Gå til innhold

Problem maunell fokus Powershot A-80

Anbefalte innlegg

Heisann. Kjøpte i går et Powershot A-80, og har en ting jeg lurer på om skal være sånn eller er en feil, og det er veldig raskt å teste for andre A-80 brukere. Spørsmålet mitt er: Når dere stiller inn manuell fokus med hjelp av LCD skjermen, kan dere da etter innstillingen er gjort slå av skjermen og bruke den optiske søkeren for komposisjon i stedet, og kameraet forsetter å være i manuell fokus? Hos meg så spretter kameraet tilbake til autofocus så fort jeg slår av skjermen. Mao, er det mulig å bruke Powershot A-80 i manuell fokus med skjermen slått av?

På følgende side: http://albert.achtung.com/cameras/A80/index.html , står det nemlig om en som har A-80, forøvrig en interessant side for A-80 eiere, og som har lagt en del instillinger i sine "customs mode, C1/C2". Han har lagd noe han kaller "snap" mode, han stiller C1 inn med manuell fokus på fire meter og noe, og blender 2.8. Da kan han når som helst bare slå på kameraet, ikke flippe ut skjermen, og bare trykke uten at kameraet trenger å fokusere, du har jo lagret en gitt distanse i C1 på manuell fokus. Mao, fra du trykker på-knappen til bildet er tatt går det utrolig raskt, derav "snap" mode. Men det funker ikke hos meg, siden kameraet slår tilbake til autofokus av seg selv når skjermen er av. Sånn funker det tydeligvis ikke for han karen på den sida. Hvordan funker det hos dere?

På forhånd takk, Frode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...