bureaucrator Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 De foreløpige testene bør tale for seg: http://www.tomshardware.com/graphic/200305...fx_5900-11.html Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Jeg tror faktisk at for en gang skyld at nVidia og et spill er "The way it's meant to be played" Iallefall når det gjelder dagens skjermkort. Det har vist seg at OpenGL er nvidia sitt felt Yupp, der har du det. Om man er smart når man ser på benchmarks av de forskjellige kortene så ser man et fint mønster der nVidia kort nesten alltid vinner på benchmarks med OpenGL-applikasjoner. Det er tross alt derfor John Carmack holder med nVidia. Rett og slett fordi de vet opengl rendering. Noe som selvfølgelig forklarer at de viste fram Doom 3 med Radeon 9700 pro kort ved fjorårets E3 messe. Hehe ja tenk på det! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Noe som selvfølgelig forklarer at de viste fram Doom 3 med Radeon 9700 pro kort ved fjorårets E3 messe. Dette var i 2002 og på den tiden var ATi en generasjon foran nVidia. Det er klart dem viste frem Doom3 med R9700Pro istedet for GF4Ti når dem hadde mulighet til det. De foreløpige testene bør tale for seg: http://www.tomshardware.com/graphic/200305...fx_5900-11.html Dette var ikke akkurat en open public benchmark. ATi var ikke engang klar over at ID Software hadde gitt nVidia lov til å sende ut denne test versjonen til reviewere med FX5900 og nVidia har nok brukt mye resurser med å optimalisere driverene mot denne testen. Det er liten tvil om at FX59xx vil være raskere i Doom3, men forskjellen vil nok ikke være så stor som denne testen viser. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hvordan vet du alt dette MistaPi? jobber du for Nvidia eller ATI?. Har sett i andre poster du har svart og det virker som om du er mange lysår forran på grafikkortmarkedet enn de fleste her på forumet er. Jeg vet det du er en government informant Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg jobber ikke innenfor bransjen overhodet. Er bare ganske interesert i skjermkort, 3D teknologier og spill. Det er ikke noe topp hemmelig inside information det jeg kommer med, jeg vet f.eks ikke noe om NV40 eller R420 bortsett fra den informasjonen og ryktene som allerede er ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå