelig oppdatering. Selv har jeg ikke prøvd 9, så jeg kan ikke gjøre annet enn å synse Lenke til kommentar
vegardk Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har enda ikke kjøpt oppdatering til versjon 9, men vurderer det. Hva med 16:9 redigering? Hvis det fungerer som det skal er vel det en nyttig forbedring? Hva med redigering av surround-lyd? Fungerer det? Må man ha spesielt lydkort for å kunne redigere med surround-lyd? Hvilket lydformat blir filmen når man bruker surroundlyd? Tviler på at det blir Dolby Digital eller lignende..... Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hva med 16:9 redigering? Hvis det fungerer som det skal er vel det en nyttig forbedring?Hva med redigering av surround-lyd? Fungerer det? Må man ha spesielt lydkort for å kunne redigere med surround-lyd? Hvilket lydformat blir filmen når man bruker surroundlyd? Tviler på at det blir Dolby Digital eller lignende..... Lurer akurat på det samme. Lager mye filmer og bruker Pinnacle studio 8. Dumt at den ikke har widescreen muligheter tilgjengelig. Har tenkt til å kjøpe Pinnacle Studio 9 i morra, men vet enda ikke om det er verdt penga. Det du ene sa om at dvd'en begynnte å hakke, er vell ikke programmets feil. Håper noen som har Pinnacle studio 9 kan svare skikkelig på disse spørsmåla på dette teamet Lenke til kommentar
smiley_jack Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Skal forske litt mer i løpet av helga, dvs. prøve å redigere 16:9, lage surround lyd etc. Det med hakking er et resultat av at min stasjonære DVD-spiller ikke klarte å spille av den DVD'en som ble rendert og svidd opp av Pinnacle 9. Med samme materiale, svidd opp i siste versjon av Studio 8, ble DVD'en helt utmerket. Det blir sikkert fikset opp i nye patcher... Lenke til kommentar
sonrik Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Skal forske litt mer i løpet av helga, dvs. prøve å redigere 16:9, lage surround lyd etc. Det med hakking er et resultat av at min stasjonære DVD-spiller ikke klarte å spille av den DVD'en som ble rendert og svidd opp av Pinnacle 9. Med samme materiale, svidd opp i siste versjon av Studio 8, ble DVD'en helt utmerket. Det blir sikkert fikset opp i nye patcher... hei! er HELT fersk når det gjelder redigering, men fikk skaffet meg pinnacle versjon 9 her akkurat...men synes noe burde være litt lettere(!)...håper noen her kan svare på mine spørsmål: 1. hvordan fjerne opprinnelig lyd på filmen-for så å legge på lyd i mp3-format? 2. jeg har tenkt å redigere en dv-tape på ca 60 minutter. hva slags innstillinger bør jeg bruke for å få dette inn på to cd'er a 700mb? ønsker så bra bilde som mulig-på liten plass, helst avi-format. på forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe Studio 9 ennå! Det er endel problemer med brenning til DVD som Pinnacle ennå ikke har fikset på, til og med ikke i patch 9.0.8 Problemet oppstår når man bruker svart bakgrunn. Av en eller annen grunn skjer det noe muffens da og lyden blir ikke synkron med bildet. Etter en stund "oppdager" Studio 9 dette, og hakker bildet frem slik at lyden igjen passer. Ved rendring til alt annet enn MPEG2 (DVD) så funker det glimrende. Men altså, hakkete lyd og bilde ved rendring og brenning til DVD. Skal du lage DVD, hold deg til Studio 8 og vent på en skikkelig patch til Studio 9. Anbefalt lesning: Pinnacle Forums (Den er laaaaang, mye folk som har problemer med dette) Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Har brukt Studio 9 en del nå. Synes det fungere en del bedre enn Studio 8. Mer stabilt. Kan være tilfeldigheter da. Har brent en del DVD'er uten problem, men noen DVD'er er uleselige etterpå. Etter litt problemer med dette, har jeg kun laget DVD image med Studio 9, og brukt Nero til å brenne DVD'ene. Etter dette har det ikke vært et eneste problem. Studio 9 har en del ekstre funksjoner som automatisk fargekorrigering. Dette fungerer helt OK. Jeg synes oppgraderingen var verdt hver eneste krone. Endret 14. mai 2004 av berntmh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå