Templar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 LOL 2 måneder og du får "bedre" slanger. LOL heller betalt 500kr mer og fått meg bedre slanger med engang. TID er penger og ingenting koster mer en TID. For meg derfor er det umulig å vente 1 09(¤=# måned. Aldri gjørt. Netconnection er hyggelige men rutene ser ut til å være litt "løse".. Simon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 For et par dager siden sendte jeg mail til bla netconnection og Microplex med forespørsel om å sponse et prosjekt jeg holder på med, bare et par timer etterpå fikk jeg svar fra netconnectione om at det var greit fikk komplett vannkjøling hos dem med bla RBX blokk og BIE 2 radiator. Hos Microplex fikk jeg tvert NEI Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Svært så heldig du var da Er vel min tur til å backe opp Netconnection. Har bestilt der to ganger, første gangen et nesten komplett vannkjølingsett, og det kom både fort, og i hel tilstand (burde jo gjøre det da) Hadde noen problemer med pumpen som jeg returnerte. Lurte en stund på hvor det ble av pengene, men så når kontoutskriftene kom at jeg hadde fått de, men banken hadde åpenbart ikke gitt meg noen beskjed. Kudos til Netconnection, buu til banken. Andre gangen var når for et par dager siden. Bestilte meg en RBX blokk og noe slanger. Pakken ble pakket og sendt avgårde neste dag, og kom så fort som posten kunne bære den til Tromsø. Så hadde vi noe herk som heter påske, som ødela hentemulighetene mine totalt. Var litt redd at pakken var sent tilbake når jeg hentet den i dag, men neida, lå der fortsatt. (Posten som var trege her, men pytt) Utenom noen misforståelser og et (unnskyld ordet) elendig ordresystem så er Netconnection begynt å stige i gradene. Hadde mine tvil tidligere når jeg ikke fikk tilbake pengene mine, men alt er i orden nå. Raskt svar på mail, og hyggelig innstilling. Noe de derimot skal ha refs for er pakkemåten. Konfeti er IKKE rette måten. Microplex bruker skumgummi lignende sak, og den kan du hvertfall ta ut og så legge tilbake, uten å måtte støvsuge hus og slektninger. EDIT: Må legge til enda litt ros. Kjøpte som sagt i tillegg til RBX blokka noen slanger. 50CM Tygon slanger for å være nøyaktig. Betalte for 50CM, men målte nå siden jeg syntes det var noen lange CM, at slangebiten er 73-4CM. Skivebom Endret 14. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan går du frem for å få produkter til diverse prosjekter? Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 For et par dager siden sendte jeg mail til bla netconnection og Microplex med forespørsel om å sponse et prosjekt jeg holder på med, bare et par timer etterpå fikk jeg svar fra netconnectione om at det var greit fikk komplett vannkjøling hos dem med bla RBX blokk og BIE 2 radiator. Hos Microplex fikk jeg tvert NEI Er vel ikke så rart det..... Du gjør ikke så mye annet enn å skryte av NC når du får sjansen, mens Microplex har vel ikke akkurat fått fine kommentarer fra deg.....(Men det hadde vel hjulpet litt på, om du hadde fått noe fra Microplex). At du fikk svar fra dem etter noen timer sier egentlig mye, er ikke mange her som kan skryte av å få svar så kjapt. Det vil jo si at de siler ut henvendelser som er til deres fordel, mens avbestillinger og purringer på ett eller annet driter dem i.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 For et par dager siden sendte jeg mail til bla netconnection og Microplex med forespørsel om å sponse et prosjekt jeg holder på med, bare et par timer etterpå fikk jeg svar fra netconnectione om at det var greit fikk komplett vannkjøling hos dem med bla RBX blokk og BIE 2 radiator. Hos Microplex fikk jeg tvert NEI Er vel ikke så rart det..... Du gjør ikke så mye annet enn å skryte av NC når du får sjansen, mens Microplex har vel ikke akkurat fått fine kommentarer fra deg.....(Men det hadde vel hjulpet litt på, om du hadde fått noe fra Microplex). At du fikk svar fra dem etter noen timer sier egentlig mye, er ikke mange her som kan skryte av å få svar så kjapt. Det vil jo si at de siler ut henvendelser som er til deres fordel, mens avbestillinger og purringer på ett eller annet driter dem i.... En sånn komentar kunne jeg forvente fra deg, jeg kan gjøre oppmerksom på at gjennom tidene har jeg handlet for minst det tidoble hos Microplex i forhold til hos netconnection, dette vil imidlertid forandre seg heretter. I tillegg kan jeg og nevne at den webshoppen som jeg har hatt de heftigste kranglene med her på forumet er Komplett, men de sponser meg faktisk på dette