Qwseyvnd Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei! Har en problem... Det ligger ikke kildekode i /usr/src Jeg prøver kommandoen "bzip2 -cd linux-2.6.4.tar.bz2 og det funker og pakker ut ALT. Men klarer ikke å kjøre kommandoen "make xconfig" i mappen "usr/src/linux-2.6.4/ er likt som pakke. Hva gjør jeg nå, har lest README filen uten det hjalp. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hva med å skrive feilmeldingen du får? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Det er ingen feilmelding. Det er som er problemet er at hovedkjernen er ikke i /usr/src og ingen make filer der. Slik ser mappen /linux-2.6.4 ut: linux:/usr/src/linux-2.6.4 # ls . Documentation REPORTING-BUGS fs kernel scripts .. MAINTAINERS arch include lib security COPYING Makefile crypto init mm sound CREDITS README drivers ipc net usr linux:/usr/src/linux-2.6.4 # Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Ok. Prøv dette: 1) make mrproper 2) make menuconfig (eller xconfig hvis du liker det best) 3) make && make modules 3) kopier kernelen til /boot og fiks bootloaderen. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Fant det ut...jeg hadde ikke verktøyer som gcc, cc, osv installert. Installerer nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå