sintra Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ser at Coop annonserer med denne AMD PCèn nå, Dette bør vel være noe å satse på, eller bør jeg heller bygge selv? Vil ha mest mulig for pengene, trenger ikke skjerm/tastatur/mus Spesifikasjoner AMD Athlon XP3000+ prosessor 333 MHz FSB MSI MS-7027 VIA-KT600 basert hovedkort 512mb PC2700 DDR SDRAM 200 GB Seagate Barracuda 7200.7 harddisk 7200 omdr./min. 8x Pioneer A107D DVD+/-RW brenner Ati Radon 9600 XT ViVo 256 MB TV inn video inn/ut, VGA+DVI 3 FireWire porter, 2 i front, 1 på bakpanel 7 USB 2.0 porter, 3 i front, 4 på bakpanel Integrert 5.1 surroundlyd med analoge utganger, S/PDIF inn og ut 56K Fax/modem 100 Mbit nettverkskort I tillegg følger det med trådløst tastatur og mus, pluss fjernkontroll til TV-funksjonene. Av programvare leveres Microsoft Windows XP Home Edition (OEM), MS Works 7.0 (OEM), Home Cinema V2, Nero Burning ROM Software (OEM) Pinnacle Instant Copy og CA eTrust Antivirus (90 dagers prøveversjon). Det følger også med norsk bruksanvisning. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) 8 høvdinger kostet den hvis jeg ikke husker feil. Du får det nok ikke særlig mye billigere ved å bygge selv. Det eneste som er virkelig dårlig med denne maskinen er hovedkortet som ikke har støtte for S-ata samt at cpu vifta bråker som en jumbojet under take-off. Endret 2. april 2004 av Signatur Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 plus at det er pakkepc ? noe treigere blir det altid da det er pakkepc, uansett hva man gjør. Det har i allefall jeg følelsen av... Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ess, den er gulle god. Litt dumt at det ikke er s-ata, men det er ikke dyrt å kjøpe til et tilleggskort som uansett er bedre enn de integrerte løsningene... Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kan vel egentlig ikke sette fingeren på stort der nei. Men hvordan fungerer supporten om man skulle få noe problemer? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 plus at det er pakkepc ? noe treigere blir det altid da det er pakkepc, uansett hva man gjør. Det har i allefall jeg følelsen av... Den er ikke treigere fordi det er "pakkepc", men fordi den er bygd opp av dårlige komponenter. Flere av dell sine modeller er veldig bra, men igjen må man se hva man får av deler... Synes faktisk denne ser bra ut, men unntak av en ting, nemlig HKet. Ville nok heller sett at det var ett med nVidia brikkesett, liker ikke VIA. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 plus at det er pakkepc ? noe treigere blir det altid da det er pakkepc, uansett hva man gjør. Det har i allefall jeg følelsen av... Vil nødig sammenligne denne med en Packard Bell for og si det sånn.. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg ville heller bygd selv! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hvis prisen faktisk er 8 tusen, så er det jo ganske bra. Passer jo perfekt for de som ikke gidder å bygge selv og har planer om å kjøpe pc på elkjøp hvor prisene ofte er høyere. Håper supportdelen også er grei... Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Kan vel egentlig ikke sette fingeren på stort der nei. Men hvordan fungerer supporten om man skulle få noe problemer? Da ringer du et nummer du får opplyst. Jobber selv på Prix og har solgt noen maskiner allerede, er imponert over at de klarer å få prisen så lav! Lenke til kommentar
sintra Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Ser at noen heller ville bygd selv, og det var det jeg lurte på, får jeg en bedre pc, med like mye innhold til samme pris 8 lapper ved å bygge selv Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) får jeg en bedre pc, med like mye innhold til samme pris 8 lapper ved å bygge selv Det tror jeg nok du skal klare, hvorfor: 1. Det er veldig liten fortjeneste på HW, så du vil antagelig få kjøpt delene like billig som OBS 2. 56K modem... du betaler her for noe du antagelig aldri kommer til å bruke... 3. Microsoft Works, du betaler faktisk for en lisens på denne søppel-løsningen, hvorfor Microsoft fortsatt holder på å "beat a dead horse" med Works skjønner jeg ikke!? 4. Kabinettet er sikkert stygt som f... og støyende, tipper det er her de har spart inn. 5. Det står ikke hva slags tastatur og mus det er? Sikkert noe billig skvip. 6. De andre applikasjonen du ramset opp følger antagelig med HW'en så lenge du ikke kjøper "retail" og ikke "bulk" versjon Endret 2. april 2004 av TopDog Lenke til kommentar
