Gå til innhold

seks gamle menn - hvilke spill?


Anbefalte innlegg

Vi er seks kamerater spredd rundt i Norges land som skal ta med oss pc-ene og samles på ei hytte på Hovden siste helgen i april. Gamle knokeknoller er vi alle mann 30++

 

Forrige gang vi møttes til kamp var 9 år siden. Da spilte vi gode gamle Command and Conquer + Duke Nukem 3d. Nå har verden utviklet seg noe siden den gang, og vi lurer på hva slags spill vi må satse på. To spill er bankers:

 

C&C Generals (litt av nostalgiske årsaker også)

BF Vietnam

 

Vi ønsker også å spille et førstepersonsskytespill som fungerer bra for 6 stk. Hvilket kan det være??

 

 

Kan dere også anbefale ett racing spill som fungerer greit å spille med mus og tastatur, og som fungerer for 4 til 8 personer? Grafikken trenger ikke å være avansert, bare det er moro å kjøre/konkurrere...

 

Tusen takk. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en stilig, morsom og ganske hysterisk multiplayer session i bilspill anbefaler jeg Cops vs Robbers i Midtown Madness 2 fra Microsoft. Dette spillmoduset er skikkelig gøy og kan skape latterkick og småkrankling, skikkelig tøft.

Action/Skytespill er det nok av, hvis dere vil være på lag anbefaler jeg spillene fra Red Storm; Rogue Spear - Ghost Recon og Raven Shield

Deathmatch og lignende : UT2K4 - Soldier of Fortune 2 - Halo - Quake 3

Lenke til kommentar

Takker alle for fine innspill så langt. :thumbup:

I kategorien racing har jeg nå tre alternativ:

  • Midtown Madness 2
  • Trackmania
  • Live for speed

Kan noen komme med gode og dårlige erfaringer med multiplayer spilling på dem?

 

Førstepersonsskytespill finnes det jo drøssevis av. og jeg takker for alle forslag. Klarer vi å finsikte ut ett eller to som er perfekt for seks personer??

Lenke til kommentar

det var stor suksess på det forrige små-lanet jeg var på med ravenshield. vi spilte gjerne alle mot terroristene, som var ganske morsomt, men også 4mot4 og 3mot3 når vi var mange nok, selv om jeg syns terror-jakten var morsommere. :)

 

om dere, som oss, har vært i militæret og er kjente med AG3en, vil det nok være fornøyelig for dere å finne den i ravenshield, med mulighet for utbedring i form av f.eks. kikkertsikte.

Lenke til kommentar
Takker alle for fine innspill så langt. :thumbup:

I kategorien racing har jeg nå tre alternativ:

  • Midtown Madness 2
  • Trackmania
  • Live for speed

Kan noen komme med gode og dårlige erfaringer med multiplayer spilling på dem?

Live for Speed er et av de mer realistiske bilspillene du får tak i. Vanvittig moro, men ganske krevende og gjør seg definitivt best med ratt. Men uansett vil jeg anbefale deg å prøve, ser ikke bort fra at det kan by på skikkelig god underholdning uten også. Live for Speed er et ganske "balansert" bilspill, og ofte blir det skikkelig harde kamper. Skikkelig moro med litt dør mot dør-action. :)

Lenke til kommentar
Live for Speed er et av de mer realistiske bilspillene du får tak i. Vanvittig moro, men ganske krevende og gjør seg definitivt best med ratt. Men uansett vil jeg anbefale deg å prøve, ser ikke bort fra at det kan by på skikkelig god underholdning uten også. Live for Speed er et ganske "balansert" bilspill, og ofte blir det skikkelig harde kamper. Skikkelig moro med litt dør mot dør-action. :)

Og i Live for speed kan faktisk mus brukes til å styre med. Faktisk ikke så galt å bruke som det høres ut som, ble positvt overrasket når jeg testet det. Demo med multiplayer kan lastes ned på http://lfs.racesimcentral.com/

Lenke til kommentar
UT2k4.

Vet ikke om alder egentlig har noe å si, men hvis det hadde vært "fra xx til xx" grenser, så ville jeg sagt at ut2k4 passer best til folk fra 15-30år...

 

Men istedet for Battlefield vietnam, må jeg bare anbefalle battlefield 1942 med desert combat mod.

 

Ellers kan dere arrangere drag race/vanlig race cup på need for speed underground.

Lenke til kommentar

Hvis dere bare skal være der en helg, synes jeg ikke dere skal ta med flere spill. Helt seriøst. Det hele blir bare oppstykket og BF:V Blir bare bedre og bedre jo lengere ned i den Apokalyptiske Hengemyra dere synker.

Når du blir litt usikker på om du vader gjennom en rismark med en machete i munnen eller om du bare er på vei ut på kjøkkenet for å hente en pølse til, da er du der. I zonen.

 

Hvis dere nå alikevel MÅ ta med flere spill og dere holder litt på nostalgien, så synes jeg dere skal ta med Total Annihilation. Den første, ikke Kingdoms. Den har dere kanskje fra før og slipper å kjøpe. C&C har aldri kommet opp mot TA. Det er det forresten ikke mye som har.

Lenke til kommentar

Ahh, gode gamle Total Annihilation. Det var saker det. Men hvor får man tak i sånt nå til dags??

 

Ellers så er jeg enig i at det kan bli for mye spill. Men det er lurt å ha litt i bakant, i tilfelle vi ikke får fot. Det er av og til moro å svi av et par timer med racing. Kjekt å drepe kompiser, men det er enda litt morsommere å være raskere enn dem...

Lenke til kommentar
Ellers så er jeg enig i at det kan bli for mye spill. Men det er lurt å ha litt i bakant, i tilfelle vi ikke får fot. Det er av og til moro å svi av et par timer med racing. Kjekt å drepe kompiser, men det er enda litt morsommere å være raskere enn dem...

Da er definnitivt drag racing på Need for speed underground tingen!!

 

bruk 10minutter på å bygge "drømme bilen" og se hvem som er raskest ned gata! :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
[quote name='Zuzu Petals' date='02/04/2004 : 12:04'] Vi er seks kamerater spredd rundt i Norges land som skal ta med oss pc-ene og samles på ei hytte på Hovden siste helgen i april. Gamle knokeknoller er vi alle mann 30++

Forrige gang vi møttes til kamp var 9 år siden. Da spilte vi gode gamle Command and Conquer + Duke Nukem 3d. Nå har verden utviklet seg noe siden den gang, og vi lurer på hva slags spill vi må satse på. To spill er bankers:

C&C Generals (litt av nostalgiske årsaker også)
BF Vietnam

Vi ønsker også å spille et førstepersonsskytespill som fungerer bra for 6 stk. Hvilket kan det være??


Kan dere også anbefale ett racing spill som fungerer greit å spille med mus og tastatur, og som fungerer for 4 til 8 personer? Grafikken trenger ikke å være avansert, bare det er moro å kjøre/konkurrere...

Tusen takk. :thumbs: [/quote]
Counter-Strike må dere ha med :thumbs:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...