prosjektet de og i tillegg har de sponset meg en gang tidligere, men jeg er vel kjøpt og betalt der og Hvor "dum" kan en bli, tror du virkelig en webshop kjøper opp enkeltpersoner Nei,det gjør de selvfølgelig ikke, men det er jo typiske argumenter å bruke når sakligheten uteblir Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Bestilte noe hos dem før jul på grund av at microplex ikke hadde varene på lager. Og gjett hva jeg har ikke hørt ifra dem enda Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Vel, vil ikke si det. Det som veldig ofte skjer i slike saker er at de som er misfornøyde skriker så høyt som skjura, mens de som er fornøyde, sitter godt i stolen, med et godt smil over en god handel. Mao, du hører ikke mye i fra dem. Jeg er ikke en person som har sagt så mye godt om NC, snarere tvert imot, men alt har nå gått knirkefritt for meg. At de driter i saker som ikke er til deres fordel blir for dumt. De vilel gått konk på sekundet da. Det som kan skje er at på en hektisk dag så blir noen glemt, eller ikke prioritert. Kjenner dette selv godt igjen fra hvor jeg jobber. Har vi mye og gjøre, så prioriteres det som er viktig, nettopp å få ut varene til kunder. Kundene i butikken får ikke mange smilene og evt. mailer kan man se langt etter. Burde ikke være slik, men det er det i enhver bedrift. Nå skal ikke jeg stå å forsvare Snekker'n, men utifra hva jeg har sett så er han en type som sier det han mener, og er han fornøyd med NC, så er det nok pga hans erfaringer med dem. Endret 14. april 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Selvfølgelig, jeg utaler meg av egne erfaringer både på godt og vont Og ærlig talt når jeg sender forespørler til X antall firma , bør ikke de som svarer positivt ja til og med yter langt over det som var forventet få litt "reklame" igjen for det?? Skulle bare mangle. Den dagen jeg har noe negativt å si om et firma gjør jeg det, det samme gjelder positive ting. Jeg har og bestilt varer fra webshopper der jeg aldri har hørt mere fra dem, men synest ikke jeg kan dømme dem nord og ned av den grunn. Endret 14. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei Service har ikke alt å si... man må ikke være for hårsår her i verden Alle har sine prioriteringer som man vektlegger, for min del er det at jeg kan stole på at sjappa jeg kjøper fra eksisterer i morra en viktig ting. Iallefall hvis jeg kjøper noe "dyrt". Kundebehandlig ETTER kjøpet er viktig for meg. Personlig synes jeg ElKjøp har noen av den dårligste servicen jeg har vært borti (kølappsystem som er langt som et vondt år for å få hjelp) ,, men jeg handler der likevel! (Ikke hardware). Grunnen er at de er billig på varene, samt at de har gode garantiordninger. Svarer ikke websjappa på bestillinger eller mail etter rimelig tid er det bare å sende en beskjed om at kjøpet er hevet og så bestille en annen plass! Da får vi luket ut de useriøse... for alle butikker lever av salg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Siden det er netconnection som nevnes her er det ikke tvil om at deres ordresystem kunne vært bedre og det blir det også , de arbeider vistnok med å få opp et annet websystem der du ser dine ordrer som hos de fleste andre . Men som sagt jeg kan ikke klage har aldri måttet vente på noe og har jeg reklamert har de reagert med en gang som feks med den vannblokka jeg nevnte i starten på denne tråden. Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg uttaler meg jo av egne erfaringer... Jeg blir aldri å bestille noe fra NC igjen, men lykke til alle andre som gjør det, håper dere får en positiv opplevelse. Polarbastard: Det var vel nevnt noe i tråden her tidligere om noen som hadde avbestillt, men fikk mail noen dager senere om at varene hadde blitt sendt (de sendte varene den dagen han fikk mailen, de unnlot å se avbestillingen som kom mange dager tidligere)... Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Men du "snekker'n", hvordan kan det ha seg at de er så innmari treg på å svare på henvendelser til de "fleste" andre? For de "fleste" er i flertall her. Men etter det jeg forstår får du svar samme dag.... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jepp, som sagt tidligere jeg regner meg som FAST kunde der heretter , såfremt de har de produktene jeg trenger, dette utelukkende pga den gode servicen jeg har fått der. Og da uttaler jeg meg ikke utifra et enkeltkjøp, men samlet vurdering etter flere kjøp og et par reklamasjoner der alt har gått smertefritt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Men du "snekker'n", hvordan kan det ha seg at de er så innmari treg på å svare på henvendelser til de "fleste" andre? For de "fleste" er i flertall her. Men etter det jeg forstår får du svar samme dag.... Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet FLESTE, men siden du tok opp det så gikk jeg raskt gjennom denne tråden og her er resultatet; POSITIVE: 10 stk. NEGATIVE: 8 stykker. Men nok en gang det er øynene som ser Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet FLESTE, men siden du tok opp det så gikk jeg raskt gjennom denne tråden og her er resultatet; POSITIVE: 10 stk. NEGATIVE: 8 stykker. Vel, det er jo uansett ikke noen pen statistikk. I tillegg har de jo en viss sak som blir dratt frem med jevne mellomrom. Jeg skal ikke holde den saken imot Netconnection nå, det er tross alt en stund siden det skjedde. Jeg sier bare at det er en sak som absolutt ikke taler til deres fordel i tillegg til en del dårlige erfaringer fra kunder. Jeg kommer nok likevel til gi Netconnection en sjanse dersom jeg går for vannkjøling, ettersom de har en del ting man ikke får kjøpt andre steder. Da får jeg gjort opp min egen mening om dem, og jeg håper de viser god service og kundebehandling. Hvis det er tilfelle har jeg ingen betenkeligheter med å fortsette å handle hos dem. Kom forresten på nå rett før jeg skulle trykke på "svar" at jeg sendte mail til Netconnection for ikke så lenge siden ang DD RBX. Jeg fikk svar ikke lenge etterpå. Ikke rare erfaringen jeg har med andre ord, men den var hvertfall positiv. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Den saken du nevner og som til stadighet trekkes frem er heller ikke jeg positiv til, da sånt ikke burde forekomme uansett. Men når det er sagt så synest jeg det sier en del om dem som trekker frem slikt i tide og utide, jeg tror netconnection har fått svi nok for den saken og at det er på tide at noen og enhver lærer seg å " tilgi og glemme" eller er det slik her at har du gjordt en feil så skal du dømmes for den resten av livet Endret 14. april 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Snekker'n: hvorfor i H... skal microplex dømmes for å ikke sponse deg. Har det noe med service å gjøre? Netconnection har gang på gang bevist at de liker å ha folk her inne som reklamerer for dem. Faktisk så godt at de tok saken i egne hender til de grader. De skjønner at du er en stormannsgal forumbruker her, og gir deg litt støtte slik at du kan fortsette ditt misjonsarbeid. Tror du noen av oss andre hadde fått støtte til et slikt prosjekt? Microplex skal plutselig gi penger til en nochlang kverulant fra volda som ikke klarer å skrive norsk skikkelig? (no offence om rettskrivningen, men se det opp mot sammenhengen og evt sluttprodukt av dette "prosjektet") Og når det gjelder saken: Vi som fulgte godt med i den saken vet godt at hadde det ikke vært for at netconnection ble "totalt avkledd og leddogpektpå" to, merk TO ganger (der de forsøkte å juge seg unna og fortsette, og da tydeligvis ikke lot samvittigheten innhente dem) hadde dette foregått i stor stil den dag i dag. Netconnection hadde tydeligvis ingen skrupler med å svindle og bedra kundene side. At de den dag i dag muligens gir service er intet under. De ønsker som andre å tjene penger. Så er det opp til kundene å bestemme om de skal sette seg i respekt som forbrukere eller ikke. Blir nesten som å rose en taxisjåfør med stjålet taxi. Han hadde aldri stjålet taxien hvis han ikke ønsket å tjene penger på den, men fortjener han det? Flere andre webshoper har siden forsøkt å gjøre det samme som netconnection. Vi som forbrukere må handle utifra etisk mønster for å definere overfor bransjen hvilke etiske spilleregler vi vil ha i markedet og samfunnet ellers ved å bruke vår makt som forbrukere. Forøvrig har netconnection fått altfor mange sjanser og vi vet hva som skjedde da. Handlinger får konsekvenser. Du vet godt NC aldri hadde vært der de er i dag uten denne sakens reklameeffekt (alle reklame er dessverre god reklame). Og slike banditter bør faktisk bli stemplet for livet JA. