MalvinP Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hei Har kjørt ftp-server i flere år før uten problemer. Nå har jeg flyttet og skiftet isp til bkk. Bkk er litt striks med routern sin så de gir ikke ut bruker navn og passord til den. Da jeg ringte de for å spørre om de kunne åpne noen porter for meg, ba de meg sende en mail. Det gjorde jeg men fikk aldri noe svar. Jeg har i ettertid hørt at de er ganske vanskelig sånn. Jeg ble fortalt at det var en spesiel ip de har åpnet alle portene mot, da mener jeg alle. Det jeg har gjort er at jeg har kjøpt meg en trådløs router som jeg har satt opp med statisk ip (den ip'en som alle portene er åpnet mot) og på denne driver jeg å åpner og lukker porter etter behov. Så nå virker emulet mitt som det skal ++ mye mer. Nok historie!! I dag skulle jeg sette opp en ftp server, men jeg får ikke kontakt. Serveren jeg bruker er bullet proff. Den har jeg benyttet før og er fornøyd med den. Jeg får kontakt innad i nettverket, men ikke da jeg bruker den eksterne ip'en min. Har åpnet port 21 på routeren. Har også prøvd med mange andre port, men jeg får ikke kontakt. Bruker og No-ip, denne virker som den skal.. Jeg har disablet den innebygde brannmuren i xp, og jeg har disablet norton Interrnet security. Er litt tom for ideer nå, hva kan være gale?? Noen som har noen forslag Endret 2. april 2004 av MalvinP Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Vet ikke om det blir noe rot her siden jeg har 2 routere (nat problemer eller noe sånt?) Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Ser ut som om jeg har en liten diskusjon med meg selv her Saken er nå at jeg ikke får kontakt når jeg sitter inne på nettverket og går ut på nettet for å komme inn igjen (Altså bruker min eksterne ip), men går fint med den lokale ipen. Men andre kommer inn på serveren (min lillebror(har ngt) er inne å laster ned nÅ), mens uansett hvor mye jeg prøver kommer jeg ikke inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå