Gå til innhold

Hva skal jeg holde meg til?

indal

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg holde meg til?

GeForce eller ATI, jeg tenker på å kjøpe nytt.

------------------------------------------------------

Trenger alles meninger, på forhånd takk! :p

Endret av indal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det aldri ta slutt.. Finnes jo 100-vis av tråder som tar for seg dette!

Søk på radeon 9800 pro og geforce fx5900/5950ultra i forumet og du vill finne masse tråder som tar for seg toppkortene til radeon og geforce, samt at du sikkert finner noen RADEONvsNvidia tråder også..

magnus

Endret av trMaG
Lenke til kommentar

Som det er påpekt tidligere her i tråden så skifter det hele tiden på hvem som har det absolutt beste kortet, så da er det andre ting du bør se på. Definer behovet ditt - er du gamer, grafiker, videoredigerer, kontorrotte, etc?

9800pro gir nok mest for pengene - da får du et kort som hamler opp med de nyeste spillene, men du må forvente at det ikke varer så alt for lenge. Far Cry i 1600*1200 begynner å bli på håret for dette kortet

Lenke til kommentar
9800pro gir nok mest for pengene - da får du et kort som hamler opp med de nyeste spillene, men du må forvente at det ikke varer så alt for lenge.

Det var vel å ta litt hardt i... Kommer jo selvsagt an på hvilke krav du stiller, selvsagt.

Lenke til kommentar

Kortet som gir mest "bang for the bucks" er 9800Pro.

Skal man kjøre med masser av "eyecandy" som anisotropisk filtrering og antialising så har desverre ikke nVidia noe å stille opp med.

Selv det beste nVidia kortet (5950 ULTRA) blir slått av 9800Pro kortet med svimlende 33% i UT 2k3.

Se på det nederste bildet på http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...tournament_2003

Et kort til 4000 kr. blir forsmåeliggjort av et kort til halve prisen så det er ikke mye tvil om hvilket kort som gir mest "bang for the bucks".

I tillegg så har ATI en bedre bildekvalitet og antialisingen fungerer også mye bedre på et ATI kort samt at TV-ut funksjonen fungerer bedre og har flere muligheter enn det nVidia kortene har.

Vi får håpe at NV40 gjør noe med denne situasjonen slik at vi får noe konkurranse mellom kortprodusentene igjen, tross alt så betyr konkurranse enda lavere priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...