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Tror du noen av oss andre hadde fått støtte til et slikt prosjekt?Microplex skal plutselig gi penger til en nochlang kverulant fra volda som ikke klarer å skrive norsk skikkelig? (no offence om rettskrivningen, men se det opp mot sammenhengen og evt sluttprodukt av dette "prosjektet") Nå vet jeg ikke om du skal snakke så veldig høyt om rettskriving her, da det heter nonchalant, ikke nochlang. I tillegg blir det alt for dumt å gå til personangrep her. Microplex er ikke kundevennlige av den enkle grunn at de bruker lang tid på å levere, samt at de kjører noen av de høyeste gebyrene som finnes på norske webbutikker per i dag. Og når det gjelder saken: Vi som fulgte godt med i den saken vet godt at hadde det ikke vært for at netconnection ble "totalt avkledd og leddogpektpå" to, merk TO ganger (der de forsøkte å juge seg unna og fortsette, og da tydeligvis ikke lot samvittigheten innhente dem) hadde dette foregått i stor stil den dag i dag. Netconnection hadde tydeligvis ingen skrupler med å svindle og bedra kundene side. At de den dag i dag muligens gir service er intet under. De ønsker som andre å tjene penger. Så er det opp til kundene å bestemme om de skal sette seg i respekt som forbrukere eller ikke. Blir nesten som å rose en taxisjåfør med stjålet taxi. Han hadde aldri stjålet taxien hvis han ikke ønsket å tjene penger på den, men fortjener han det? Flere andre webshoper har siden forsøkt å gjøre det samme som netconnection. Vi som forbrukere må handle utifra etisk mønster for å definere overfor bransjen hvilke etiske spilleregler vi vil ha i markedet og samfunnet ellers ved å bruke vår makt som forbrukere. Forøvrig har netconnection fått altfor mange sjanser og vi vet hva som skjedde da. Handlinger får konsekvenser. Du vet godt NC aldri hadde vært der de er i dag uten denne sakens reklameeffekt (alle reklame er dessverre god reklame). Og slike banditter bør faktisk bli stemplet for livet JA. Når det så gjelder saken her så er det en gang sånn at det i slike saker faktisk finnes personlig preferanse. Det er tydelig at du er en person som prefererer å henge ut folk og butikker for gud og hvermann. Greit nok, jeg synes du er teit som gjør det, men det er min mening. Ser at du i signaturen din at du også fører en personlig vendetta mot ITbutikken. Jeg har vært kunde der lenge, og har ingen planer om å høre på en skrikhals som deg. Jeg har gjort meg egne erfaringer, og disse samsvarer tydeligvis ikke med dine. Eksempelet ditt med taxien holder ikke mål i det heletatt. Det er ikke som de handler med stjålne varer akkurat. Du kan heller sammenligne det med å jukse på en meningsmåling e.l. Uten tvil dumt av butikken, men fortsatt ikke straffbart. Tilogmed mord har en foreldelsesfrist for straffeforfølgelse. Jeg synes du tyner denne saken lovlig langt hvis du fortsatt skal piske dem offentlig for det de gjorde. Skulle jeg ha fulgt ditt eksempel burde jeg ha gått inn i hver eneste tråd der du postet og fortalt verden hvor teit jeg synes du er som gjør dette. Men i stedet for å gjøre det krysser jeg fingrene og håper at du aldri, aldri kommer til å handle så mye som en spiker av meg. Bråkmakere som deg har nemlig en tendens til å bli veldig misfornøyd med de rareste ting... -KJ Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Men du "snekker'n", hvordan kan det ha seg at de er så innmari treg på å svare på henvendelser til de "fleste" andre? For de "fleste" er i flertall her. Men etter det jeg forstår får du svar samme dag.... Ingen som leste innlegget mitt eller? Det sier seg selv at folk som er misfornøyde med noe skriker høyere enn de som er fornøyde. Se bare på tråder om de andre webshoppene, hos alle er det nesten flere som er misfornøyde enn fornøyde. Riktignok så er det flere som gir de ros, nå og da pga større kundekrets, enn NC. De som er misfornøyd har en tendens til å finne tråder som handler om deres butikk og skrike ut, mens de som er fornøyd holder kjeft med mindre de opplever noe ekstraordinært(som å få noe ekstra, eller en sak med et positivt utfall) eller bare føler for det en skjelden gang. Slik er det desverre. Alle butikker handler jo selvfølgelig i deres beste vinning, og de får mange henvendelser om sponsing. Da må de selvfølgelig velge ut de som gjør det beste ut av deres sponsing. Heller noen som kan bruke varene til noe godt, og promotere butikken (og det ser det ut som om NC trenger), enn en pappagutt som malte Chieftecen sin. (Ikke stygt ment) Når det gjelder den reklamesaken som strengt tatt burde bli henlagt, så tviler jeg ikke det fnugg på(riktignok uten bevis, men det virker logisk) at de fleste butikker har gjort noe lignende når de var i oppstartsfasen. Reklame er dyrt som bare pokker, og det er ikke lett å reklamere når du nettopp har startet opp. At NC derimot ikke innrømmet det, er dumt av dem, men de burde ikke bli hengt ut resten av livet. Det er tross alt ikke snakk om et mord! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg