Gå til innhold

Hercules kort veldig varmt!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Hercules r9800pro og når jeg kjenner på ribbene på kortet så klarte jeg ikke å holde fingeren på det lengre en 6sek, kjente igjen nettop og da brant jeg meg.Grunnen til at jeg kjente på korte er pågrunn av at jeg detter ut av battlfield vietnam, far cry, battlfield secret weapons.

Får ingen artifacts men det er utrolig irriterende å tenke på at korte er så varmt og at jeg detter ut av spill.

Noen som vet hvorfor jeg detter ut av spill, og hvorfor det er så varmt.

Skjermkortet er uklokket.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du overklokket ?

Jeg har samme kort. men jeg får det litt andereledes.. hvis jeg klokker rammen 20 -3 0mhz så får jeg artifacts men ramsinken er bare lunket.. :roll: noe some er rart

hvis du har klokket prøv å klokke ned rammen litt å se om det hjelper

Lenke til kommentar
har du overklokket ?

Jeg har samme kort. men jeg får det litt andereledes.. hvis jeg klokker rammen 20 -3 0mhz så får jeg artifacts men ramsinken er bare lunket.. :roll: noe some er rart

hvis du har klokket prøv å klokke ned rammen litt å se om det hjelper

Les hele innleget da.**har ikke overklokket**.

Men takker for tips!

Lenke til kommentar

Detter du ut av spill så er det vel CPU/RAM det er noe galt med/overklokket for mye.

Og angående den posten du har på ok.no forumet.

Ja. Det er normalt at den NB kjøleren blir varm. Nesten så du brenner deg. Nesten alt inni en PC blir varmt. Like du det ikke så bør du få deg edre kjøling.

Lenke til kommentar
Detter du ut av spill så er det vel CPU/RAM det er noe galt med/overklokket for mye.

Og angående den posten du har på ok.no forumet.

Ja. Det er normalt at den NB kjøleren blir varm. Nesten så du brenner deg. Nesten alt inni en PC blir varmt. Like du det ikke så bør du få deg edre kjøling.

ok. Har overklokket litegrann..men det er rart jeg bare detter ut av noen få spill.

Lenke til kommentar

Er derfor man har kjøling på komponentene så de ikke skal bli varme.

Det at du brenner deg på kjernen av skjermkortet det gjør jeg også hvis jeg tar på baksiden av kortet der kjernen er så jeg tror egentlig ikke at det er så farlig, værre er det hvis andre komponenter er varme. Prøv å ta av kabinettdøra, fungerer det da trenger du kabinettvifter

en ting til, er det en vifte som ikke går som sitter på kortet? Ribbene skal IKKE bli så varme, da må du få montert en vifte som blåser på ribbene

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

en ting til, er det en vifte som ikke går som sitter på kortet? Ribbene skal IKKE bli så varme, da må du få montert en vifte som blåser på ribbene

Det er en vifte over gpu og en ribbe bak som er veldig varm...og masse forskjellige ribber rundt omkring på kortet.Den enne vifta som er på kortet går!.

Har også 1stk kabinett vifte i sidedøra som står rett ved 3dkorte.kald luft rett på.

Endret av Oseantic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...