Insomniac Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei! Jeg lurte på om det er mulig å bruke en bredbåndsruter av typen: smc7004br Med Nextgentel ADSL. Vet at NGT "modemet" er en ruter og at jeg ideelt sett skulle hatt en hub/switch, men har fått denne gratis. Den har en inngang og fire utganger. Skal fordele internett mellom to maskiner. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 På forhånd takk for hjelp Skru av SMC-en sin DHCP-server så kan du bruke den som en rein switch. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Og ikke glem å disable port/NAT, ellers kommer du ikke gjennom med visse programmer, etc... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jeg trenger litt nærmere forklaring. og hvordan mener dere jeg skal sette det opp? skal jeg bruke den ruteren istedet eller gå gjennom den originale ngt ruteren og bruke smcen som en hub? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 ...gå gjennom den originale ngt ruteren og bruke smcen som en hub... Jepp. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg synes i grunn at du bør skaffe deg en billig switch om du har tenkt å dele internett med fler. Enda en ruter er bare bortkastet da du allerede har en. Gi gjerne den til noen som virkelig har behov. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg synes i grunn at du bør skaffe deg en billig switch om du har tenkt å dele internett med fler. Enda en ruter er bare bortkastet da du allerede har en. Gi gjerne den til noen som virkelig har behov. Hva er vits når han allerde har en - en som fungerer utmerket. Greit nok at han kan gi den bort, men da må han bruke penger på ny switch - noe han ikke vil. Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) SMC Routeren kan du enkelt bruke som en ren switch om du vil, det er bare å bruke en krysset kabel (Eller vanlig kabel om du har en Auto-MDI-X funksjon, noe jeg tror din har) fra NGT-routeren og til en av de 4 switchede portene på SMC'en (Altså IKKE WAN-porten). De andre 3 portene er da normale switchede porter med full tilgang til nettet. En router kan bare route trafikk mellom to nettverk, dvs fra WAN til LAN i dette tilfellet. At det her er 4 LAN porter vil bare si at det er innebygget switchefunksjonalitet i enheten. Switchen i seg selv er ikke noe annerledes en en hvilken som helst annen "konsument-level" switch. Alternativt kan du bruke to routere, det går fint om du vet hva du gjør. (Bruker dette selv, men det er lurt å ha litt erfaring og kunnskap om IP-nett, firewall's, routing osv. før du prøver deg på det. sjekk evnt. guider på www.tomsnetworking.com Fredrik Edit: La til info om auto MDI-X. Endret 2. april 2004 av frejoh Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 På forhånd takk for hjelp Skru av SMC-en sin DHCP-server så kan du bruke den som en rein switch. hvordan gjør jeg dette da? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 SMC Routeren kan du enkelt bruke som en ren switch om du vil, det er bare å bruke en krysset kabel (Eller vanlig kabel om du har en Auto-MDI-X funksjon, noe jeg tror din har) fra NGT-routeren og til en av de 4 switchede portene på SMC'en (Altså IKKE WAN-porten). De andre 3 portene er da normale switchede porter med full tilgang til nettet. Auto-MDI-X funksjon, er det automatisk instilling til uplink port dersom kabelen er krysset? Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Auto-MDI-X funksjon, er det automatisk instilling til uplink port dersom kabelen er krysset? Ja Litt sent ute jeg nå kanskje, men har du fått det til? Fredrik. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 (endret) Funket simpeltheten som en switch de fire portene, selv om man ikke hadde noe i WAN porten. Takk for hjelpen Endret 5. april 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå