RostamX Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Å nei jeg får ikke betalt av noen, jeg holder meg til fakta. Gjør du?? Kjære Snekker`n: Før jeg sier noe som helst så må jeg få legge til at det er ikke ment som noe negativ kritikk dette her. Tvert imot så er du en person som tillfører mange gode ting i forumet her bare så det er sagt... Men det er også tydelig at du "missbruker" anntall poster som du har her på forumet også... Med det så mener jeg at du kontakter nettbutikker og spør om såkalte sponsinger! Kan du være så snill å fortelle oss alle hvordan du gjør dette?? For jeg tviler på at netconnection, psdata og komplett hadde gjort det samme for meg! Hvordan går du frem for å få disse sponsingene?? Jeg kan ikke forstå hvorfor eller hvordan nettbutikker bare skal gi deg gratis ting uten at de får noe som helst tilbake! Så her anntar jeg at du nærmest lover dem at du skal gi dem "gratis" omtale og backe dem opp når det er noen som snakker negativt om dem. Og når andre som ikke er så erfarene på forumet her ser deg med dine 7xxx poster så tar dem dine annbefalinger på ordet. Nok en gang så ber jeg deg vennlingst ikke være så inni granskauen reklame mann (ikke dra den der: hvis jeg får god service så skal jeg jaggu meg også ha rett til å si min mening) For du er enkelte ganger en levende netboard for enkelte nettbutikker (driter oppi hvem) men det virker som at dine favoritt poster er nettopp dene typen Bare til ettertanke Endret 15. april 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Men det er også tydelig at du "missbruker" anntall poster som du har her på forumet også... Med det så mener jeg at du kontakter nettbutikker og spør om såkalte sponsinger! Er da ikke noe galt i det? Hvis en webshop hadde takket ja til å sponse meg med hardware hadde jeg ikke sagt nei for å si det sånn. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Her er oppskriften du etterlyser: Jeg gikk inn på min nettleser og skrev en mail som hadde ca denne ordlyden: Jeg er igang med et prosjekt der jeg bygger et kabinett av tre , til dette trenger jeg da diverse utstyr og i den forbindelse spør jeg om dere er inntrisert i å sponse dette. Alle sponsorer vil bli nevnt i prosjektet . Er det ikke intresse for dette så har jeg full forståelse for det. Sånn der har du malen og om du anntyder at jeg lover noen god omtale pga dette så tar du kraftig feil, men at jeg nevner det i workloggen er vel ikke mer en rett og rimelig. Jeg har med andre ord ikke smisket med noen eller lovet å forsvare noen som du anntyder. Det er også to-tre dager siden denne mailen ble sendt ut til flere webshopper og om du da ser mine poster her vil du se at jeg har annbefalt de samme webshoppene før dette som etterpå Når det så gjelder om jeg er reklamemann eller ikke så føler jeg at jeg har like rett til å rose en butikk som andre har av å kritisere dem, nå har det jo flere ganger vert poengtert her på forumet at det er bare negativ omtale som kommer frem . Når jeg så prøver å balansere dette er det fordi jeg var kjøpt og betalt Skjønner du ikke at om det hadde vert tilfelle så hadde jeg jo ikke nevnt et ord om sponsing men kun skrytt dem opp i skyene og motatt produkter stilt og rolig. Mine vurderinger her på webshoperfaringer har ingenting med sponsing eller ikke å gjøre, hvorfor skulle jeg da snakke positivt om mpx og hwb har ikke fått noe hos dem. Så påstår du følgende, at mine favorittposter er nettop denne typen tror ikke du har sjekka hvor jeg er mest aktiv, det er iallefall ikke på webshoperfaringer. Så slike kommentarer som du skriver her , SITAT:Så her anntar jeg at du nærmest lover dem at du skal gi dem "gratis" omtale og backe dem opp når det er noen som snakker negativt om dem. SITAT SLUTT. Annser jeg som direkte ærekrenkende og som et soleklart overtramp fra din side. Jeg har hele tiden spilt med åpne kort og har ikke skjult noe, at jeg skrev mail og spurte om sponsing og fikk positivt svar fra to webshopper ser jeg på som en ærlig sak som jeg også har innformert om på forumet. Betviler du betingelsene mine anngående dette kan du jo ta kontakt med Komplett eller netconnectione og forhøre deg . Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Snekker`n det bryr meg lite hva som hva som er tilfellet og jeg får beklage hvis jeg har oppfattet feil men... Jeg syntes du er en altfor bra ressurs til å drive å krangle med folk om service osv... Du bør holde deg for god til å krangle med folk om bla bla ditt og bla bla datt om bla NC. De dreit seg ut og det for dem bare finne seg i! I og med at den måten de dreit seg ut på ! Har personlig handlet vannkjøling fra dem og det tok ikke mindre enn 2 måneder før den plutselig var her på postkontoret (fikk ikke sendings bekreftelse) Så nå kaller vi en spade for en spade og avslutter denne saken med at Netconnection har "en del" missfornøyde kunder! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Vel årsaken til krangelen som du kaller det er jo åpenbar, som du selv sikkert ser er det en del folk som ikke godtar at man snakker positivt om netconnection, hadde jeg lagt inn den samme positive omtale av en annen webshop så hadde det vert greit, merkelig nok. Har jo vert sponset en gang tidligere men da var det ikke av netconnection og den eneste kommentaren jeg da fikk når jeg nevnte det her på nettet var "heldiggris" men nå er jeg plutselig kjøpt og betalt. Når det så gjelder den andre saken har jeg sagt min mening der og gidder ikke gjenta , men du finner det lengre frem i denne posten. Endret 15. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Greit, da avslutter vi denne saken her. De som mener at snekker`n er kjøpt og betalt overser hans innlegg og de som ikke mener det leser hans innlegg. Flere av disse innleggene har vært så langt bort fra topic at jeg normalt ville stengt tråden, men hvis dere gir dere så skal jeg la være. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vel årsaken til krangelen som du kaller det er jo åpenbar, som du selv sikkert ser er det en del folk som ikke godtar at man snakker positivt om netconnection, hadde jeg lagt inn den samme positive omtale av en annen webshop så hadde det vert greit, merkelig nok. Har jo vert sponset en gang tidligere men da var det ikke av netconnection og den eneste kommentaren jeg da fikk når jeg nevnte det her på nettet var "heldiggris" men nå er jeg plutselig kjøpt og betalt.Når det så gjelder den andre saken har jeg sagt min mening der og gidder ikke gjenta , men du finner det lengre frem i denne posten. Det er vel ikke alle som mener at det er du som er den stygge ulven her men Sånn som jeg ser det nå er det du som blir "misbrukt" av netconnection der dem tydeligvis yter en merkelig god service til deg! For å si det sånn : Hadde jeg hatt en nettbutikk så hadde ikke jeg vært uvenner med en såpass oppegående kar som finner på en del kule ting (fks ram testen) og i tileggg har 7xxx poster på forumet, men derimot så hadde jeg prøvd å smiske litt med han for at han skulle "reklamere" litt for meg! Der har jeg sagt mitt siste ord i denne saken! Jeg annser denne tråden som død for mitt vedkommne! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Så får vel jeg og si mitt siste ord, jeg får ikke noen bedre service der enn hos Psdata,Komplett;mpx eller hwb, på noen av disse plassene har jeg vært registret som kunde siden før jeg begynte å vanke på disse sidene her. Jeg har hele tiden fått samme servicen, har da alle disse kjøpt og betalt meg? Og i så fall med hva? Etter det du der sier så blir jeg missbrukt av de fleste webshoppene i Norge, tror du virkelig på det selv?? Når det så gjelder anntall poster jeg har her på forumet så tror jeg ærlig talt ingen av webshoppene er inne å sjekker det eller legger det til grunn for hvilken service de skal yte vedkommende og hvorfor fikk jeg da samme service da jeg var helt ukjent her på forumet?? Nei saken koker enkelt og greit ned til at enkelte her ikke var istand til å takle at netconnection sponset meg, for hadde det vært sponsingen i seg selv som var problemet burde jo de andre butikkene som har sponset meg få samme kritikk, men fikk de det?? Endret 15. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Har nå fått pakka fra Netconnection , og er utrolig fornøyd med varene. Jeg kontaktet NC etter at pakken var blitt sendt, og ble forklart at jeg kunne benytte meg av angrefrist og at dette ikke var noe stort problem i det hele tatt. Jeg valgte da å beholde varene å ikke stresse mer med noe. Kundeservice virket veldig hyggelige de, men det faktum at de overså min første avbestilling er ikke bra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hyggelig at du ble fornøyd da Tror hovedproblemet er at dette er et lite firma og webdelen deres er ganske tungvint, noe som ser ut for å innebere mye "manuelt" arbeid for dem, er det da et firma med få annsatte så kan det vel gå litt over stokk og stei iblandt. Nå arbeides det vistnok med et nytt weboppsett der man har muligheten til å følge ordren slik som på andre webshopper, la oss håpe og tro dette rydder opp i de forsinkelsene som er. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Det med himlingen av øyne (smileyen) oppfattes nok slik av flere enn meg. Da har du drete på draget og må stå til rette for det. Ikke halshugge folk som ikke leser dine tanker (og helt ærlig, tror du ikke at dette mest sannsynlig oppfattes slik jeg mener også av andre andre?). Nei jeg har tydeligvis ikke oppfattet det du skriver akkurat der. Da må du sørge for å ordlegge deg på en mer forståelig/mindre potensielt misforståelig måte. Snekker'n: en oppsummering her: Hva har netconnection gjort siden du forsvarer dem og skryter uhemmet av dem? Er det 1. Pga de leverte pakken du bestilte, det skulle da bare mangle. eller 2. Fordi de gav DEG sponsede artikler til et prosjekt med stor reklameeffekt for dem. Altså som DE TJENER PÅ minst like mye de gav deg. Oss andre kommer aldri til å få noe slikt tilbud. Du må prøve å være objektiv når du holder på med slike prosjekter. Og ikke la utenforstående saker/avtaler farge ditt engasjement og forsvare butikken. IHVERTFALL ikke andre steder enn i artikkelen. Tenk om en journalist skulle holdt på samme måten. Dette går også innunder det å holde en viss profesjonalitet, noe kanskje ikke MP mener du har nok av til å sende deg produkter? Har du sett for deg muligheten til at de ikke synes du er objektiv nok andre steder på forumet? De følger som sagt med her. Så må jeg få linke til en annen tråd her fra forumet nylig. Der du påstår å bli beskyldt for å være direkte kjøpt og betalt: Endret 16. april 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Som jeg har sagt flere ganger tidligere så har dette INGENTING med sponsingen å gjøre, for om du gidder å lese så ser du at jeg har kun positive erfaringer med netconnectione i all den tid jeg har brukt dem, spesielt gjelder dette for retur/reklamasjon som har funnet sted lenge før denne sponsorsaken ble aktuell, der kan jeg nevne bla den Maze 4 blokken som jeg mistet i gulvet og knakk et feste på, her tok jeg kontakt med dem og dagen etterpå så fikk jeg en mail der de hadde vert i kontakt med fabrikken i usa, de skulle sende meg ny topp. Denne toppen kom en uke senere til meg uten at dette kostet meg fem flate øre. Alikevel kjører du bastant på denne sponsingen, enten er du ikke istand til å innse at du tar feil eller så vil du ikke innse det. Omtalen min av dem i Hardwareguiden er også skrevet lenge før denne sponsingen. Den sponsingen som du henger deg på har skjedd denne uken og jeg har enda ikke motatt den, men sponsingen fra andre webshopper har skjedd tidligere , men de nevner du ikke Nei tørn ut mann og innrømm at her er du ute etter å kaste så mye dritt som du klarer mot en butikk som du ikke liker og dermed er de som har gode erfaringer like uglesett i dine øyne, for det passet liksom ikke inn hos deg. EDIT: Bare så det er sagt så mottok jeg akkurat nå sendingsbekreftelse på pakken der de har sendt meg en rbx blokk + radiator (BIEX2) og slanger til kr 0.- Endret 16. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Stenges da jeg er lei av denne diskusjonen om sponsing helt utenom topic. Saken er løst for trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg