Gå til innhold

Ping: Metalfolk


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Ok, jeg leste ikke hele tråden, dette er et svar på første post:

 

Jeg er helt enig med HalTan i at det er tragisk med metallers som bare har øynene åpne for metal (joda, jeg rakker jo ned på ting selv, men prinsipielt sett), and that goes for all music. Uansett hvilken sjanger man liker, så må man være åpen for at andre kan like noe annet. Det er det som er så fint med fri vilje :D

 

Jeg var en av dem du beskriver som BARE, UTELUKKENDE hørte på Metallica. Før, i hvert fall.

Og jeg fikk mye pepper for det! Alle mente at jeg burde få øynene opp for andre ting enn Metallica, og det fikk jeg da vitterlig også. Men i ettertid vil jeg si at det ikke var bare bra å få et "pålegg" om å utvide musikksmak.

Musikk er noe man må få velge selv, og jeg ser ikke hvilke problemer det skulle kunne skape for andre enn den som selv velger å like KUN Metallica, eller andre band for den saks skyld.

 

Hvis folk får lov til å utvikle musikksmaken sin selv, uten så alt for mye innblanding fra andre (tips er greit, but you know what I mean), så vil de i 99% av tilfellene oppdage andre band etter hvert. Og de bandene som da oppdages vil jo være noe personen selv liker, ikke noe som andre mener hun/han burde like.

 

Just my opinion, though :)

 

EDIT: Så plutselig hvor gammal første post faktisk var, men tendensen som beskrives eksisterer vel fremdeles her på forumet.

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv hører jeg på alt som går under titellen rock, ac/dc, SOAD, Soil, black sabbath, murderdolls og masse anne metal jeg har hørt, men ikke hører på :p ,

 

 

det som er værst mener jeg er trance... men jeg respekterer lytterne, men rakker ned på musikken, (skjønner?)

 

har en kamerat som ikke liker rock i det hele tatt, og selv lager han D 'n B på data, selv synes jeg ikke noe om musikken, men alikevell er vi beste kompiser.

see?

 

liker ikke noen fok som direkte henger ut andre personer bare fordi de har andre interesser, på samme måte som rasisme og facisme.

Lenke til kommentar

Veldig enig.

Hadde en periode før sommerferien hvor jeg ikke hørte på noe annet i et par måneder! Det var helt ok, men når jeg tenker over det så var det vel kanskje litt dumt av meg. Nå har jeg gått meg lei av de aller fleste metallica sangen, men anyways: Les Siggen min;)

Lenke til kommentar
Veldig enig.

Hadde en periode før sommerferien hvor jeg ikke hørte på noe annet i et par måneder! Det var helt ok, men når jeg tenker over det så var det vel kanskje litt dumt av meg. Nå har jeg gått meg lei av de aller fleste metallica sangen, men anyways: Les Siggen min;)

lei av rock?!?!?! :p Det går ikek ann...

Har hørt på metall mange år jeg nå, uten å gått lei av noe som helst... Man må bare utforske litt nye band og sjangre innen metallen så blir man ALDRI lei...hehe...

Lenke til kommentar

jeg tror ikke jeg har utalt meg negativt mot andre genere i det siste? det eneste må være rap\hip-hop\R&B som jeg mener er ubeskrivelig talentløs musikk generelt, selv om det finnes hedelige unntak.

blandt annet en i klassen min som lager en del bra. i motsettning, for å bruke en stereotype, negerrap, "i'm a big bad nigga, im gonna shoot a cap in yo' ass!", har det han lager stemning og følelse.

 

persjonlig er trommis og vokalist i et temmelig brutalt death metal band, man har ingenting i mot å sette på litt warpbrothers, Grieg eller Queens of the Stoneage.

 

det finnes mennesker uten perspektiv overalt. i rap, tekno\trance og i metal.

 

en ting jeg lever etter, er å ikke forandre meg, men å utvikle meg.

jeg begynte ikke å hate tekno eller trance når jeg begynte med metal, selv om jeg ikke hørte på det på en stund.

 

alle metal folk som har lyst til å slenge dritt nå, sett deg ned å hør på Aborted - Goremageddon

det er det jeg hører på nå. så ikke en gang PRØV å fortell meg at jeg ikke er "true".

 

takk for meg

Lenke til kommentar
LarsP, hva faen var det der?

 

noe som har noe med metal å gjøre? sikker på at det ikke var parodier?

 

Thor er vel et nazi metal band?

Ingen parodier. (Dessverre.)

 

Thor - intet nazimetalband. Bare et stk. gal kar med issues når det gjelder image. Men, igjen - hva kan du forvente av en kar som faktisk heter John Mikl Thor?

 

Gwar - Fantastisk kostyme-metal som har fått utrolig god kritikk av mange respekterte metalblad verden over.

 

Carpathian Forest - Kanskje norges best bevarte black metal-hemmelighet? Utrolig dyktig imho.

Lenke til kommentar

Jeg orket ikke å lese hele tråden...

 

Folk må da få lov til å høre på den musikken de vil, selv om det er ensformig og kjedelig. Det idiotisk å kjefte på folk for den musikken de hører på (med mindre det er danseband eller rap :devil::evil: ). Neida, jeg synes det er idiotisk å si at ditt og datt er best -- alt er subjektive oppfatninger. Jeg liker heller ikke folk som misjonerer musikken sin (selv om jeg er en av dem... :whistle: ). Det er greit å si "jeg synes du burde høre på ditt og datt", men å si "du bare MÅ høre på ditt og datt, ellers er du dum", blir litt for drøyt. Ofte blir slike utsagn litt for objektive, og kan være litt vanskelige å skille. Jeg gjør denne feilen ofte...

 

Ångående MetallicA så kjenner jeg en av de du snakket om. Han har vel så smått begynt å høre på noe annet enn MetallicA, men det er veldig lite. Han hører litt på Megadeth, men det er alt. Jeg synes ikke det er noe galt i å kun høre på ett band; hvis det er en persons valg, må det respekteres...

Lenke til kommentar
Gormageddon er jo en knall utgivelse Demogorgon.  :yes:

überkonge er vel beskrivelsen jeg ville brukt, men ellers greit :green:

 

da er vel ike PanzerChrist ukjent for deg heller da? roomservice er faen så rå!

samme er Blood Red Throne - Monument of Death

 

Ingardj: er det et kors jeg ser i bakgrunnen på avataren din? bare lurer.. :whistle:

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...