indal Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hva skal jeg holde meg til? GeForce eller ATI, jeg tenker på å kjøpe nytt. ------------------------------------------------------ Trenger alles meninger, på forhånd takk! Endret 2. april 2004 av indal Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 For øyeblikket er nok Radeon 9800 Pro det beste kjøpet. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hva du skal holde deg til er opp til deg, ganske likt på markede i dag mellom Ati og Nvidia, men Ati 9800pro er det beste kjøpet nå... Lenke til kommentar
laerda Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 For øyeblikket er nok Radeon 9800 Pro det beste kjøpet. Det kommer jo ann på hva det skal brukes til, eller hva? Trenger ikke 9800 PRO til minesveiper Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Skal det aldri ta slutt.. Finnes jo 100-vis av tråder som tar for seg dette! Søk på radeon 9800 pro og geforce fx5900/5950ultra i forumet og du vill finne masse tråder som tar for seg toppkortene til radeon og geforce, samt at du sikkert finner noen RADEONvsNvidia tråder også.. magnus Endret 2. april 2004 av trMaG Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 For øyeblikket er nok Radeon 9800 Pro det beste kjøpet. Det kommer jo ann på hva det skal brukes til, eller hva? Trenger ikke 9800 PRO til minesveiper nei, der tranger man berre en liten cpu;) Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg stoler mest på ATI i forhold til pris/ytelse og kvalitet, men dette kan kanskje endre seg dette året når NV40 og de andre revisjonene slippes. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg har 9800pro og er veldig fornøyd med dette, men føler at nvidia har shikkerligr kraftkort, tror jeg satser på nvidia neste gang. ati sine virker lissom så pinglete. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Alt kommer alt på hva du har behov for. Slutter meg til de andre og anbefaler Radeon 9800 Pro som er meget rimelig og samtidig et av markedets raskeste kort. Alternativer er Radeon 9600XT og GeForce FX 5900XT. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Som det er påpekt tidligere her i tråden så skifter det hele tiden på hvem som har det absolutt beste kortet, så da er det andre ting du bør se på. Definer behovet ditt - er du gamer, grafiker, videoredigerer, kontorrotte, etc? 9800pro gir nok mest for pengene - da får du et kort som hamler opp med de nyeste spillene, men du må forvente at det ikke varer så alt for lenge. Far Cry i 1600*1200 begynner å bli på håret for dette kortet Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 9800pro gir nok mest for pengene - da får du et kort som hamler opp med de nyeste spillene, men du må forvente at det ikke varer så alt for lenge. Det var vel å ta litt hardt i... Kommer jo selvsagt an på hvilke krav du stiller, selvsagt. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Kortet som gir mest "bang for the bucks" er 9800Pro. Skal man kjøre med masser av "eyecandy" som anisotropisk filtrering og antialising så har desverre ikke nVidia noe å stille opp med. Selv det beste nVidia kortet (5950 ULTRA) blir slått av 9800Pro kortet med svimlende 33% i UT 2k3. Se på det nederste bildet på http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...tournament_2003 Et kort til 4000 kr. blir forsmåeliggjort av et kort til halve prisen så det er ikke mye tvil om hvilket kort som gir mest "bang for the bucks". I tillegg så har ATI en bedre bildekvalitet og antialisingen fungerer også mye bedre på et ATI kort samt at TV-ut funksjonen fungerer bedre og har flere muligheter enn det nVidia kortene har. Vi får håpe at NV40 gjør noe med denne situasjonen slik at vi får noe konkurranse mellom kortprodusentene igjen, tross alt så betyr konkurranse enda lavere priser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå