Gå til innhold

Digitalkamera med hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå får man veldig mye info på et minnekort. Husker ikke om det er 16GB eller hva som er mest. Men 2GB holder en stund det også.

Kjøp en en liten Harddisk som overfører bildene. Den kan du gå nesten så stor du vil. 300GB? Har en På 40GB og den holder på turene jeg er på i alle fall.

En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Det er samme pris som en 512-1GB minnekort. Så jeg bruker et Scandisk Ultra II 512mb + image-store disken. En løsning jeg falt for i stedet for 2 stk 2GB brikker.

Endret av Arve28
Lenke til kommentar
En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB.

Nettopp! Da kan en like gjerne kjøpe en slik dings som også spiller mp3 for samme pris!

En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Det er samme pris som en 512-1GB minnekort.

Vet ikke helt hvor enig jeg er i det argumentet. Hvis formålet KUN er å avlaste digitalkameraet ved å tømme bilder..så vil jeg si at det bare blir mer dill med en image store dings. Enda mer som skal leve på batterier med kort levetid ute i bushen!

Lenke til kommentar

Ipod kjenner jeg ikke helt til, men mener du må ha en ekstra "dings" som du kobler på. I en test et sted, las jeg at denne var treg :/

X-Drive: Der putter du kortet inn i x-driven. Så trykker du på ON. Og derretter på COPY. Så er det bare å vente til du hører et pip, og da er minnebrikken kopiert inn =)

mvh Jan Ove

Edit:

Test av X-drive hos DinSide

En dings som ser mer avansert ut

Akams test av ipod-kortleser

Test av X-drive hos Akam.no

Linkene ble funnet kjapt, beklager om der er feil..

mvh Jan Ove

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Ikke glem at man med minnekort kan slette ting underveis da.

Et 256MB kort som har plass til f.eks. rundt 100 bilder i høy kvalitet på et Ixus 400 tilsvarer jo i bruk langt mer enn 3 stk. 'vanlige' 36-bilders filmer (=108 bilder) hvis man er flink og sletter 'dårlige' bilder underveis hvis man ikke har mulighet til å tømme kameraet.

På den annen side så knipser man jo ofte flere bilder med digitalkamera siden det ikke koster noe å fremkalle...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...