Gå til innhold

Påsketråden :)


jocke

Anbefalte innlegg

Yes, jeg er først ute! Dette blir den "offisielle" påsketråden :p

 

Hipp hurra. Da var det endelig påskeferie igjen.

Jeg blir nok "desverre" bare hjemme, skal jobbe, samt får besøk av noen kompiser. Uansett blir påsken en deilig avkobling fra skolen.

 

Visste dere at påsken er gammel, hedensk vårfest og viktigste høytid i både kristendommen og jødedommen.

Påske i Norge i dag er en tid vi drar til fjells og soler oss, går på ski og nyter det siste av vinteren. Det er en særnorsk tradisjon. De viktigste symbolen på påske er egg og kyllinger, lam, den gule fargen og håpefullt lysegrønt fra nyutssprunget løv og spirer. Påskeharen er også på vei inn i norsk tradisjon. Gult som påskefarge er spesielt for de nordiske landene, i andre land er det andre påskefarger.

 

Hva skal dere andre i påsken da? Deilig med skolefri/fri fra jobb?

 

Forresten; GOD PÅSKE!

 

easter.jpg

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferie! :thumbs:

Starta egentlig ferien på torsdag, men måtte innom jobben å fikse noen greier på fredag. Har vært innom Deichmanske og lånt "påskekrim" så nå blir det en drøy uke på ryggen.

 

Men den greia med påskeharen som legger egg har jeg aldri forstått.

Lenke til kommentar

I was over in Australia during Easter. It was interesting to note that they celebrate Easter the same way as we do - commemorating the death and resurrection of Jesus by telling our children a giant bunny rabbit left chocolate eggs in the night.

 

I wonder why we're so messed up as a race? You know, I've read the Bible - can't find the words "bunny" or "chocolate" in the whole book.

 

Where do we get this stuff from? And why those two things? Why not "goldfish left Lincoln logs in our sock drawers"? I mean, as long as we are making things up, why not go hog wild? - Bill Hicks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...