Gå til innhold

Livestreamvideo med webkamera på en egen nettside

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tenkte å lage en internett side via pc`n min med mediastreaming, altså livestreaming. Jeg kjenner en fyr som har gjort det samme, bare at han har lagd nettsiden via serveren på en eller annen måte som han har koblet til webkameraer som han har forskjellige steder i huset med lyd osv. Jeg vil gjør det samme, men bare med pc`n min altså ikke server.

Han bruker noe som heter Windows Media-based content til selve avspilleren på websiden for at man kan se hva han viser med webkameraet, ligner på windows media player som er i windows.

Lurte nå på om det er noen som kunne ha forklart meg hvorrdan dette gjøre med en vanlig pc og via en server. Hvilke programmer trenger jeg til dette og hvordan dette gjøres.

Håper dere kunne ha hjelpt meg med dette.

Tusen takk for all hjelp på forhånd! :thumbs:

Mvh

Ostebu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg funnet et program (WebcamXp) Men jeg har problemer med å få det til å fungere. Jeg har det slik: http://ipadressen til selve internett:8010 , men når jeg legger inn adressen i adresselinjen i IE så kommer det opp at den finner ikke siden. :roll:

Hva skal jeg gjøre???

Håper dere kunne ha hjelpt meg med dette problemet!

Mvh

Ostebu

Lenke til kommentar
Nå har jeg funnet et program (WebcamXp) Men jeg har problemer med å få det til å fungere. Jeg har det slik: http://ipadressen til selve internett:8010 , men når jeg legger inn adressen i adresselinjen i IE så kommer det opp at den finner ikke siden. :roll:

Hva skal jeg gjøre???

Mvh

Ostebu

Du mener http://localhost:8010 ja?

Det er vel ikke en firewall som sperrer for deg da?

Hva slags cam er dette?

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre???

Mvh

Ostebu

Du mener http://localhost:8010 ja?

Det er vel ikke en firewall som sperrer for deg da?

Hva slags cam er dette?

Ja det er riktig det du sa.

Jeg har et logitech clicksmart 510 kamera.

Nei det er ikke firewall som sperrer, men jeg må åpne noen porter i telnet som jeg ikke vet hvordan skal gjøre, noen som kan hjelpe meg? Hvilke proter skal jeg åpne?

Takker for svar! :thumbup:

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

Om du er logget inn med administrative rettigheter skal programmet åpne den rette porten for deg. Og det skal i allefall stå i setupen til programmet hva slags porter den åpner.

Du kan jo starte programmet og portscanne deg selv, for å se hva slags porter som ble åpnet.

Og det med telnet du snakket om tror jeg er bare tåkeprat, om du ikke har fått spesifikke instrukser om det.

Men om du sender meg en pm med din ip adresse, kan jeg scanne deg, mens programmet står på og så skal jeg finne rett port for deg, om det ble komplisert.

Men se litt i setupen til programmet du, det skal stå der.

Lenke til kommentar
Om du er logget inn med administrative rettigheter skal programmet åpne den rette porten for deg. Og det skal i allefall stå i setupen til programmet hva slags porter den åpner.

Du kan jo starte programmet og portscanne deg selv, for å se hva slags porter som ble åpnet.

Og det med telnet du snakket om tror jeg er bare tåkeprat, om du ikke har fått spesifikke instrukser om det.

Men om du sender meg en pm med din ip adresse, kan jeg scanne deg, mens programmet står på og så skal jeg finne rett port for deg, om det ble komplisert.

Jeg bruker webcamXp, der finner jeg ingenting som kan scanne protene osv. Jeg prøvde å bruke den proten som var oppført fra før av (8080) men det funka enda ikke.

Hvis du har det programmet, kunne du sagt da til meg om det er noe jeg må huske på å ta på eller skrive inn???

Takker for hjelpe Grimnar :thumbs:

Mvh

Ostebu

Lenke til kommentar

Jeg bruker webcamXp, der finner jeg ingenting som kan scanne protene osv. Jeg prøvde å bruke den proten som var oppført fra før av (8080) men det funka enda ikke.

Hvis du har det programmet, kunne du sagt da til meg om det er noe jeg må huske på å ta på eller skrive inn???

Takker for hjelpe Grimnar :thumbs:

Mvh

Ostebu

Hei igjen.

Denne posten hadde jeg glemt fullstendig, beklager.

Men har du fortsatt problemer, kan du lese litt her.

webcamxp forum

Her skal du vel få alt mulig slags hjelp tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...