Marvil Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Nå har jeg laget en hjemmeside, men hvordan laster jeg den opp på nettet? Jeg har registrert meg på Start.no og jeg har SmartFTP. Du taster inn adresse, brukernavn og passord i FTP-klienten, så kobler den til serverkontoen din. Så laster du opp filene du bruker. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Tja, kursene til w3schools er kanskje ok, men jeg vil mye heller anbefale htmldog, som har mye bedre og mer korrekte HTML- og CSSkurs. (Ja, dette er en oppfordring til dere alle.) Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Nå har jeg laget en hjemmeside, men hvordan laster jeg den opp på nettet? Jeg har registrert meg på Start.no og jeg har SmartFTP. Du taster inn adresse, brukernavn og passord i FTP-klienten, så kobler den til serverkontoen din. Så laster du opp filene du bruker. Der det står "Address" skriver jeg ftp.start.no, så skriver jeg inn brukernavn og passord. Det står "port" og der vet jeg ikke hva jeg skal skrive, men det står 21 der fra før så jeg lar det stå. Så trykker jeg "Connect". Da kommer dette: Resolving host name ftp.start.no... Connecting to (ftp.start.no) -> IP: 195.159.0.153 PORT: 21 Connected to (ftp.start.no) -> Time = 1192ms Socket connected waiting for login sequence. 220 (vsFTPd 1.2.1) USER joshisid 331 Please specify the password. PASS (hidden) 530-******************************************************************* 530- 530- Only REGULAR PAYING PowerTech users are allowed to ftp when not 530- dialled in through the PowerTech network. Please dial in using 530- PowerTech before attempting to FTP. 530- 530- Dersom du er START.NO-bruker: Du må være koblet opp til Internett 530- via Start-abonnementet ditt for å kunne bruke FTP. For mer 530- informasjon gå til http://www.start.no/ftp/ eller ring support på 530- tlf. 820 73 110 (kr. 13,530 Login incorrect. Connection closed. Server timeout. Cannot login waiting to retry (30s)... Det står noe med PAYING, men på start.no så det ut til å vere gratis med nettside. Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Stikk innom www.start.no/ftp/ og finn ut at du må sende en SMS til start.no (10kr elns) før du kan bruke FTP fra en vanlig oppkobling. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 11. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2004 Stikk innom www.start.no/ftp/ og finn ut at du må sende en SMS til start.no (10kr elns) før du kan bruke FTP fra en vanlig oppkobling. Får jeg noe reklame-SMS hvis jeg sender den SMSen? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Stikk innom www.start.no/ftp/ og finn ut at du må sende en SMS til start.no (10kr elns) før du kan bruke FTP fra en vanlig oppkobling. Får jeg noe reklame-SMS hvis jeg sender den SMSen? Nei. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Vet ikke. Selv fikk jeg en feilmelding når jeg prøvde det. Skaffet meg et eget domene istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå