Good_Riddance Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hey. Har oppgradert pcen for litt siden og tenker jeg må ha meg nytt skjermkort også. Har blinka meg ut Sapphire Radeon 9800 pro. Problemet er at jeg synes det er mye snodige navn ute å går. Jeg sjekket på sapphire sine hjemmesider hva forskjellene var på Atlantis og UE, men jeg kunne ikke se noe annet enn at atlantis finnes i 256 version også. Hva er forskjellene på disse kortene egentlig? Er det store forskjellene i det hele tatt ? Har ikke råd til Xt kortene, så det må bli 9800pro, men er det noen som kan gi meg noen tips om hvilke av disse som er best/bra? For noen år siden kjøpte jeg et Gforce4 MX kort, og da visste jeg jo ikke at Mx var "billigversionen". Har ikke lyst til å gå på samma smellen en gang til Takker og bukker for tips ! På forhånd takk ! Endret 2. april 2004 av Good_Riddance Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 UE= ultimate editon = vifteløs. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 ati har XT som high end kort, mens nvidia har XT som low end uansett er 9800pro et veldig bra kort, så vidt jeg vet alle 9800pro kort referanse kort, så hvem du kjøper har ikke noe å si, utenom dette under her da dette er litt dyrere, men har den beste kjøleren http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1880 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Atlantis er et ikke-eksisterende kontinent. (kanskje endre tittelen på tråden til noe mer beskrivende?) Tilbake til temaet: Radeon 9800 Pro er et meget godt valg, men produsent og dermed type kjøling og pris er vel litt mer smak og behag. Ytelsen på alle Radeon9800Pro er så godt som identiske så det eneste du bør se etter er hvor mye de forskjellige bråker, pris og hvilke spill etc. som følger med i pakken. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Atlantis kommer vel med TV-tuner og litt mer fyldig programvare, eller tar jeg saftig feil (usikker her, men ingen andre svarer skikkelig så...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Tviler på den kommer med TV-tuner hvis den ikke koster merkbart mer og det er tydelig spesifisert, men den har sikkert TV-utgang som alle andre kort. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Atlantis har ingen betydning, det er bare navnet på Sapphire sine vanlige ATI-kort... UE(Ultimate Edition) er vifteløse kort for de som ønsker stillhet og dårlige overklokkingsegenskaper. Enkelt og grett:) Lenke til kommentar
DaffyDuck Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kjøp ATI radeon 9800 xt!!! det ultimate!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Atlantis, vanlige kort med vanlig kjøling Ultimate Edition: vifteløst kort med en stor kjøleribbe som omslutter kortet All-in-wonder: Kort med TV tuner i tillegg, altså at det også kan brukes som TV-kort Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Aha ! mye svar her! Det er kjempeflott ! Takker til alle som har svart. Mener jeg har blitt litt smartere nå. Så hvis jeg kjøper meg et Sapphire Atlantis Radeon 9800pro, Så er dette et bra kort altså ? Bare for å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Byakko-kun Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg fikk mitt Sapphire Radeon 9800 atlantis pro i dag!! Jeg hadde geforce4 ti4800SE før og merker kolossal forskjell. Jeg sammenligner da i far cry. Med det gamle gf4 kortet kjørte jeg på 1024x768 oppløsning med low og et par medium, på videoinstillinger med små antydninger til lag. Med r9800pro kjører jeg very eller ultra high (water detail) på alle instillinger og oppløsning på 1248x1024 uten problemer. dette kortet anbefales VIRKELIG. menne... skru av AA og AF hvis du skal kjøre fullt på alt annet^^ for de som lurte så har jeg amd xp2200+ og 512 ddr Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Så hvis jeg kjøper meg et Sapphire Atlantis Radeon 9800pro,Så er dette et bra kort altså ? Bare for å være på den sikre siden JA. Se forøvrig hva Fredrikbr sier. Der har du god beskrivelse på alle navnene: Atlantis, vanlige kort med vanlig kjølingUltimate Edition: vifteløst kort med en stor kjøleribbe som omslutter kortet All-in-wonder: Kort med TV tuner i tillegg, altså at det også kan brukes som TV-kort Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Akey Synes det var en bra beskrivelse han kom med ja ! Takker til alle som har svart. Nå er det bare å finne ut hvor de selger kortet billigst Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Nå er det bare å finne ut hvor de selger kortet billigst Prøv Prisguiden her på Hardware.no. Meget bra Lenke til kommentar
El Noobo Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Jeg fikk mitt Sapphire Radeon 9800 atlantis pro i dag!! Jeg hadde geforce4 ti4800SE før og merker kolossal forskjell. Jeg sammenligner da i far cry. Med det gamle gf4 kortet kjørte jeg på 1024x768 oppløsning med low og et par medium, på videoinstillinger med små antydninger til lag. Med r9800pro kjører jeg very eller ultra high (water detail) på alle instillinger og oppløsning på 1248x1024 uten problemer. dette kortet anbefales VIRKELIG. menne... skru av AA og AF hvis du skal kjøre fullt på alt annet^^ for de som lurte så har jeg amd xp2200+ og 512 ddr OMG! gleder meg! Lenke til kommentar
Good_Riddance Skrevet 5. april 2004 Forfatter Del Skrevet 5. april 2004 Jepps ! da var kortet bestillt fra Komplett.no Var noen som var billigere såklart, men de hadde ikke kortet inne eller så var det spm.tegn. Har konto hos Komplett og er fornøyd med det de har gjort frem til nå, så det ble dem Bare litt søppel at prisen spratt fra 2000 til 2200,- etter frakt, avgifter og annet ræl. Men dog, billigere enn jeg hadde forestillt meg Titta også igjennom endel poster fra folk her, og testen av kortet på denne siden. Kjempebra opplegg dere har her ! Mye joviale folk også Keep up the good work, alle sammen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå