Gå til innhold

Oppgradere fra P4 2,2Ghz til 3,9Ghz

wotg

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske fornøyd med maskina mi, men er litt i tvil om prosessoren begynner å sakke akterut. Vil jeg få stor ytelsesforskjell med 3Ghz P4...?

Eventuellt er noen interessert i å kjøpe en pent brukt 2,2Ghz ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er din øvrige maskinvare, er ikke sikkert prosessoren er det svakeste leddet vet du.

Når du sier oppgradere og at du har en 2.2GHz så tenker jeg i845-chipsett, du vil mest sannsynlig bli nødt til å bytte hovedkort, og helst og minnet.

Lenke til kommentar

spørs jo helt hva du skal bruke pcen til, til vanlig bruk vil du kanskje ikke merke noen stor forskjell, men driver du med 3d ting å diverse kan det nok lønne seg. men tror ikke du finner noen 3,9 ghz cpu rikti enda, kanskje om en stund. og brukmarkedet er inn døra ved siden av så vennligst bruk det til salg

Lenke til kommentar

Å ja specsa er som følger

HK: Soyo i875p dragon

Ram: 1024mb geil (400)

HD: 2stk raptor i raid og en stk maxtor 180gb disk

GFX: ATi radeon 9800pro 128mb

Lyd SB audigy 2

P.S: Signatur jeg har den pangen i 9x19mm :p

Endret av wotg
Lenke til kommentar
spørs jo helt hva du skal bruke pcen til, til vanlig bruk vil du kanskje ikke merke noen stor forskjell, men driver du med 3d ting å diverse kan det nok lønne seg. men tror ikke du finner noen 3,9 ghz cpu rikti enda, kanskje om en stund. og brukmarkedet er inn døra ved siden av så vennligst bruk det til salg

Tror han nok skulle skrive 3,0 Ghz.

EDIT: Skrev selv 3.9 Ghz :p

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

en 3,9 er en klokka 3,0 :D forøvrig var det vel en skriveleif :cool:

Lenke til kommentar

Om han kjem til merke nokon forskjell, kjem an på kva han bruker maskina til, men sidan han har eit 9800 Pro kort i maskina, så reknar eg med at han bruker den litt til gaming. Om han treng å skifte den ut, kjem jo i så fall an på om han merkar noko lagg eller noko i spill. Hadde eg vert han, så hadde eg venta.

Endret av zero_time
Lenke til kommentar
Å ja specsa er som følger

HK: Soyo i875p dragon

Ram: 1024mb geil (400)

HD: 2stk raptor i raid og en stk maxtor 180gb disk

GFX: ATi radeon 9800pro 128mb

Lyd SB audigy 2

P.S: Signatur jeg har den pangen i 9x19mm :p

Her kan du med fordel skaffe deg en 3GHz P4 med Hyper-Threading og klokke den så hardt du klarer. Det vil gi maskinen din et skikkelig boost :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...