Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tomgangen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en golf 2 86 mod. forgasser motor...i d siste så har motoren begynt å vært ganske så rar,for eks: Jeg står i et lyskryss,plutseli så dør motoren,selv om bilen er varm! å andre ganger igjen,så står den helt fint på tom gang, e bilen bare værsyk eller noe sånt,eller er d C'oen såm d er noe med?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden motoren stopper uregelmessig, har jeg en mistanke om at et er kondens i bensinen(vann i tanken) og/eller kondens i fordeleren.

Fyll på litt kondensfjerner(Isopropanol) på tanken og spray rikelig med CRC 5-56 nedi fordeleren, i forelerlokket og i hettene på pluggkablene.

Se også etter luftbobler i bensinfilteret.

Sjekk at alt av ledninger til tenninga sitter ordentlig fast.

En annen mulighet, er at det er slitte membraner på vakuum siden i forgasseren, men sjekk alle andre muligheter før du mistenker forgasseren.

Velkommen til forumet!

Lenke til kommentar

Som Opus nevner her, mulig kondens, klips/skru av fordeler lokket se om det er fuktdannelser inni lokket. Sjekk også lokket nøye for sprekker.

Siden du har gasser motor kan du sjekke på en grei måte om den "suger" falsk luft, få bilen til å gå på tomgang, ta en flaske med startgass og sprut på vakumslanger og mellom innsug og forgasser. Skulle motoren forandre turtallet merkbart når du spruter startgass, er det store muligheter for at du har en vakum lekkasje.

Har du hatt lite bensin på tanken når det har vært temperatur svigninger så er det stor sjanse for kondens.

Endret av Hawk_72
Lenke til kommentar
for eks: Jeg står i et lyskryss,plutseli så dør motoren,selv om bilen er varm!

Ikke for varm? :ermm:

Bare en tanke. Bilen min var sånn at den nesten stoppa når jeg ikke kjørte fordi han som hadde bilen før meg hadde satt i en termostat som var helt for j****g. Pluss at kjøleveska hadde sett sine bedre dager :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...