Oseantic Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei! Topic sier det meste. Når jeg kjenner på chipsett ribba (den er uten vifte) er den ''kjempe'' varm..nesten så jeg brenner meg. Er dette normalt? Har 5stk paps 12db kabinett vifter også. Takker seff for svar Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg ville ha satt ei vifte på chipsettet hvis den var så varm.. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Asus sine p4c800 chipsett skal man ikke trenge å ha vifte på. Men er det farlig om det er så varmt da? Lenke til kommentar
assy_chieftec_matrix Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 jeg har et asus p4p 800 deluxe og chip settet er ikke varmt i det hele tatt Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 hvis du har klokket (altså hket kjører hastigeheter som ikke er fabrikk standard) trenger du vifte, siden da blir alt varmere. også chipsettet. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Nå har jeg det ikke klokket i det hele tatt...og chipsett ribba er like varm ennå Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) hmz.. da vet jeg dessverre ikke. men som sagt, ville jeg ha satt på ei vifte. det er ikke sunt for HKet å være sååå varm. min ligger på ca 40c under load og jeg har den gule zalman passiv kjøleren, med vifte faktisk siden den lå på over 65 uten.. (kjører 1000mhz bus). Endret 2. april 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kortet mitt ble varmt over 275Mhz FSB. Satte en 120mm vifte på 5volt i rettningen chipsetet, så ble det godt og lunkent igjen. Sjekk om ribben sitter sikkelig, og at kabinett luften ikke er generellt varm. 12db vifter flytter ikke mye luft Kan også bytte kjølepasta for bedre overføring, men dette hjelper ikke veldig mye på selve tempen. Hva er tempen forresten, i BIOS feks? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 tempen på hk'et er 28*C og det er under idle, load ca 32. Men tviler på at sensoren til hk liger på chipsettet. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Kortet mitt ble varmt over 275Mhz FSB. Satte en 120mm vifte på 5volt i rettningen chipsetet, så ble det godt og lunkent igjen. Hvordan kort har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå