Gå til innhold

Ikke farger på TV

Anbefalte innlegg

På pcen fungerer det brillefint. Har benyttet en TwinMode som gjør at TVen viser akkurat det samme som PCen UTEN farger. Har kun svart-hvitt på TVen. Hva er galt? Skjermkortet mitt er nvidia Geforce 2MX 32mb ram. Hovedkort støtter TV-OUT. Akkurat kabelen mellom skjermkort og TV vet jeg ikke presist hva heter (kan finne det ut, om ønskelig) men den går inn i Scarten på TVen, og ut fra en 'vanlig audio-slott' og en 'rund-med-masse-knotter-i-en-bue'. :wow:

Dette haster litt, så fint om noen tar kjapt på dette.

Har innstillingene på PAL-B/Norge. Og S-Video utdataformat for video.

Endret av oystein93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat kabelen mellom skjermkort og TV vet jeg ikke presist hva heter (kan finne det ut, om ønskelig) men den går inn i Scarten på TVen, og ut fra en 'vanlig audio-slott' og en 'rund-med-masse-knotter-i-en-bue'.

S-video kalles dette :p (men kul måte å "forklare" kabelen på)

Grunnen til at du ikke får farger, er ingenting med data'n å gjøre. Dette har med en instilling på TV'en. Er forskjellig fra tv-til-tv, men skal befinne seg i nærheten av der instillingene til hver enkel inngang på tv'en befinner seg.

Lenke til kommentar
Akkurat kabelen mellom skjermkort og TV vet jeg ikke presist hva heter (kan finne det ut, om ønskelig) men den går inn i Scarten på TVen, og ut fra en 'vanlig audio-slott' og en 'rund-med-masse-knotter-i-en-bue'.

S-video kalles dette :p (men kul måte å "forklare" kabelen på)

Grunnen til at du ikke får farger, er ingenting med data'n å gjøre. Dette har med en instilling på TV'en. Er forskjellig fra tv-til-tv, men skal befinne seg i nærheten av der instillingene til hver enkel inngang på tv'en befinner seg.

OK, skal prøve å finne veien frem mtp. fargeinnstillingene. Glemte å nevne at jeg heller ikke har LYD. Går det for det samme? Eller er det mulig å fikse lyden på en annen måte? ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...