FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hardisk kan jo lages knøttsmå til mp3 spillere. Hvorfor finnes de ikke, eller gjør de? Er det for å ikke ta fra markedet til minnekort? Lenke til kommentar
FinnL Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hej! Jeg kender ikke til noget kamera med indbygget harddisk. Men der findes små harddiske til de kameraer der kan anvende Compact Flash type II. De kaldes Microdrives. Det er omtalt her: http://www.digitalmagasinet.dk/showarticle...-11-03_Flashram Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Den linken der sier faktisk et eneste ord om microdrive! Men andre gjør, http://produkt.akamera.no/vis_kategori.php...manufacturer_id[]=128 Altså er det foreløpig svindyrt. Det er et problem at lagringskapasiteten ikke henger med utviklingen av billedkvaliteten. Dvs lagring av økende mengde data er et kjempeproblem. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Nå får man veldig mye info på et minnekort. Husker ikke om det er 16GB eller hva som er mest. Men 2GB holder en stund det også. Kjøp en en liten Harddisk som overfører bildene. Den kan du gå nesten så stor du vil. 300GB? Har en På 40GB og den holder på turene jeg er på i alle fall. En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Det er samme pris som en 512-1GB minnekort. Så jeg bruker et Scandisk Ultra II 512mb + image-store disken. En løsning jeg falt for i stedet for 2 stk 2GB brikker. Endret 2. april 2004 av Arve28 Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Nettopp! Da kan en like gjerne kjøpe en slik dings som også spiller mp3 for samme pris! En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Det er samme pris som en 512-1GB minnekort. Vet ikke helt hvor enig jeg er i det argumentet. Hvis formålet KUN er å avlaste digitalkameraet ved å tømme bilder..så vil jeg si at det bare blir mer dill med en image store dings. Enda mer som skal leve på batterier med kort levetid ute i bushen! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 En slik dings (x-drive) på 20GigaByte holder supert for min del ivertfall. Har 2x256MB minnekort. Skal ikke så mange/store kort til før en istedet kan kjøpe en slik. Det er det der med batterikapasitet da:/ mvh JO Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 En slik Image-store koster enn 2-3000 kr for 20-40GB. Nettopp! Da kan en like gjerne kjøpe en slik dings som også spiller mp3 for samme pris! Hvordan får du CF bildene dine over på en Ipod? Hvordan får du CF bildene dine over på en X-Drive? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Ipod kjenner jeg ikke helt til, men mener du må ha en ekstra "dings" som du kobler på. I en test et sted, las jeg at denne var treg :/ X-Drive: Der putter du kortet inn i x-driven. Så trykker du på ON. Og derretter på COPY. Så er det bare å vente til du hører et pip, og da er minnebrikken kopiert inn =) mvh Jan Ove Edit: Test av X-drive hos DinSide En dings som ser mer avansert ut Akams test av ipod-kortleser Test av X-drive hos Akam.no Linkene ble funnet kjapt, beklager om der er feil.. mvh Jan Ove Endret 3. april 2004 av Jove Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) Ikke glem at man med minnekort kan slette ting underveis da. Et 256MB kort som har plass til f.eks. rundt 100 bilder i høy kvalitet på et Ixus 400 tilsvarer jo i bruk langt mer enn 3 stk. 'vanlige' 36-bilders filmer (=108 bilder) hvis man er flink og sletter 'dårlige' bilder underveis hvis man ikke har mulighet til å tømme kameraet. På den annen side så knipser man jo ofte flere bilder med digitalkamera siden det ikke koster noe å fremkalle... Endret 3. april 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå