Gå til innhold

IC7-G Boot Prob.

Ferrum

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har akkurat kjøpt et Abit Ic7-g Hovedkort sammen med en p4 2,8 Ghz CPU...

Alt virket som det fungerte bra med engang, men det oppsto en feil, som det ALLTID gjør! :p

Akkurat idet dataen skal boote opp OS'et, kommer det et blått bilde opp i et tiendedels sekund også restarter den, og sånn driver den på helt til jeg slår den av manuelt... Alt fungerer før dette, dataen finner alt som er koblet til og den finner OS'et, men den klarer ikke å kjøre det...

Jeg vil gjerne høre fra andre med samme hovedkort som har hatt samme problem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare IC7 :S

Men alt gikk fint da jeg byttet, kom helt inn på skrivebordet uten problem, men hvis jeg forandrer noen visse ting på biosen så mister jeg kontakten med harddisken og klarer ikke å starte:(

Prøv da "load optimized defaults" på biosen du ;)

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut av det... Jeg spurte visst litt for tidlig... :p hehe

Det var bare å installere OS'et på nytt, så fungerte alt som en drøm... Veldig fornøyd med Hovedkort og CPU.... et stort sprang fra AMD Athlon XP 2000+ og asus a7v333...

Fra nå av blir det Intel...! :w00t:

Takk for all hjelp... ;)

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut av det... Jeg spurte visst litt for tidlig... :p hehe

Det var bare å installere OS'et på nytt, så fungerte alt som en drøm... Veldig fornøyd med Hovedkort og CPU.... et stort sprang fra AMD Athlon XP 2000+ og asus a7v333...

Fra nå av blir det Intel...! :w00t:

Takk for all hjelp... ;)

Du byttet HK men reainnstallerte ikke OS'et? :scared:

Når du bytter HK med et helt annet chipsett så må man reinnstalere operativsystemet, i noen tilfeller så holder det med å reinnstallere OS over det gamle OS'et men det er ikke å anbefale, full format med clean partisjon er virkelig å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...