fAight Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) prøvde nå å bygge en pc på komplett med omtrent de samme varene som er i prix-pc'en...kom på ca 8300 kr UTEN programvare og frakt. Antall Webpris Totalt LG DVD-brenner IDE GSA-4081B, Bulk Sort DVD+R/RW/DVD-R/RW/RAM - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 123348 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 962.39 962.39 -------------------------------------------------------------------------------- AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 116242 Lagerstatus: 100+ stk på lager 1350.36 1350.36 -------------------------------------------------------------------------------- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 114711 Lagerstatus: 2000+ stk på lager 136.5 136.5 -------------------------------------------------------------------------------- Seagate Barracuda 7200.7 200GB 8MB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 123995 Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: dager) 1275.01 1275.01 -------------------------------------------------------------------------------- MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A KT600, SATA, ATA133, ATX, LAN, LYD, Raid - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 122997 Lagerstatus: 100+ stk på lager 663.39 663.39 -------------------------------------------------------------------------------- Suntek Miditower TH-6522 Sort/Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 123371 Lagerstatus: 500+ stk på lager 591.49 591.49 -------------------------------------------------------------------------------- DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC333MHz) - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 109628 Lagerstatus: 100+ stk på lager 894.99 894.99 -------------------------------------------------------------------------------- Keytronic Cordless Keyboard PS2 (Norsk) PS2, tastatur/mus, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 113421 Lagerstatus: 20-49 stk på lager 299.39 299.39 -------------------------------------------------------------------------------- CNet Modem 56k V90/92 Internt PCI Conexant chipset, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 112626 Lagerstatus: 500+ stk på lager 181.99 181.99 -------------------------------------------------------------------------------- Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA CP5-8JD1F-0L, opp til AMD XP3200+ - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 119824 Lagerstatus: 100+ stk på lager 127.4 127.4 -------------------------------------------------------------------------------- PowerColor Radeon 9600XT Bravo 128MB AGP, ATI 9600XT, DVI-I, VIVO, Retail - Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg. Varenr.: 121501 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1815.45 1815.45 -------------------------------------------------------------------------------- Miljøgebyr: 0 Best.ref.: Totalt: 8298.36 Endret 2. april 2004 av ridgea Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) JA, du faar hvertfall velge komponenter selv og kan velge f.eks et bedre HK, velg ett nvidia basert dersom du absolutt skal ha AMD, det er min mening om saken. Dessuten kan du faa s-ata, som tross alt ikke er mye dyrere, men krever sata kontroller paa HK... eller en separat, men det er litt unodvendig naar du forst kjoper nytt. Tipper ogsa at du far bedre kabinett og viftelosninger om du bygger selv. Edit: viser til løsninger over(var litt sen med å poste), poenget er at man kan bygge en bedre og det gjør man ikke med å velge samme komponenter. Uansett, det er IKKE et dårlig tilbud, men det kan gjøres bedre. Endret 2. april 2004 av kindings Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Dette er en bra deal - det skal godt gjøres å bygge en tilsvarende maskin selv for samme sum. I tillegg får du den jo ferdig montert og slipper bryderiet med å sette sammen, hvis du da ikke av en eller annen pervers grunn synes det er morsomt å skru sammen en PC Dinside har forøvrig en test av den: http://www.dinside.no/php/art.php?id=102228 Sitat: Coop-PCen er helt på linje med andre kvalitets-PCer. Den er velkonfigurert i forhold til målgruppen, og ryddig montert. Den er bygget med standardkomponenter, og er grei å oppgradere, skulle det bli aktuelt. I likhet med RemaPCen fra i fjor fremstår den som et svært kurant produkt. Kabinettet ser jo også helt greit ut sammenlignet med andre ferdigpakker - fjernkontroll til video-ut-funksjonene er også med Endret 2. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 prøvde nå å bygge en pc på komplett med omtrent de samme varene som er i prix-pc'en...kom på ca 8300 kr UTEN programvare og frakt. Husk at det koster en drøy tusenlapp for WinXP OEM i tillegg, så det er faktisk en god del billigere enn å bygge selv (med de komponentene da). Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Smak og behag, men det er mye enklere å kjøpe ferdig pc enn bygge pc for dem som ikke har peil. Så ferdig PC er faktisk godt nok for dem som ikke kan bygge selv! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hvis man ikke har mus, tastatur, OS, harddisk(er), diskettstasjon, USB2 og Firewire, kabinett og slikt fra før, så ville jeg absolutt gått for den Coop OBS'en. Klart at man kan sette sammen en bedre og høyst sannsynlig dyrere pc, men som ferdig-pc så er den bra. Ville i tilfelle sammenlignet den med de 8-10000-pc'ene som Dinside.no har test på hver måned. bertie ps. kikket på den her om dagen på OBS, og den har jo greit nok utseende med tilkoblinger i front for enkel tilgang... Endret 2. april 2004 av bertie Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 + at du får med programvare og OS WinXP Home ED. Helt genialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå